Bere ibilbide profetikoan barna,
behin eta berriz azpimarratu du Jesusek nola komunikatu behar dugun berak
Jainkoaz duen esperientzia: «atzeman ezineko ontasun-misterio» bezala, alegia;
gure kalkulu guztiak hausten dituena bezala. Haren mezua hain iraultzailea da,
non, hogei menderen ondoren ere, kristau batzuk ez baitira gai hura seriotzat
hartzeko.
Jainko
On horretaz izan duen esperientzia hori gizon-emakume guztiei kutsatzeko,
mahasti-jabe baten jokabide harrigarri batekin konparatu du Jesusek bere
jarduera. Bost alditaraino irten da mahasti-jabea bera mahastirako langileak
hartzera. Ematen du ezer gutxi zaiola axola lanaren etekina. Nahi duen gauza
bakarra, langile bakar bat ere ez gelditzea lanik gabe beste egun bat gehiago.
Horregatik,
eguna bukatzean, ez die ordaindu talde bakoitzak egin duen lanaren arabera.
Haien lan-orduak oso desberdinak izan diren arren, «denario bana» eman die
guztiei: soil-soil, Galileako familia batek, bizitzeko, egun batean behar
zuena.
Lehen
taldeko bozemaileak protesta egin du, berei, inork baino ordu gehiago lan egin
dutenei, bezalako tratua eman dielako azken ordukoei, eta mahasti-jabeak hitz
miresgarri hauekin erantzun dio: «Inbidia
al duzu ni ona naizelako?» Zeure kalkulu kaxkar horietan oinarrituz, ez al
didazu utzi behar ona izaten afaltzeko beren ogia behar dutenekin?
Zer
iradoki edo adierazi nahi digu Jesusek? Jainkoarentzat ez ote dute balio guk
geure mundu honetan erabiltzen ditugun zuzentasun- eta parekotasun-irizpideek?
Ez ote da egia, guk egingo genukeen ez bezala jokatu nahi duela Jainkoak:
jendearen merezimenduak neurtzen jardun ordez, bere atzeman ezineko
Onberatasunean gure errotiko salbazio-beharrari erantzun nahi diola?
Aitortu
behar dut, egundoko pena sentitzen dudala pertsona onekin topo egin eta ikusten
dudanean nola imajinatzen duten askotan Jainkoa: alegia, gure bekatuak eta
merezimenduak zehazki idazten ariko balitz bezala, egun batean bakoitzari berea
juxtu-juxtu emateko. Imajina al daiteke, betikotasun osoan lan hori egiten
ariko litzatekeen halako pertsona baino gizatasun gabekorik?
Jainkoagan,
baldintzarik gabeko Adiskide horrengan, sinestea, imajina daitekeen
esperientziarik askatzaileena izan daiteke, bizitzeko eta hiltzeko indarrik
adoretsuena. Ostera, Jainko zorrotz eta mehatxugile baten aurrean bizitzea,
neurosi arriskutsuena eta suntsitzaileena bihur daiteke pertsona batentzat.
Ikasi
beharra dugu ez nahasten Jainkoa geure eskema hertsi eta zikoitzekin. Ez genuke
desitxuratu behar haren Ontasun atzeman ezina, Jesusek Jainkoaz agertu dizkigun
zinezko ezaugarriak Itun Zaharreko Jainko zorrotz baten ezaugarriekin nahastuz.
Jesusengan agertu zaigun Jainko Onaren aurrean, konfiantza da erantzun bakarra.
Jose
Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare
Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jainko Onarekiko konfiantza.
Bidali hau.
2014ko irailaren 21a
Urteko 25. igandea A
Mateo 20,1-16
NO DESVIRTUAR LA
BONDAD DE DIOS
A lo largo de su trayectoria profética,
Jesús insistió una y otra vez en comunicar su experiencia de Dios como “un
misterio de bondad insondable” que rompe todos nuestros cálculos. Su mensaje es
tan revolucionario que, después de veinte siglos, hay todavía cristianos que no
se atreven a tomarlo en serio.
Para contagiar a todos su experiencia
de ese Dios Bueno, Jesús compara su actuación a la conducta sorprendente del
señor de una viña. Hasta cinco veces sale él mismo en persona a contratar
jornaleros para su viña. No parece preocuparle mucho su rendimiento en el
trabajo. Lo que quiere es que ningún jornalero se quede un día más sin trabajo.
Por eso mismo, al final de la jornada,
no les paga ajustándose al trabajo realizado por cada grupo. Aunque su trabajo
ha sido muy desigual, a todos les da “un denario”: sencillamente, lo que
necesitaba cada día una familia campesina de Galilea para poder vivir.
Cuando el portavoz del primer grupo
protesta porque ha tratado a los últimos igual que a ellos, que han trabajado
más que nadie, el señor de la viña le responde con estas palabras admirables: “¿Vas
a tener envidia porque yo soy bueno?”. ¿Me vas a impedir con tus cálculos
mezquinos ser bueno con quienes necesitan su pan para cenar?
¿Qué está sugiriendo Jesús? ¿Es que
Dios no actúa con los criterios de justicia e igualdad que nosotros manejamos?
¿Será verdad que Dios, más que estar midiendo los méritos de las personas como
lo haríamos nosotros, busca siempre responder desde su Bondad insondable a
nuestra necesidad radical de salvación?
Confieso que siento una pena inmensa
cuando me encuentro con personas buenas que se imaginan a Dios dedicado a
anotar cuidadosamente los pecados y los méritos de los humanos, para retribuir
un día exactamente a cada uno según su merecido. ¿Es posible imaginar un ser
más inhumano que alguien entregado a esto desde toda la eternidad?
Creer en un Dios, Amigo incondicional,
puede ser la experiencia más liberadora que se pueda imaginar, la fuerza más
vigorosa para vivir y para morir. Por el contrario, vivir ante un Dios
justiciero y amenazador puede convertirse en la neurosis más peligrosa y
destructora de la persona.
Hemos de aprender a no confundir a Dios
con nuestros esquemas estrechos y mezquinos. No hemos de desvirtuar su Bondad
insondable mezclando los rasgos auténticos que provienen de Jesús con trazos de
un Dios justiciero tomados del Antiguo Testamento. Ante el Dios Bueno revelado
en Jesús, lo único que cabe es la confianza.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde la confianza en la Bondad de Dios. Pásalo.
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21 de septiembre de 2014
25
Tiempo ordinario (A)
Mateo
20 , 1-16
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