Begiak irekirik
Lehen kristau-elkarteek urte oso
latzak bizi izan zituzten. Erromaren Inperio handi hartan galdurik, gatazka eta
pertsekuzio artean, kristau haiek indarra eta arnasa bilatzen zuten, Jesusen
berehalako etorreraren zain eta haren hitz hauek gogoan: Egon erne. Bizi esna.
Ukan begiak irekirik. Bizi adi-adi.
Ba al dute guretzat garrantzirik
esna bizitzeko Jesusen hitz horiek? Zer da gaur egun kristauentzat Jainkoagan
esperantza jartze hori, begiak irekita biziz? Geure mundu sekular honetan, gai
izango ote gara behin betiko alde batera uzteko azken zuzenbidea Jainkoa izango
den esperantza, inolako errurik gabe sufritzen ari diren biktima errugabe
horiei dagokienez?
Hain juxtu, kristau-esperantza
faltsu bihurtzeko erarik errazena da hori: geure betiko salbazioa Jainkoagandik
espero izatea, munduan orain berean den sufrimenduari ezikusiarena eginez. Egun
batean aitortu beharra izango dugu geure itsutasuna Kristo Epailearen aurrean:
Noiz ikusi zintugun goseak edo egarri, arrotz eta biluzik, gaixo edo kartzelan,
eta guk arretarik eskaini ez? Horixe izango da gure azken elkarrizketa
Jesusekin, baldin eta begiak itxita bizi bagara.
Esnatu beharra dugu eta begiak ondo
ireki beharra. Azti bizi beharra, geure probetxu eta kezka koxkorrak baino
harago begiratzeko. Kristauaren esperantza ez da jarrera itsu bat, ez ditu
ahazten inoiz ere sufritzen ari direnak. Kristau-espiritualitatea ez datza nork
bere barnera begiratze hutsean; aitzitik, bere bihotza arretatsu du bere zorian
bazter utziak direnei dagokienez.
Kristau-elkarteetan gero eta ardura
handiagoa bizi behar dugu, geure bizimoldeak pobreez axolagabetzera eta
ahaztera eraman ez gaitzan. Ezin bil-bil gaitezke goxo-goxo geure erlijioan,
egunero goseak hiltzen ari direnen garrasia ez entzuteko. Ez dugu zilegi geure
errugabetasun-ilusioari laineza ematea, geure patxada defenditzeko.
Jainkoarekiko esperantza, lur
honetan ezer espero ezinik bizi direnez ahazten den hura, ez ote dugu hartu
behar kosta ala kostako optimismo baten bertsio erlijiosotzat, argitasunik eta
erantzukizunik gabe bizitakotzat? Sufritzen ari direnei ezikusiarena eginez
nork bere betiko salbazioa bilatzea, ez ote dugu eman behar «haratagora
luzatutako egoismo» sotiltzat?
Segur aski, munduan den egundoko
sufrimenduaz jendeak bizi duen sentiberatasun koxkorra da gaur egungo
kristautasunaren zaharkitzearen seinalerik larriena. Frantzisko aita santua,
«Eliza pobreagoa eta pobreenagoa» aldarrikatzen duenean, ari zaigu hots egiten
bere mezurik garrantzizkoena ongizatearen lurraldeetako kristauei.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Saia zaitez Eliza pobrea eta pobreena eraikitzen.
Bidali hau.
2019ko abenduaren 1a
Abendualdiko 1. igandea A
Mateo 24,37-44
CON LOS OJOS ABIERTOS
¿Significan todavía algo para nosotros
las llamadas de Jesús a vivir despiertos? ¿Qué es hoy para los cristianos poner
nuestra esperanza en Dios viviendo con los ojos abiertos? ¿Dejaremos que se
agote definitivamente en nuestro mundo secular la esperanza en una última
justicia de Dios para esa inmensa mayoría de víctimas inocentes que sufren sin
culpa alguna?
Precisamente, la manera más fácil de
falsear la esperanza cristiana es esperar de Dios nuestra salvación eterna,
mientras damos la espalda al sufrimiento que hay ahora mismo en el mundo. Un
día tendremos que reconocer nuestra ceguera ante Cristo Juez: ¿Cuándo te vimos
hambriento o sediento, extranjero o desnudo, enfermo o en la cárcel, y no te
asistimos? Este será nuestro dialogo final con él si vivimos con los ojos
cerrados.
Hemos de despertar y abrir bien los
ojos. Vivir vigilantes para mirar más allá de nuestros pequeños intereses y
preocupaciones. La esperanza del cristiano no es una actitud ciega, pues no
olvida nunca a los que sufren. La espiritualidad cristiana no consiste solo en
una mirada hacia el interior, pues su corazón está atento a quienes viven
abandonados a su suerte.
En las comunidades cristianas hemos de
cuidar cada vez más que nuestro modo de vivir la esperanza no nos lleve a la
indiferencia o el olvido de los pobres. No podemos aislarnos en la religión
para no oír el clamor de los que mueren diariamente de hambre. No nos está
permitido alimentar nuestra ilusión de inocencia para defender nuestra
tranquilidad.
Una esperanza en Dios, que se olvida de
los que viven en esta tierra sin poder esperar nada, ¿no puede ser considerada
como una versión religiosa de cierto optimismo a toda costa, vivido sin lucidez
ni responsabilidad? Una búsqueda de la propia salvación eterna de espaldas a
los que sufren, ¿no puede ser acusada de ser un sutil “egoísmo alargado hacia
el más allá”?
Probablemente, la poca sensibilidad al
sufrimiento inmenso que hay en el mundo es uno de los síntomas más graves del
envejecimiento del cristianismo actual. Cuando el Papa Francisco reclama “una
Iglesia más pobre y de los pobres”, nos está gritando su mensaje más importante
a los cristianos de los países del bienestar.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contribuye a edificar una
Iglesia pobre y de los pobres. Pásalo.
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1 de diciembre de 2019
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Adviento(A)
Mateo,
24, 37-44
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