Pasadizoa Filiporen Zesareako
lurralde paganoan gertatu da. Jesusek jakin nahi du berari buruz jendeak zer
esaten duen. Herrian diren iritzi desberdinen berri jakin ondoren, bere
ikasleei galdetu die zuzenean: «Eta zuek,
nor naizela diozue?»
Jesusek ez die galdetu zer iritzi
duten mendiko hitzaldiaz edota Galileako herrietan ari duen jarduera
sendatzaileaz. Jesusen ikasle izateko, Jesusi berari atxikitzea da gauza
erabakitzailea. Horregatik, beragan zer atzeman edo ikusi duten jakin nahi du.
Simon Pedrok hartu du hitza eta
guztien izenean erantzun dio, era solemnean: «Mesias zara zu, Jainko biziaren Semea». Jesus ez da profeten
artean beste bat gehiago. Jainkoak bere herri hautatura igorri duen azken
Bidalia da. Are gehiago, Jainko biziaren Semea. Orduan, Jesusek, Aitagandik
bakarrik etor dakiokeen aitorpen hartaz zorionak eman ondoren, esaten dio: «Eta, orain, nik diotsut: Pedro zara zu eta
harri honen gainean eraikiko dut neure Eliza».
Oso zehatzak dira hitzak. Eliza ez
da Pedrorena, baizik Jesusena. Eliza eraiki, ez du Pedrok eraikitzen, baizik
Jesusek. Pedro, soil-soilik, «harria»
da, zeinen gainean kokatzen baita Jesus eraikitzen ari den «etxea». Irudiak hau iradokitzen du:
Pedroren zeregina Elizari egonkortasuna eta sendotasuna ematea dela:
arduratzea, alegia, Jesusi eraikitzeko aukera emateko, jarraitzaileek
desbideratzerik edota murrizketarik ezar ez dezaten.
Frantzisko aita santuak ondo daki,
bere egitekoa ez duela «Kristoren lekua hartzea», baizik arduratzea, gaur
egungo kristauek Kristorekin topo egin dezaten. Horixe du bere kezka handia.
Pedroren ondorengoaren zerbitzua hartzean berean esan zuen: «Elizak Jesusengana
eraman behar du jendea. Jesus da Elizaren erdigunea. Noizbait gertatu balitz
Elizak ez duela Jesusengana eramaten, Eliza hila izango litzateke».
Horregatik, etapa ebanjelizatzaile
berri baten egitaraua publiko egitean, bi xede proposatu ditu. Lehenik eta
behin, Jesusekin topo egitea; izan ere, hark eraberritu ditzake, bere
berritasunarekin, gure bizitza eta gure elkarteak… Jesu Kristok eten ditzake,
orobat, bera hesitzeko erabili nahi izango genituzkeen eskema aspergarriak».
Bigarren, erabakitzailetzat jotzen
du Frantziskok «iturburura jo eta Ebanjelioaren jatorrizko freskotasuna
berreskuratzea»; izan ere, saiatzen garen bakoitzean, bide berriak sortzen
dira, metodo berriak, seinale esanguratsuagoak, esanahi berriz hornitutako
hitzak, gaur egungo munduarentzat». Tamalgarria izango litzateke, Eliza
eraberritzeko Aita Santuak egin digu gonbita gure kristau-elkarteetara ez
iristea.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Aita Santuaren deia,
Eliza eraberritzeko egina, Bidali hau.
2024ko ekainaren 29a
San Pedro eta San Paulo A
Mateo 16,13-19
SOLO
JESÚS EDIFICA LA IGLESIA
Jesús no les pregunta qué es lo que piensan sobre el sermón
de la montaña o sobre su actuación curadora en los pueblos de Galilea. Para
seguir a Jesús, lo decisivo es la adhesión
a su persona. Por eso, quiere saber qué es lo que captan en él.
Simón toma la palabra en nombre de todos y responde de manera
solemne: “Tú eres el Mesías, el Hijo de Dios vivo”. Jesús no es un
profeta más entre otros. Es el último Enviado de Dios a su pueblo elegido. Más
aún, es el Hijo del Dios vivo. Entonces Jesús, después de felicitarle porque
esta confesión sólo puede provenir del Padre, le dice: “Ahora yo te digo: tú
eres Pedro y sobre esta piedra edificaré mi Iglesia”.
Las palabras son muy precisas. La Iglesia no es de Pedro
sino de Jesús. Quien edifica la
Iglesia no es Pedro, sino Jesús. Pedro es sencillamente “la
piedra” sobre la cual se asienta “ la casa” que está construyendo
Jesús. La imagen sugiere que la tarea de Pedro es dar estabilidad y
consistencia a la Iglesia:
cuidar que Jesús la pueda construir, sin que sus seguidores introduzcan
desviaciones o reduccionismos.
El Papa Francisco sabe muy bien que su tarea no es “hacer las
veces de Cristo”, sino cuidar que los cristianos de hoy se encuentren con Cristo.
Esta es su mayor preocupación. Ya desde el comienzo de su su servicio de
sucesor de Pedro decía así: “ La
Iglesia ha de llevar a Jesús. Este es el centro de la Iglesia. Si alguna vez
sucediera que la Iglesia
no lleva a Jesús, sería una Iglesia muerta”.
Por eso, al hacer público su programa de una nueva etapa
evangelizadora, Francisco propone dos grandes objetivos. En primer lugar,
encontrarnos con Jesús, pues “él puede,
con su novedad, renovar nuestra vida y nuestras comunidades... Jesucristo puede
también romper los esquemas aburridos en los cuales pretendemos encerrarlo”.
En segundo lugar, considera decisivo “volver a la fuente y
recuperar la frescura original del Evangelio” pues , siempre que lo intentamos,
brotan nuevos caminos, métodos creativos, signos más elocuentes, palabras
cargadas de renovado significado para el mundo actual”. Sería lamentable que la
invitación del Papa a impulsar la renovación de la Iglesia no llegara hasta
los cristianos de nuestras comunidades.
José
Antonio Pagola
Red evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde la llamada del Papa a la renovación de
la Iglesia. Pásalo.
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29
de junio de 2014
S.
Pedro y S. Pablo (A)
Mateo
16, 13-19
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