José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesusek
indarkeriazko azkena barruntatua zuen. Ez zen pertsona gexala. Bazekien zer
zetorkiokeen Jainkoaren Erreinuaren egitasmoari atxikirik jarraitzen bazuen.
Ezinezkoa zen «pobreentzat» eta «bekatarientzat bizitza duin baten bila» hain
errotik jo eta ez eragitea erreakziorik inolako aldaketarik komeni ez zitzaion
jendeagan.
Jakina, Jesus ez da suizida bat. Ez
dabil gurutzean josi dezaten bila. Ez zuen opa izan sekula ufrimendurik, ez
beretzat, ez besteentzat. Horren aurka jardun zuen, hain juxtu, bizitza osoan,
arriskuan aurkitzen zuen guztietan: gaixotasunean, zuzengabekerian, bekatuan,
etsipenean. Beraz, ez dabil orain heriotzaren bila, baina ez dago atzera
egiteko ere bere asmoan.
Bekatariei eta zokoratuei harrera
eginez jarraituko du, bere jarduerak tenpluan amorrua eragingo badu ere.
Kondenatzen badute, delitugile eta zokoratu bezala hilko da bera ere,
baina bere bizitza osoa aietsiko du bere heriotzaz: bere barkazioa inori ukatzen
ez dion Jainkoaganako konfiantza osoa baietsiko du.
Azkenak direnei Jainkoak dien
maitasuna hots egiten jarraituko du Jesusek, pobreenekin bat eginez eta
inperioa gutxietsiz, erromatar gobernariaren inguruan pertsonarik gogaigarriena
izango bada ere. Esklaboentzat izan ohi den gurutzean noizbait hiltzen badute,
esklabo mespretxagarri bezala hilko da bera ere, baina bere heriotzaz biktimen
defendatzaile den Jainkoarekiko fideltasuna zigilatuko du.
Jainkoarekiko maitasunaz beterik,
«salbamena» eskaintzen jarraituko du gaitzak eta gaixotasunak jota direnei:
«harrera» eskainiko die gizarteak eta erlijioak zokoratu dituztenei;
Jainkoaren doako barkazioa erregalatuko die bekatariei eta jende galduari,
haren adiskide izatera itzuli ezin direnei. Bere bizitza guztia arnastu duen jarrera salbatzaile hau
izango du bere heriotzan ere.
Horregatik
gertatzen zaigu gurutzea kristauoi hain erakargarri. Gurutziltzatuari musu
ematen diogu, harengana jasotzen ditugu begiak, haren azken
hitzak entzuten ditugu..., zeren, Jesus gurutzean ikusirik, batetik,
Aitaren egitasmoari hark eskaini dion azken zerbitzua baitugu ikusten eta,
bestetik, bere Semea emanez, gizadi osoarekiko maitasunagatik, Aitak
agertu digun ezaugarri gorena.
Bilaukeria da aste santua folklore
nahiz turismorako apeu edo dei bihurtzea. Jesusen jarraitzaileentzat, Jaunaren
nekaldia eta heriotza ospatzea emozioz beteriko esker ona da, Jainkoaren
maitasun «ezin sinetsizkoa» pozik adoratzea, Jesus bezala bizitzeko deia
gurutzetuekin bat eginez.
EL GESTO SUPREMO
José Antonio Pagola
Jesús
contó con la posibilidad de un final violento. No era un ingenuo. Sabía a qué
se exponía si seguía insistiendo en el proyecto del reino de Dios.
Era imposible buscar con tanta radicalidad una vida digna para los
«pobres» y los «pecadores», sin provocar la reacción de aquellos a los que no
interesaba cambio alguno.
Ciertamente,
Jesús no es un suicida. No busca la crucifixión. Nunca quiso el sufrimiento ni
para los demás ni para él. Toda su vida se había dedicado a combatirlo
allí donde lo encontraba: en la enfermedad, en las injusticias, en el pecado o
en la desesperanza. Por eso no corre ahora tras la muerte, pero tampoco se
echa atrás.
Seguirá
acogiendo a pecadores y excluidos aunque su actuación irrite en el templo. Si
terminan condenándolo, morirá también él como un delincuente y excluido,
pero su muerte confirmará lo que ha sido su vida entera: confianza total en un
Dios que no excluye a nadie de su perdón.
Seguirá
anunciando el amor de Dios a los últimos, identificándose con los más pobres y
despreciados del imperio, por mucho que moleste en los ambientes cercanos
al gobernador romano. Si un día lo ejecutan en el suplicio de la cruz,
reservado para esclavos, morirá también él como un despreciable esclavo,
pero su muerte sellará para siempre su fidelidad al Dios defensor de las
víctimas.
Lleno
del amor de Dios, seguirá ofreciendo «salvación» a quienes sufren el mal y la
enfermedad: dará «acogida» a quienes son excluidos por la sociedad y
la religión; regalará el «perdón» gratuito de Dios a pecadores y gentes
perdidas, incapaces de volver a su amistad. Esta actitud salvadora que inspira
su vida entera, inspirará también su muerte.
Por
eso a los cristianos nos atrae tanto la cruz. Besamos el rostro del
Crucificado, levantamos los ojos hacia él, escuchamos sus últimas palabras...
porque en su crucifixión vemos el servicio último de Jesús al proyecto del
Padre, y el gesto supremo de Dios entregando a su Hijo por amor a la humanidad
entera.
Es
indigno convertir la semana santa en folclore o reclamo turístico. Para los
seguidores de Jesús celebrar la pasión y muerte del Señor es
agradecimiento emocionado, adoración gozosa al amor «increíble» de Dios y
llamada a vivir como Jesús solidarizándonos con los crucificados.
Domingo de
Ramos - B
(Marcos 14,1-15,47)
(Marcos 14,1-15,47)
29 de marzo
2015
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