José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Pazko
Gaubeilan irakurri ohi den ebanjelio-pasarteak garrantzi aparta du.
Gurutziltzatu dutena Jainkoak piztu duelako albiste handia dakarkigu; horrez
gainera, ordea, hura ikusteko eta harekin topo egiteko zein bide egin
adierazten digu.
Jesus
ahantzi ezin duten hiru emakume miresgarriz mintzo zaigu Markos: Maria
Magdalena, Santiagoren Maria eta Salome. Bihotzean asmo zoro hau sortu zaie,
maitasun grinatsutik bakarrik sor daitekeena: «usain gozoko ukenduak erostea, Jesusen gorpua gantzutzeko».
Eta gauza harrigarria: hilobira
iristean, irekia da. Gehiago hurbiltzean, berriz, «gazte bat ikusi dute zuriz jantzia», beren harriduratik
lasaiarazi eta inoiz pentsatuko ez zutena agertu die.
«Nazareteko Jesusen,
gurutziltzatuaren, bila zabiltzate?» Oker
zabiltzate hildakoen artean haren bila. «Ez
da hemen». Jesus ez da beste hildako bat gehiago. Ez da zertan
negar egin hartaz, hari omenaldia egiteko. «Piztu
da». Bizirik da betiko. Ezin aurkitu izango dute sekula hildakoen
artean, izandakoen, zendutakoen artean.
Baina,
hilobian ez bada, non aurkitu? Non egin genezake topo harekin?
Jesusek berak esana ziena gogorarazi die gazteak emakumeei: «Zuen aurretik doa Galileara. Han ikusiko duzue».
Berpiztua «ikusi» ahal izateko,
Galileara itzuli beharra dute. Zergatik? Zertako?
Berpiztua ezin ikusi ahal da, haren
ibilbidea bera egin gabe. Hura gure artean bizi-bizirik sentitu ahal izateko,
abiapuntura itzuli behar da, eta Jesus gurutzera eta piztuerara eraman duen
bizitzaren esperientzia egin behar da. Horrela egin ezean, doktrina
txundigarria izanen da guretzat «Piztuera», dogma sakratua izanen da, baina
Jesus ez dugu sumatuko geure artean bizirik.
Galilea izan da Jesusen jardueraren
eszenatoki nagusia. Han ikusi dute ikasleek jendea sendatzen, barkatzen,
askatzen, onartzen, guztiengan esperantza berria iratzartzen. Gauza bera egin
behar dugu orain haren jarraitzaileok. Ez gaude bakarrik. Aurretik doakigu
berpiztua. Ikusiko dugu haren urratsei jarraitzen badiegu. «Berpiztua»
sumatzeko gauzarik funtsezkoena, ez da teologia ikastea, ezta liturgi
ospakizuna ere, baizik Jesusi fedez jarraitzea.
ID A GALILEA. ALLÍ LO VERÉIS
José Antonio Pagola
El
relato evangélico que se lee en la noche pascual es de una importancia
excepcional. No solo se anuncia la gran noticia de que el crucificado ha sido
resucitado por Dios. Se nos indica, además, el camino que hemos de recorrer
para verlo y encontrarnos con él.
Marcos
habla de tres mujeres admirables que no pueden olvidar a Jesús. Son María de
Magdala, María la de Santiago y Salomé. En sus corazones se ha despertado un
proyecto absurdo que solo puede nacer de su amor apasionado: «comprar aromas para ir al sepulcro a embalsamar su
cadáver».
Lo
sorprendente es que, al llegar al sepulcro, observan que está abierto. Cuando
se acercan más, ven a un «joven vestido de
blanco» que las tranquiliza de su sobresalto y les anuncia algo que
jamás hubieran sospechado.
«¿Buscáis a Jesús de Nazaret, el crucificado?». Es un error buscarlo en el mundo
de los muertos. «No está aquí».
Jesús no es un difunto más. No es el momento de llorarlo y rendirle homenajes.
«Ha resucitado». Está vivo para
siempre. Nunca podrá ser encontrado en el mundo de lo muerto, lo extinguido, lo
acabado.
Pero,
si no está en el sepulcro, ¿dónde se le puede ver?, ¿dónde nos podemos
encontrar con él? El joven les recuerda a las mujeres algo que ya les había
dicho Jesús: «Él va delante de vosotros a
Galilea. Allí lo veréis». Para «ver»
al resucitado hay que volver a Galilea. ¿Por qué? ¿Para qué?
Al
resucitado no se le puede «ver» sin hacer su propio recorrido. Para
experimentarlo lleno de vida en medio de nosotros, hay que volver al punto de
partida y hacer la experiencia de lo que ha sido esa vida que ha llevado a
Jesús a la crucifixión y resurrección. Si no es así, la «Resurrección» será
para nosotros una doctrina sublime, un dogma sagrado, pero no experimentaremos
a Jesús vivo en nosotros.
Galilea
ha sido el escenario principal de su actuación. Allí le han visto sus
discípulos curar, perdonar, liberar, acoger, despertar en todos una esperanza
nueva. Ahora sus seguidores hemos de hacer lo mismo. No estamos solos. El
resucitado va delante de nosotros. Lo iremos viendo si caminamos tras sus
pasos. Lo más decisivo para experimentar al «resucitado» no es el estudio de la
teología ni la celebración litúrgica sino el seguimiento fiel a Jesús.
Domingo
de Resurrección - B
(Marcos 16,1-7)
(Marcos 16,1-7)
05 de
abril 2015
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