Jesusen jaiotzaren
kontakizuna txundigarria da. Lukasen arabera, harrera egiteko lekurik ez duen
herri batean jaio da Jesus. Artzainek Betleem osoan ibili behar izan dute haren
bila, harik eta bazter batean aurkitu duten arte, ganadu-aska batean etzana,
gurasoak beste lekukorik gabe.
Itxuraz, Lukasek bigarren kontakizun
bat eraiki beharra sentitu du, haurra anonimatutik atera eta jendaurrean
aurkezteko. Eta zein leku egokiagorik Jerusalemgo Tenplua baino, Jesus
handikiro onartu izateko, Jainkoak bere herriari bidaliko Mesias bezala?
Alabaina, berriro ere txundigarria
izango da Lukasen kontakizuna. Gurasoak haurrarekin Tenplura hurbildu direnean,
ez zaizkie bidera irten ez apaiz nagusiak, ez gainerako gidari erlijiosoak.
Urte batzuen buruan, horiek salduko dute gurutzean josi dezaten. Jesusek ez du
izan onarpenik bere buruaz seguru eta pobreen sufrimenduaz ahazturik den
erlijio horretan.
Ez dira etorri harrera egitera
lege-maisuak ere, beren «giza tradizioak» Tenpluaren aterpean predikatzen zituzten
haiek. Urte batzuk geroago, uko egin diote Jesusi, larunbataren legea hausten
duelako. Jesusek ez du ezagutu onarpenik bizitza era duinago eta sanoagoan
bizitzeko laguntza ez diren irakaspen eta tradizio erlijiosoetan.
Jesus onartu eta Jainkoaren Bidalitzat
aitortu dutenak, adin handiko bi lagun izan dira; fede xumea dute eta bihotza
irekia; beren bizitza luzean Jainkoaren salbamenaren zein bizi izan dira.
Ematen du, pertsonaia sinboliko ote diren iradokitzen dutela beraien izenek.
Gizonezkoak Simeon du izena (hau da: «Jaunak entzun du»); emakumeak Ana du
izena (hau da: «Erregalua»). Aldi guztietan eta herri guztietan, bere
konfiantza Jainkoagan ezarririk bizi izan den fede xumeko hainbat eta hainbat
jenderen ordezkari dira biak.
Biak dira Israel herriko ingurune
sanokoak. «Yahveren Pobreen Taldekotzat» hartuak dira biak. Ezer ez duten
jendea dira, soil-soilik Jainkoaganako beren fedea dute. Ez dute buruan, ez
beren aberastasunik, ez beren ongizaterik. Hauxe espero dute soilik: beren
herriak behar duen «kontsolamendua», belaunez belaun bila ari diren «askapena»,
lurreko herriek bizi duten ilunpea argituko duen «argia». Eta hona: beren
esperantzak Jesusengan bete direla sentitu dute orain.
Behin betiko salbazioa Jainkoagandik
espero duen fede xume hau gehiengoaren fedea da. Fede bat gutxi landua, kasik
beti otoitz trakets eta zabartuan gauzatzen dena, adierazpen ez oso ortodoxotan
formulatzen dena, batez ere larrialdi zailetan esnatzen dena. Fede bat, zeina
ulertzeko eta onartzeko Jainkoak inolako arazorik ez duena.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jesus Salbatzailetzat xume-xume
onartzeko jarrera. Bidali hau.
2020ko otsailaren 2a
Jaunaren Aurkezpena A
Lukas 2,22-40
FE
SENCILLA
Al parecer, Lucas siente necesidad de
construir un segundo relato en el que el niño sea rescatado del anonimato para
ser presentado públicamente. ¿Qué lugar más apropiado que el Templo de
Jerusalén para que Jesús sea acogido solemnemente como el Mesías enviado por
Dios a su pueblo?
Pero, de nuevo, el relato de Lucas va a
ser desconcertante. Cuando los padres se acercan al Templo con el niño, no
salen a su encuentro los sumos sacerdotes ni los demás dirigentes religiosos.
Dentro de unos años, ellos serán quienes lo entregarán para ser crucificado.
Jesús no encuentra acogida en esa religión segura de sí misma y olvidada del
sufrimiento de los pobres.
Tampoco vienen a recibirlo los maestros
de la Ley que
predican sus “tradiciones humanas” en los atrios de aquel Templo. Años más
tarde, rechazarán a Jesús por curar enfermos rompiendo la ley del sábado. Jesús
no encuentra acogida en doctrinas y tradiciones religiosas que no ayudan a
vivir una vida más digna y más sana.
Quienes acogen a Jesús y lo reconocen
como Enviado de Dios son dos ancianos de fe sencilla y corazón abierto que han
vivido su larga vida esperando la salvación de Dios. Sus nombres parecen
sugerir que son personajes simbólicos. El anciano se llama Simeón (“El Señor ha
escuchado”), la anciana se llama Ana (“Regalo”). Ellos representan a tanta
gente de fe sencilla que, en todos los pueblos de todas los tiempos, viven con
su confianza puesta en Dios.
Los dos pertenecen a los ambientes más
sanos de Israel. Son conocidos como el “Grupo de los Pobres de Yahvé”. Son
gentes que no tienen nada, solo su fe en Dios. No piensan en su fortuna ni en
su bienestar. Solo esperan de Dios la “consolación” que necesita su pueblo, la
“liberación” que llevan buscando generación tras generación, la “luz” que
ilumine las tinieblas en que viven los pueblos de la tierra. Ahora sienten que
sus esperanzas se cumplen en Jesús.
Esta fe sencilla que espera de Dios la
salvación definitiva es la fe de la mayoría. Una fe poco cultivada, que se
concreta casi siempre en oraciones torpes y distraídas, que se formula en
expresiones poco ortodoxas, que se despierta sobre todo en momentos difíciles
de apuro. Una fe que Dios no tiene ningún problema en entender y acoger.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde la acogida sencilla
de Jesús como Salvador. Pásalo.
|
2 de febrero de 2020
Presentación
del Señor (A)
Lucas
2, 22-40
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario