Keinu honek piztu zuen Jesus atxilotzea eta
laster baino lasterrago hura hiltzea. Judu-herriaren bihotzaren kontra joatea
zen tenpluari erasotzea: beren bizitza erlijioso, sozial eta ekonomikoaren
erdigunea zuten juduek tenplua. Ukiezina zen tenplua. Israelen Jainkoaren
bizilekua zen. Jesus, alabaina, arrotz sentitzen da leku hartan: ez da beraren
Aitaren etxe, baizik merkatu bat.
Batzuetan, primitiboegia den erlijio
bat «garbitzeko» ahalegintzat hartu izan da Jesusen esku hartze hau, kultu
duinago batez eta hain odoltsuak ez diren erritu batzuez ordezkatzeko. Halaz
guztiz, Jesusen keinu hori errotikoagoa da mamiz: Jainkoa ezin izan da erlijio
baten estaltzaile, zeinetan nor bere probetxuaren bila baitabil. Jesusek ezin
ikusi du hor beren lehen ikasleekin eratzen hasi den «Jainkoaren familia».
Tenplu hartan, inor ez da gogoratzen
Galileako herrixketan gelditu den landa-jende pobre eta elikatu gabe hartaz.
Pobreen Aita ezin izan errege tenplu horretatik. Bere keinu profetikoaz,
errotik ari da salatzen Jesus azkenak direnez, Jainkoaren kutunak diren horiez
ahazten ari den sistema erlijioso, politiko eta ekonomikoa.
Jesusen jarduerak erne jarri behar
gaitu beraren jarraitzaileok, geure tenpluetan zer erlijio ari garen lantzen
geure buruari galdetzeko. Jesusek inspiratua ez bada, Jainkoak munduan eragin
nahi zuen egitasmoari geure bihotza ixteko era «santu» bat izan daiteke. Jesusi
jarraitzen diotenen erlijioak Jainkoaren erreinuaren eta haren zuzentasunaren
zerbitzura egon behar du.
Bestetik, berrikusi beharra dugu, ea
gure elkarteak benetan diren guztiok «Aitaren etxean» sentitzeko moduko gune.
Elkarte harreragile ote diren, zeinetan ez baitzaio aterik ixten inori,
zeinetan inor ez baita sentitzen ez zokoratua, ez diskriminatua. Etxe bat, non
ezinduenen sufrimendua entzuten ikasten baitugu, eta ez geure probetxua
bakarrik.
Ez dezagun ahaztu, kristautasuna
erlijio profetiko bat dela, Jesusen Espiritutik jaioa, Jainkoaren erreinuari
bidea irekitzeko, mundua gizakoi eta anai-arreba artekoago eraikitzeko, horrela
Jainkoaren behin betiko salbaziora bideratua.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Eragin ezazu Jesusen erlijioa
2014ko azaroaren 9a
Letrango elizaren sagaratzea
Joan 2,13-22
¿CÓMO ES NUESTRA RELIGIÓN?
Este gesto fue el que desencadenó su
detención y rápida ejecución. Atacar el templo era atacar el corazón del pueblo
judío: el centro de su vida religiosa, social y económica. El templo era
intocable. Allí habitaba el Dios de Israel. Jesús, sin embargo, se siente un
extraño en aquel lugar: aquel templo no es la casa de su Padre sino un mercado.
A veces, se ha visto en esta
intervención de Jesús su esfuerzo por “purificar” una religión demasiado
primitiva, para sustituirla por un culto más digno y unos ritos menos
sangrientos. Sin embargo, su gesto profético tiene un contenido más radical:
Dios no puede ser el encubridor de una religión en la que cada uno busca su
propio interés. Jesús no puede ver allí esa “familia de Dios” que ha comenzado
a formar con sus primeros discípulos y discípulas.
En aquel templo, nadie se acuerda de
los campesinos pobres y desnutridos que ha dejado en las aldeas de Galilea. El
Padre de los pobres no puede reinar desde este templo. Con su gesto profético,
Jesús está denunciando de raíz un sistema religioso, político y económico que
se olvida de los últimos, los preferidos de Dios.
La actuación de Jesús nos ha de poner
en guardia a sus seguidores para preguntarnos qué religión estamos cultivando
en nuestros templos. Si no está inspirada por Jesús, se puede convertir en una
manera “santa” de cerrarnos al proyecto de Dios que él quería impulsar en el
mundo. La religión de los que siguen a Jesús ha de estar siempre al servicio
del reino de Dios y su justicia.
Por otra parte, hemos de revisar si
nuestras comunidades son un espacio donde todos nos podemos sentir en “la casa
del Padre”. Una comunidad acogedora donde a nadie se le cierran las puertas y
donde a nadie se excluye ni discrimina. Una casa donde aprendemos a escuchar el
sufrimiento de los más desvalidos y no solo nuestro propio interés.
No olvidemos que el cristianismo es una
religión profética nacida del Espíritu de Jesús para abrir caminos al reino de
Dios construyendo un mundo más humano y fraterno, encaminado así hacia su
salvación definitiva en Dios.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Promueve la religión de
Jesús. Pásalo.
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9 de noviembre de 2014
Dedicación
de la Iglesia
de Letrán
Juan
2, 13-22
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