José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesus
Jerusalemerantz doa. Haren ibilera ez da bere eginbehar erlijiosoak betetzera
tenplura doan erromesarena bezalakoa. Lukasek dakarrenez, «irakatsiz»
zeharkatzen ditu Jesusek hiriak eta herrixkak. Badu zerbait jende hari
komunikatu beharra: Aita ona da Jainkoa, guztiei eskaintzen die salbazioa.
Guztiak gonbidatzen ditu haren barkazioa onar dezaten.
Guztiak
harriarazten ditu Jesusen mezuak. Pozak betetzen ditu bekatariak, Jainkoaren
atzeman ezineko onberatasunaz hitz egiten hari entzutean: berek ere espero
dezakete salbamena. Fariseuen alderdikoek, alabaina, kritikatu egiten dute
haren mezua; orobat zerga-biltzaileei, prostitutei eta bekatariei eskaintzen
dien harrera ona ere: ez ote da ari Jesus lasaikeria erlijioso eta moral
onartezin bati bide ematen?
Lukasek
dakarrenez, ezezagun batek eten du Jesusen ibilera eta zenbat salbatuko diren
galdetu dio: gutxik batzuk?, asko?, guztiak?, zuzenak bakarrik? Jesusek ez dio
zuzeneko erantzunik eman. Garrantzizkoa ez da zenbat jende salbatuko den.
Inporta duena bizitzan jarrera argia eta erantzulea izatea da, Jainko On horren
salbazioari harrera ona eskaintzeko. Guztiei esan die Jesusek: «Ahalegindu zaitezte ate estutik sartzen».
Horrela,
bere mezua lasaikeriarako gonbitetzat hartu dutenen erreakzioa errotik moztu
du. Aitari burla egitea izango litzateke lasaikeria hori. Salbamena ez da
Aitagandik axolagabe hartzen den zerbait. Ez da hautatu batzuen pribilegioa
ere. Ez da aski Abrahamen seme edo alaba izatea. Ez da aski Mesias ezagutu
izana.
Jainkoaren
salbamenari harrera ona egiteko, beharrezkoa da ahalegina, borroka, Aita
imitatzea, haren barkazioan konfiantza izatea. Jesusek ez dakar beherapenik
horretaz guztiaz: «Izan errukitsu zuen Aita
errukitsu den bezala»; «ez inor
epaitu eta ez zaituzte Jainkoak epaituko»; «barkatu hirurogeita hamarretan zazpi aldiz»
zuen Aitak bezala; «bilatu Jainkoaren erregetza eta haren zuzentasuna».
«Ate
estutik sartzea» delako gonbit hori zuzen ulertzeko, Joanen ebanjelioan irakur
ditzakegun Jesusen hitz hauek hartu behar ditugu gogoan: «Neu naiz atea; norbait nigandik sartzen bada,
salbatuko da» (Joan 10,9). Ate estutik sartze hori «Jesusi
jarraitzea» da, hura bezala bizitzen ikastea; haren gurutzea leporatzea eta
hura berpiztu duen Aitagan konfiantza izatea.
Jesusi jarraitze honetan, ez du balio edozein
gauzak, ez dira guztiak gauza bera; leial erantzun behar zaio Aitaren
maitasunari. Jesusek eskatzen duena ez da legekeriazko zorrozkeria, baizik
Jainkoa eta haurridea errotik maitatzea. Hargatik, haren deia eskakizun-iturri da, baina ez estutasun-iturri.
Beti irekia den atea da Jesu Kristo. Ezin du itxi inork. Geuk bakarrik
itxiko dugu, haren barkazioari atea ixten badiogu.
NO TODO VALE
José Antonio Pagola
Jesús
va caminando hacia Jerusalén. Su marcha no es la de un peregrino que sube al
templo para cumplir sus deberes religiosos. Según Lucas, Jesús recorre ciudades
y aldeas «enseñando». Hay algo que necesita comunicar a aquellas gentes: Dios
es un Padre bueno que ofrece a todos su salvación. Todos son invitados a acoger
su perdón.
Su
mensaje sorprende a todos. Los pecadores se llenan de alegría al oírle hablar
de la bondad insondable de Dios: también ellos pueden esperar la salvación. En
los sectores fariseos, sin embargo, critican su mensaje y también su acogida a
recaudadores, prostitutas y pecadores: ¿no está Jesús abriendo el camino hacia
una relajación religiosa y moral inaceptable?
Según
Lucas, un desconocido interrumpe su marcha y le pregunta por el número de los
que se salvarán: ¿serán pocos?, ¿serán muchos?, ¿se salvarán todos?, ¿solo los
justos? Jesús no responde directamente a su pregunta. Lo importante no es saber
cuántos se salvarán. Lo decisivo es vivir con actitud lúcida y responsable para
acoger la salvación de ese Dios Bueno. Jesús se lo recuerda a todos: «Esforzaos por entrar por la puerta estrecha».
De
esta manera, corta de raíz la reacción de quienes entienden su mensaje como una
invitación al laxismo. Sería burlarse del Padre. La salvación no es algo que se
recibe de manera irresponsable de un Dios permisivo. No es tampoco el
privilegio de algunos elegidos. No basta ser hijos de Abrahán. No es suficiente
haber conocido al Mesías.
Para
acoger la salvación de Dios es necesario esforzarnos, luchar, imitar al Padre,
confiar en su perdón. Jesús no rebaja sus exigencias: «Sed misericordiosos como vuestro Padre es
misericordioso»; «No juzguéis y
no seréis juzgados»; «Perdonad
setenta veces siete» como vuestro Padre; «Buscad el reino de Dios y su justicia».
Para
entender correctamente la invitación a «entrar por la puerta estrecha», hemos
de recordar las palabras de Jesús que podemos leer en el evangelio de Juan: «Yo soy la puerta; si uno entra por mí será salvo»
(Juan 10,9). Entrar por la puerta estrecha es «seguir a Jesús»; aprender a
vivir como él; tomar su cruz y confiar en el Padre que lo ha resucitado.
En
este seguimiento a Jesús, no todo vale, no todo da igual; hemos de responder al
amor de Padre con fidelidad. Lo que Jesús pide no es rigorismo legalista, sino
amor radical a Dios y al hermano. Por eso, su llamada es fuente de exigencia,
pero no de angustia. Jesucristo es una puerta siempre abierta. Nadie la puede
cerrar, solo nosotros si nos cerramos a su perdón.
21 Tiempo ordinario - C
(Lucas 13,22-30)
(Lucas 13,22-30)
21 de agosto 2016
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