Jesusek Nikodemo
izeneko fariseu sonatu batekin izan duen topo egite berezia kontatu digu Joan
ebanjelariak. Kontakizunaren arabera, Nikodemorena izan da ekimena: «gauez» Jesusengana joan da. Sumatu du «Jainkoagandik etorritako gizona» dela
Jesus; baina ilunpean dabil. Argira bideratuko du Jesusek.
Jesus benetan aurkitu duen oro
ordezkatzen du Nikodemok kontakizun honetan. Horregatik, halako batean,
Nikodemo ezkutatu egin da pasadizotik eta bere hitzaldia jarraitu du Jesusek,
mundu guztia gonbidatuz, ilunpean bizi ez dadin, baizik eta argi bila ibil
dadin.
Jesusen arabera, gauza guztiak
argitu ditzakeen argia Gurutziltzatuagan dago. Ausarta da baieztapena: «Hartaraino maite du Jainkoak mundua, non
bere Semea eman baitu, harengan sinesten duen inor gal ez dadin, baizik eta
betiko bizia izan dezan». Sumatzen eta sentitzen ahal dugu Jainkoaren
maitasuna gurutzean torturatu duten gizon horrengan?
Haurtzarotik gurutzea nonahi ikusten
ohiturik, ez dugu ikasi Gurutziltzatuaren aurpegiari fedez eta maitasunez
begiratzen. Gure begiratu zabarra ez da gai aurpegi horretan argia ikusteko:
momenturik latzenetan eta zailenetan gure bizitza argitzen ahal lukeen argia
ikusteko.
Alabaina, bizi- eta
maitasun-seinaleak bidaltzen ari zaigu Jesus gurutzetik. Jada haurrak ezin
besarkatu dituzten beso luzatu horietan, eta lepradunak ezin ferekatu, gaixoak
ezin bedeinkatu dituzten esku iltzatu horietan, Jainkoa dago, besoak zabalik,
gure bizitza pobre hau, hainbat sufrimenduk hautsia den hau, onartzeko, besarkatzeko
eta sostengatzeko prest.
Heriotzak itzali duen aurpegi
horretatik, bekatariei eta prostitutei jada txeraz ezin begiratu dien begi
horietatik, hainbat abusu eta injustiziaren biktima direnei bere haserrea jada
ezin agertu dien aho horretatik, gizadiari dion bere «maitasun zoroa» agertzen
ari zaigu Jainkoa.
«Jainkoak
ez du bidali mundura bere Semea mundua juzgatzeko, baizik Semearen bidez mundua
salba dadin». Jainko hori onar dezakegu nahiz zapuztu. Ez gaitu inork
behartzen. Geurea dugu erabakia. Baina «Argia
etorria da jada mundura». Zergatik zapuzten dugu hainbatetan
Gurutziltzatuagandik datorkigun argia?
Hark jar lezake argia bizitzarik
zoritxarrenekoan edo porrotik handienekoan; baina «okerra dagiena… ez da hurbiltzen argira, bere egintzek akusa ez
dezaten». Duintasun eskasez bizi garenean, argiari ihes egiten diogu,
Jainkoaren aurrean gaizki sentitzen garelako. Ez dugu jarraitu nahi izaten
Gurutziltzatuari begira. Alderantziz, «egia
egiten duena, argira hurbiltzen da». Ez du ilunera ihes egiten. Ez du ezer
ezkutatzekorik. Gurutziltzatuari begira nola egongo dabil. Eta argian bizi ahal
izatea ematen dio hark.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Gurutziltzatuaren argia. Bidali hau.
2012ko martxoaren 18a
Garizumako 4. Igandea B
Joan 3, 14-21
MIRAR AL
CRUCIFICADO
El evangelista Juan nos habla de un extraño
encuentro de Jesús con un importante fariseo, llamado Nicodemo. Según el
relato, es Nicodemo quien toma la iniciativa y va a donde Jesús «de
noche». Intuye que Jesús es «un hombre venido de Dios», pero
se mueve entre tinieblas. Jesús lo irá conduciendo hacia la luz.
Nicodemo
representa en el relato a todo aquel que busca sinceramente encontrarse con
Jesús. Por eso, en cierto momento, Nicodemo desaparece de escena y Jesús
prosigue su discurso para terminar con una invitación general a no vivir en
tinieblas, sino a buscar la luz.
Según
Jesús, la luz que lo puede iluminar todo está en el Crucificado. La afirmación
es atrevida: «Tanto amó Dios al mundo que entregó a su Hijo único para que no perezca
ninguno de los que creen en él, sino que tengan vida eterna».
¿Podemos ver y sentir el amor de Dios en ese hombre torturado en la cruz?
Acostumbrados
desde niños a ver la cruz por todas partes, no hemos aprendido a mirar el
rostro del Crucificado con fe y con amor. Nuestra mirada distraída no es capaz
de descubrir en ese rostro la luz que podría iluminar nuestra vida en los
momentos más duros y difíciles.
Sin
embargo, Jesús nos está mandando desde la cruz señales de vida y de amor.
En esos brazos extendidos que no pueden ya
abrazar a los niños, y en esa manos clavadas que no pueden acariciar a los
leprosos ni bendecir a los enfermos, está Dios con sus brazos abiertos para
acoger, abrazar y sostener nuestras pobres vidas, rotas por tantos sufrimientos.
Desde
ese rostro apagado por la muerte, desde esos ojos que ya no pueden mirar con
ternura a pecadores y prostitutas, desde esa boca que no puede gritar su
indignación por las víctimas de tantos abusos e injusticias, Dios nos está
revelando su "amor loco" a la Humanidad.
«Dios
no mandó su Hijo al mundo para juzgar al mundo, sino para que el mundo se salve
por él». Podemos acoger a ese Dios y lo
podemos rechazar. Nadie nos fuerza. Somos nosotros los que hemos de decidir.
Pero «la Luz ya ha venido al mundo». ¿Por qué
tantas veces rechazamos la luz que nos viene del Crucificado?
Él
podría poner luz en la vida más desgraciada y fracasada, pero «el
que obra mal... no se acerca a la luz para no verse acusado por sus obras».
Cuando vivimos de manera poco digna, evitamos la luz porque nos sentimos mal
ante Dios. No queremos mirar al Crucificado. Por el contrario, «el
que realiza la verdad, se acerca a la luz». No huye a la oscuridad.
No tiene nada que ocultar. Busca con su mirada al Crucificado. Él lo hace vivir
en la luz.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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Crucificado. Pásalo.
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18 de marzo de
2012
4 Cuaresma (B)
Juan 3, 14-21
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