Ikasleak lagun dituela, Jesus Jerusalemera igo da
lehenengoz, Pazko-jaiak ospatzera. Tenpluaren ingurura iristean, ezusteko baten
aurrean gertatu da. Idi, ardi eta uso-saltzaileak ari dira erromesei animaliak
eskaintzen, Jainkoaren ohorez opari egiteko behar dituztenak. Baita
diru-trukatzaileak ere, beren mahaian eseririk, apaizek onartzen duten moneta
ofizial bakarraren eta moneta paganoaren kanbioarekin trafikatzen.
Sutan
jarri da Jesus. Kontalariak era grafikoan adierazi du Jesusen erreakzio hori:
zigor batez leku sakratutik kanpora bota ditu animaliak, trukatzaileen mahaiak
irauli ditu monetak lurrera botaz, eta oihuka esan du: «Ez bihurtu merkatu ene Aitaren etxea».
Arrotz sentitu da Jesus leku hartan. Bere
begiz ikusi duenak ez du ezer ikustekorik Aitari eman beharreko egiazko
kultuarekin. Tenpluko erlijioa negozio bihurtu dute, zeinetan apaizek sarrera
ona bilatzen baitute eta erromesek Jainkoa «erosi» nahi baitute beren
eskaintzekin. Jesusi, segur aski, Oseas profetaren hitzak etorri zaizkio
gogora, bere bizitzan behin eta berriz errepikatu dituenak: «Hona zer dioen Jainkoak: Maitasuna nahi dut
nik eta ez opariak».
Tenplu hura ez da Jainko Aitaren etxea,
guztiak anai-arreba bezala biltzen diren etxea. Jesusek ezin ikusi du han bere
jarraitzaileekin eratuz joan nahi duen «Jainkoaren familia». Hura ez da
merkatua baizik, non bakoitzak bere negozioa egin nahi baitu.
Ez
pentsa Jesus erlijio primitibo bat, gutxi garatua, kondenatzen ari denik.
Sakonagoa da haren kritika. Jainkoa ezin izan da probetxuz eta egoismoz ehotako
erlijio baten babesle eta estaltzaile. Aita da Jainkoa, eta eman dakiokeen
kultu bakarra, giza elkartea solidarioago eta haurrideago egiten saiatzen den
hura da.
Kasik
konturatu gabe, guztiok bihur gaitezke gaur egun «saltzaile eta trukatzaile»,
nork bere probetxua bilatuz baizik bizitzen ez dakigula. Mundua merkatu handi
bihurtzen ari gara, non erostea eta saltzea baita arazo guztia; Jainkoaren
Misterioaren erlazioa bera ere merkatu-ikuspegiz bizitzeko arriskua dugu.
Guztiok
«Aitaren etxean» gaudela sentitzeko
moduko gune bihurtu behar ditugu geure kristau-elkarteak. Etxe onargarri eta
beroa, inori ateak ixten ez dizkiona, inor baztertzen eta bereizten ez duena.
Etxe bat, non Jainkoaren seme-alabarik ezinduenaren sufrimenduari entzuten
ikasten baitu, eta ez norberaren probetxua bakarrik. Etxe bat, non Aitari
bezala deitzen ahal baitiogu Jainkoari, haren seme-alaba garela sentitzen
dugulako eta anai-arreba bezala bizitzen saiatzen garelako.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Lagundu Aitaren Etxea
eraikitzen. Bidali hau.
2012ko martxoaren 11a
Garizumako 3. Igandea
B
Joan 2,13-25
LA INDIGNACIÓN DE JESÚS
Acompañado de sus discípulos, Jesús sube
por primera vez a Jerusalén para celebrar las fiestas de Pascua. Al asomarse al
recinto que rodea el Templo, se encuentra con un espectáculo inesperado.
Vendedores de bueyes, ovejas y palomas ofreciendo a los peregrinos los animales
que necesitan para sacrificarlos en honor a Dios. Cambistas instalados en sus
mesas traficando con el cambio de monedas paganas por la única moneda oficial
aceptada por los sacerdotes.
Jesús
se llena de indignación. El narrador describe su reacción de manera muy
gráfica: con un látigo saca del recinto sagrado a los animales, vuelca las
mesas de los cambistas echando por tierra sus monedas, grita: «No
convirtáis en un mercado la casa de mi Padre».
Jesús
se siente como un extraño en aquel lugar. Lo que ven sus ojos nada tiene que
ver con el verdadero culto a su Padre. La religión del Templo se ha convertido
en un negocio donde los sacerdotes buscan buenos ingresos, y donde los
peregrinos tratan de "comprar" a Dios con sus ofrendas. Jesús
recuerda seguramente unas palabras del profeta Oseas que repetirá más de una
vez a lo largo de su vida: «Así dice Dios: Yo quiero amor y no
sacrificios».
Aquel
Templo no es la casa de un Dios Padre en la que todos se acogen mutuamente como
hermanos y hermanas. Jesús no puede ver allí esa "familia de Dios"
que quiere ir formando con sus seguidores. Aquello no es sino un mercado donde
cada uno busca su negocio.
No
pensemos que Jesús está condenando una religión primitiva, poco evolucionada.
Su crítica es más profunda. Dios no puede ser el protector y encubridor de una
religión tejida de intereses y egoísmos. Dios es un Padre al que solo se puede
dar culto trabajando por una comunidad humana más solidaria y fraterna.
Casi
sin darnos cuenta, todos nos podemos convertir hoy en "vendedores y
cambistas" que no saben vivir sino buscando solo su propio interés.
Estamos convirtiendo el mundo en un gran mercado donde todo se compra y se
vende, y corremos el riesgo de vivir incluso la relación con el Misterio de
Dios de manera mercantil.
Hemos
de hacer de nuestras comunidades cristianas un espacio donde todos nos podamos
sentir en la «casa del Padre». Una casa acogedora y cálida donde a nadie
se le cierran las puertas, donde a nadie se excluye ni discrimina. Una casa
donde aprendemos a escuchar el sufrimiento de los hijos más desvalidos de Dios
y no solo nuestro propio interés. Una casa donde podemos invocar a Dios como
Padre porque nos sentimos sus hijos y buscamos vivir como hermanos.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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11 de marzo de
2012
3 Cuaresma (B)
Juan 2,13-25
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