José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesusi
jarraitzea da kristau-bizitzaren bihotza. Funtsa. Ez
da gauza garrantzizkoagorik edo erabakitzaileagorik. Lukasek hiru pasadizo
txiki dakartza, beraren ebanjelioa irakurriko dutenak jabetu daitezen ezen,
Jesusen ustez, ez dela ezer premiazkoagorik eta atzeraezinekorik.
Irudi gogorrak eta eskandalagarriak
darabiltza Jesusek. Bistan da ezen jendearen kontzientzia astindu nahi duela.
Ez dabil jarraitzaile gehiagoren bila, baizik jarraitzaile konprometituagoen
bila: mugarik gabe jarraituko diotenak, sasi-segurtasunei uko eginez,
beharrezko diren hausturak baitaratuz. Haren hitzek azken batean galdera bakar
hau harrotzen dute: zein harreman ezarri nahi dugu geure burua haren
jarraitzailetzat ematen dugunok?
Lehenengo
pasadizoa
Bidelagun dituenetako batek halako
erakarmena sentitzen du Jesusekiko, non, Jesusek deitu aurretik, bera
aurreratzen baita esatera: «Jarraitu dizut
noranahi zoazela». Zer esaten ari den konturatu dadin nahi du
Jesusek: «Azeriek badituzte zuloak, eta
hegaztiek habiak»; gizonaren semeak, berriz, «ez du burua non ezarri».
Abentura hutsa da Jesusi jarraitzea.
Jesusek ez die eskaintzen bereei ez segurtasunik, ez ongizaterik. Ez die
laguntzen dirua irabazten edo boterea eskuratzen. Jesusi jarraitzea «bidean
bizitzea da», ongizateari lotu gabe eta erlijioan sasi-babesik bilatu gabe. Ez
da zoritxarra Eliza hain boteretsua ez izatea eta zaurigarriago gertatzea.
Gerta dakigukeen gauzarik hoberena da hori, geure fedea garbi egiteko eta
Jesusengan konfiantza handiagoa ezartzeko.
Bigarren
pasadizoa
Beste lagun bat prest da Jesusi
jarraitzeko, baina lehenik eta behin betebehar erlijiosoetako bat, «bere aitari
lur ematea», betetzen uzteko eskatu dio. Hori ezin gerta dakioke arrotz inongo
juduri, zeren betebehar erlijioso handienetakoa baitute. Txundigarri da Jesusen
erantzuna: «Utzi ezazu hildakoek beren
hildakoei lur eman diezaieten: zu, zoaz Jainkoaren erregetza hots egitera».
Jainkoaren
erregetzari bidea irekitzea da beti zereginik premiazkoena, bizitza
gizatarragoa egite aldera. Ezerk ez dezake atzerarazi gure erabakia. Inork ez
digu eutsi behar, ez galgatu. «Hildakoek», biziaren erregetzaren zerbitzura
bizi ez diren haiek, jardungo dute Jainkoaren erregetza eta haren zuzentasuna
bezain premiatsuak ez diren beste betebehar erlijiosoak betetzen.
Hirugarren pasadizoa
Jesusen
ondoren hasi aurretik, bere familiari agur egin nahi dion hirugarren bati, hau
diotso Jesusek: «Goldeari heldu eta atzera
begira jartzen dena ez da gai Jainkoaren erreinurako». Ezin jarrai
dakioke Jesusi atzera begira jarririk. Ezin zaio biderik ireki Jainkoaren
erregetzari iraganean geldituz. Aitaren egitasmoaren arabera lan egiteak hari
guztiz emanik jardutea eskatzen du, konfiantza Jainkoaren geroan jartzea,
Jesusen urratsen ondoren ausardiaz bide egitea.
SIN INSTALARSE NI MIRAR ATRÁS
José Antonio Pagola
Seguir
a Jesús es el corazón de la vida cristiana. Lo esencial. Nada hay más
importante o decisivo. Precisamente por eso, Lucas describe tres pequeñas
escenas para que las comunidades que lean su evangelio, tomen conciencia de
que, a los ojos de Jesús, nada puede haber más urgente e inaplazable.
Jesús
emplea imágenes duras y escandalosas. Se ve que quiere sacudir las conciencias.
No busca más seguidores, sino seguidores más comprometidos, que le sigan sin
reservas, renunciando a falsas seguridades y asumiendo las rupturas necesarias.
Sus palabras plantean en el fondo una sola cuestión: ¿Qué relación queremos
establecer con él quienes nos decimos seguidores suyos?
Primera escena
Uno
de los que le acompañan se siente tan atraído por Jesús que, antes de que lo
llame, él mismo toma la iniciativa: «Te
seguiré adonde vayas». Jesús le hace tomar conciencia de lo que
está diciendo: «Las zorras tienen
madrigueras, y los pájaros nido», pero él «no tiene dónde reclinar su cabeza».
Seguir
a Jesús es toda una aventura. Él no ofrece a los suyos seguridad o bienestar.
No ayuda a ganar dinero o adquirir poder. Seguir a Jesús es «vivir de camino»,
sin instalarnos en el bienestar y sin buscar un falso refugio en la religión.
Una Iglesia menos poderosa y más vulnerable no es una desgracia. Es lo mejor
que nos puede suceder para purificar nuestra fe y confiar más en Jesús.
Segunda escena
Otro
está dispuesto a seguirle, pero le pide cumplir primero con la obligación
sagrada de «enterrar a su padre». A ningún judío puede extrañar, pues se trata
de una de las obligaciones religiosas más importantes. La respuesta de Jesús es
desconcertante: «Deja que los muertos entierren
a sus muertos: tú vete a anunciar el reino de Dios».
Abrir
caminos al reino de Dios trabajando por una vida más humana es siempre la tarea
más urgente. Nada ha de retrasar nuestra decisión. Nadie nos ha de retener o
frenar. Los «muertos», que no viven al servicio del reino de la vida, ya se
dedicarán a otras obligaciones religiosas menos apremiantes que el reino de
Dios y su justicia.
Tercera escena
A
un tercero que quiere despedir a su familia antes de seguirlo, Jesús le dice: «El que echa mano al arado y sigue mirando atrás no
vale para el reino de Dios». No es posible seguir a Jesús mirando
hacia atrás. No es posible abrir caminos al reino de Dios quedándonos en el
pasado. Trabajar en el proyecto del Padre pide dedicación total, confianza en
el futuro de Dios y audacia para caminar tras los pasos de Jesús.
13 Tiempo ordinario - C
Lucas 9,51-62)
Lucas 9,51-62)
26 de junio 2016
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