José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Lehen
kristau-belaunaldiak beharturik gertatu ziren arazo erabakitzaile bati aurre
egitera. Kristo berpiztuaren etorrera atzeratzen ari zen, hasiera batean uste
izan zuten baino gehiago. Luze jotzen hasi ziren itxarote hura. Nola eutsi
bizirik esperantzari? Nola ez etsi, ez nekatu, ez amore eman?
Ebanjelioetan
xede bakarra duten aholku, parabola eta dei asko ikusten dugu: kristau-elkarteen
erantzukizuna bizirik gorde nahi dute. Ezagunenetako batek dio: «Bizi gerrikoa loturik eta argiontziak pizturik».
Zer esan nahi dute hitz hauek guretzat, hogei mende geroago?
Irudi
biak dira oso esanguratsuak. Beren jauna noiz itzuliko, gauez zain diren
zerbitzariek behar duten jarrera adierazten dute, hark deitu orduko atea ireki
diezaioten. «Gerrikoa loturik»
bizi behar dute, hau da, galtzak beren tokian, egoki mugitzeko eta zalu
jarduteko. «Argiontziak pizturik»
bizi behar dute, etxea argiturik eta esna egoteko.
Jesusen
hitz hauek dei dira gaur egun ere erne eta erantzukizunez bizitzeko, geldo eta
erdi lo egon gabe. Elizaren historian izan ohi dira gau gertatzen diren
mementoak. Halaz guztiz, ez dira argiak itzali eta lo egiteko memento. Itzulikatzeko
memento dira, geure fedea esnatzeko memento eta etorkizunerantz bide egiteko
memento, Eliza zahar eta nekatuan berean ere.
Elizak
gaur beharrezkoa duen eraldaketa bultzatzeko oztoporik handienetakoa kristauen
pasibotasun orokortua da. Tamalez, mende askotan, batez ere meneko eta pasibo
izateko hezi izan dugu jendea. Gaur berean ere, tarteka, badirudi ez dugula
jende horren beharrik Jesu Kristorekiko leialtasunean bide berriak pentsatzeko,
proiektatzeko, sustatzeko.
Horregatik
eta joera horren kontra, baliotzat eman, artatu eta eskertu beharra dugu
laikoen artean nabari den kontzientzia berria, bai Kristorekiko atxikimendua,
bai eliztar izatea era argian eta erantzukizunezkoan bizitzeko. Dudarik gabe,
laikoez zuzenean eta berariaz jardun den lehenengo kontzilioa izan den Vatikano
II.aren fruiturik baliotsuenetakoa da.
Fededun
hauek, Jesusi leial jarraitze aldera berriztatzen ari diren parrokien eta
elkarteen legamia izan daitezke. Kristautasunaren potentzialik handiena dira.
Inoiz baino gehiago behar ditugu, egungo munduaren problemei begira eta egungo
gizon-emakumeengandik hurbil biziko den Eliza eraikitzeko.
LOS NECESITAMOS MÁS QUE NUNCA
José Antonio Pagola
Las
primeras generaciones cristianas se vieron muy pronto obligadas a plantearse
una cuestión decisiva. La venida de Cristo resucitado se retrasaba más de lo
que habían pensado en un comienzo. La espera se les hacía larga. ¿Cómo mantener
viva la esperanza? ¿Cómo no caer en la frustración, el cansancio o el
desaliento?
En
los evangelios encontramos diversas exhortaciones, parábolas y llamadas que
solo tienen un objetivo: mantener viva la responsabilidad de las
comunidades cristianas. Una de las llamadas más conocidas dice así: «Tened ceñida la cintura y encendidas las lámparas».
¿Qué sentido pueden tener estas palabras para nosotros, después de veinte
siglos de cristianismo?
Las
dos imágenes son muy expresivas. Indican la actitud que han de tener los
criados que están esperando de noche a que regrese su señor, para abrirle el
portón de la casa en cuanto llame. Han de estar con «la cintura ceñida», es decir, con la túnica arremangada
para poder moverse y actuar con agilidad. Han de estar con «las lámparas encendidas» para tener la
casa iluminada y mantenerse despiertos.
Estas
palabras de Jesús son también hoy una llamada a vivir con lucidez y
responsabilidad, sin caer en la pasividad o el letargo. En la historia de la Iglesia hay momentos en
que se hace de noche. Sin embargo, no es la hora de apagar las luces y echarnos
a dormir. Es la hora de reaccionar, despertar nuestra fe y seguir caminando
hacia el futuro, incluso en una Iglesia vieja y cansada.
Uno
de los obstáculos más importantes para impulsar la transformación que necesita
hoy la Iglesia
es la pasividad generalizada de los cristianos. Desgraciadamente, durante
muchos siglos los hemos educado, sobre todo, para la sumisión y la pasividad.
Todavía hoy, a veces parece que no los necesitamos para pensar, proyectar y
promover caminos nuevos de fidelidad hacia Jesucristo.
Por
eso, hemos de valorar, cuidar y agradecer tanto el despertar de una nueva
conciencia en muchos laicos y laicas que viven hoy su adhesión a Cristo y su
pertenencia a la Iglesia
de un modo lúcido y responsable. Es, sin duda, uno de los frutos más valiosos
del Vaticano II, primer concilio que se ha ocupado directa y explícitamente de
ellos.
Estos
creyentes pueden ser hoy el fermento de unas parroquias y comunidades renovadas
en torno al seguimiento fiel a Jesús. Son el mayor potencial del cristianismo.
Los necesitamos más que nunca para construir una Iglesia abierta a los
problemas del mundo actual, y cercana a los hombres y mujeres de hoy.
19 Tiempo ordinario - C
(Lucas 11,13-21)
(Lucas 11,13-21)
07 de agosto 2016
No hay comentarios:
Publicar un comentario