Oraino ere bada kristauen artean nolabaiteko «elitismo erlijioso» bat, maitasun infinitu den Jainkoarentzat gauza duingabea. Bada jenderik pentsatzen duenik Jainkoa aita arraro bat dela: nahiz eta begi-bistan den milioika seme-alaba dituela, eta belaunez belaun ugaltzen ari direla, baina jende horrentzat benetan «bere lehenetsiez» bakarrik arduratuko litzateke Jainko hori. Eta horrela jokatzen bide du beti: «herri hautatu» bat aukeratu duela:dela Israel herria, dela Eliza, eta delako aukeratu horri ematen bide dio bere arreta guztia, gainerako herriak eta erlijioak, nolabait esateko, erdi abandonaturik utziz.
Are gehiago. Esan izan da, lasai asko, «Elizatik kanpo ez dagoela salbaziorik», hain ezaguna den San Ziprianoren esaldia aipatuz, testuingurutik kanpo harturik, baieztapen izugarria gertatzen dena: «Ezin izan du inork Jainkoa Aitatzat ez badu Eliza Amatzat».
Garbi dago Vatikano II.a kontzilioak gainditu egin duela Jainkoari buruzko ikuspegi duintasunik gabeko hori, esanez «Jainkoa ez dagoela urrun bilatzen dutenengandik, ez dela Jainko ezezaguna, itzal eta irudi artean dagoena; guztiek hartzen baitituzte beragandik bizia, inspirazioa, eta Salbatzaileak gizon-emakume guztiak salba daitezen nahi baitu» (Lumen gentium 6); baina gauza bat dira Kontzilioaren baieztapen hauek eta beste bat adimen-ohiturak, kristau ez gutxiren kontzientzia dominatzen segitzen dutenak.
Argiro esan behar da. Jainkoa, guztiak maitasunez kreatu eta kreatzen dituena da, sorkari guztiei eta bakoitzari ematen die bizia. Guztiei deitzen die eta guztiak erakartzen ditu betiko zorionerantz, berarekin bat izateko. Ez da izan ez gizonik ez emakumerik Jainkoak, nori bere izatearen hondo-hondoan, lagun egin gabe bizi izan denik. Gizaki bat dagoen lekuan, edozein duelarik bere erlijioa edo bere agnostizismoa, han dago Jainkoa bere salbazioa sustatuz. Jainkoaren maitasunak ez du inor bertan behera uzten, ez diskriminatzen. San Paulok dioen bezala: «Jainkoak ez du inor bereizten» (Erromatarrei 2,11).
Nazaret bere herrian uko egin diote Jesusi; ondo gogoratzen du Sareptako alargunaren historia, baita Naaman siriarrena ere, biak dira atzerritar eta pagano; argi jarri nahi du Jainkoa bere seme-alaba guztiez arduratzen dela, nahiz Israel herri hautatuko ez izan. Jainkoa ez da gure eskemei eta bereizketei begira gelditzen. Jainkoak ez du inor bertan behera uzten.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Urteko 4. Igandea – C (Lukas 4,21-30)
NADIE ESTÁ SOLO
Todavía hoy se da entre los cristianos un cierto «elitismo religioso» que es indigno de un Dios que es amor infinito. Hay quienes piensan que Dios es un Padre extraño que, aunque tiene millones y millones de hijos e hijas que van naciendo generación tras generación, en realidad solo se preocupa de verdad de sus «preferidos». Dios siempre actúa así: escoge un «pueblo elegido», sea el pueblo de Israel o la Iglesia, y se vuelca totalmente en él, dejando a los demás pueblos y religiones en un cierto abandono.
Más aún. Se ha afirmado con toda tranquilidad que «fuera de la Iglesia no hay salvación», citando frases como la tan conocida de san Cipriano, que, sacada de su contexto, resulta escalofriante: «No puede tener a Dios por Padre el que no tiene a la Iglesia por Madre».
Es cierto que el Concilio Vaticano II ha superado esta visión indigna de Dios afirmando que «él no está lejos de quienes buscan, entre sombras e imágenes, al Dios desconocido, puesto que todos reciben de él la vida, la inspiración y todas las cosas, y el Salvador quiere que todos los hombres se salven» (Lumen gentium 16), pero una cosa son estas afirmaciones conciliares y otra los hábitos mentales que siguen dominando la conciencia de no pocos cristianos.
Hay que decirlo con toda claridad. Dios, que crea a todos por amor, vive volcado sobre todas y cada una de sus criaturas. A todos llama y atrae hacia la felicidad eterna en comunión con él. No ha habido nunca un hombre o una mujer que haya vivido sin que Dios lo haya acompañado desde el fondo de su mismo ser. Allí donde hay un ser humano, cualquiera que sea su religión o su agnosticismo, allí está Dios suscitando su salvación. Su amor no abandona ni discrimina a nadie. Como dice san Pablo: «En Dios no hay acepción de personas» (Romanos 2,11).
Rechazado en su propio pueblo de Nazaret, Jesús recuerda la historia de la viuda de Sarepta y la de Naamán el sirio, ambos extranjeros y paganos, para hacer ver con toda claridad que Dios se preocupa de sus hijos, aunque no pertenezcan al pueblo elegido de Israel. Dios no se ajusta a nuestros esquemas y discriminaciones. Todos son sus hijos e hijas, los que viven en la Iglesia y los que la han dejado. Dios no abandona a nadie.
José Antonio Pagola
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