Ohitura duenez, Oliamendin eman du Jesusek gaua, bakarrik, bere Aita
kutunarekin. Jainkoaren Espirituaz beterik hasi nahi du egun berria; hark
bidali du «gatibuei liberazioa hots egitera… eta zapalduak askatzera». Laster
inguratuko zaio jendetza handi bat, tenpluaren zelaigunera hari entzutera
etorria.
Bat-batean, idazkari-
eta fariseu-talde bat etorri da, «adulterioan
harrapatu duten emakume bat» dakartela. Ez zaie axola emakumearen zori
izugarria. Emakumeari inork ez dio galderarik egin. Jada heriotzara galdua da.
Salatzaileek argi utzi dute: «Moisesen legeak emakume adulteriogileak harrika
hiltzeko agindua eman digu. Zuk, zer diozu?»
Dramatikoa da egoera:
fariseuak urduri daude, emakumea estu, jendea zer gertatuko. Jesus isilik
harrigarriro. Bere aurrean du emakume umiliatu hura, guztiek gaitzetsia. Laster
hilko dute. Hau ote da Jainkoaren azken hitza bere alaba honetaz?
Jesus eseria dago, eta
lurrerantz makurtu da, eta lurrean zirriborroak idazten hasi. Segur aski, argi bila
dabil. Akusatzaileek erantzun bat eskatzen diote Legearen izenean. Jainkoaren
errukiaz duen esperientziatik erantzungo die: emakumea eta akusatzaileak,
guztiak dira Jainkoaren barkazioaren beharrean.
Alabaina,
akusatzaileak, soilik, emakumearen bekatua dute buruan eta Legearen kondena.
Jesusek aldatu egingo du ikusmira. Beren bekatua jarriko die begi aurrean
akusatzaileei. Jainkoaren aurrean, guztiek aitortu behar dute bekatari direla.
Guztiak dira haren barkazio-beharrean.
Gero eta gehiago
eskatzen diotelako, zutik jarri eta esaten die Jesusek: «Zuetan bekaturik ez duenak, bola diezaiola lehen harria». Zein
zarete zuek emakume hau heriotzara galtzeko, zeuen bekatuaz eta Jainkoaren
barkazio- eta erruki-beharraz ahaztuz?
Akusatzaileek, orduan,
«alde egin dute batak bestearen ondoren».
Jesusek elkar bizitza iradokitzen du; hartan, pertsona bati dagokionez, azken
hitza ez du izango heriotza-zigorrak. Geroago, goraki esango du: «Ni ez naiz
etorri mundua juzgatzera, salbatzera baizik».
Jesusek emakumearekin
izan duen solasak beste argi bat eskaini digu haren jardueraz. Akusatzaileak
joan dira, baina emakumea ez da mugitu. Ematen du, Jesusen azken hitza entzun
beharra duela. Artean ez da sentitu guztiz liberatua. Jesusek diotso: «Nik ere ez zaitut gaitzesten. Zoaz eta,
aurrerantzean, ez gehiago bekaturik egin».
Bere barkazioa eskaini
dio; aldi berean, gehiago bekaturik ez egitera gonbidatu du. Jainkoaren
barkazioak ez du desegiten erantzukizuna, bihotz-berritzea eskatzen du. Jesusek
badaki «Jainkoak ez duela nahi bekataria hiltzea, baizik eta bihotz-berritu eta
bizi dadin nahi du».
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Hots egizu Jainkoaren merezi gabeko
barkazioa guztientzat. Bidali hau.
2019ko apirilaren 7a
Garizumako 5. Igandea C
Joan 8, 1-11
TODOS
NECESITAMOS PERDÓN
Según su costumbre, Jesús ha
pasado la noche a solas con su Padre querido en el Monte de los Olivos.
Comienza el nuevo día, lleno del Espíritu de Dios que lo envía a
"proclamar la liberación de los cautivos...y dar libertad a los oprimidos.
Pronto se verá rodeado por un gentío que acude a la explanada del templo para
escucharlo.
De
pronto, un grupo de escribas y fariseos irrumpe trayendo a "una mujer
sorprendida en adulterio". No les preocupa el destino terrible de la
mujer. Nadie le interroga de nada. Está ya condenada. Los acusadores lo dejan
muy claro: "La Ley
de Moisés nos manda apedrear a las adúlteras. Tú, ¿qué dices?
La
situación es dramática: los fariseos están tensos, la mujer angustiada, la
gente expectante. Jesús guarda un silencio sorprendente. Tiene ante sí a
aquella mujer humillada, condenada por todos. Pronto será ejecutada. ¿Es esta
la última palabra de Dios sobre esta hija suya?
Jesús,
que está sentado, se inclina hacia el suelo y comienza a escribir algunos trazos
en tierra. Seguramente busca luz. Los acusadores le piden una respuesta en
nombre de la Ley.
Él les responderá desde su experiencia de la misericordia de Dios: aquella
mujer y sus acusadores, todos ellos, están necesitados del perdón de Dios.
Los
acusadores sólo están pensando en el pecado de la mujer y en la condena de la Ley. Jesús cambiará la
perspectiva. Pondrá a los acusadores ante su propio pecado. Ante Dios, todos
han de reconocerse pecadores. Todos necesitan su perdón.
Como
le siguen insistiendo cada vez más, Jesús se incorpora y les dice: "El
que esté sin pecado, que le tire la primera piedra". ¿Quiénes sois
vosotros para condenar a muerte a esa mujer, olvidando vuestros propio pecados
y vuestra necesidad del perdón y de la misericordia de Dios?
Los
acusadores "se van retirando uno tras otro". Jesús apunta
hacia una convivencia donde la pena de muerte no puede ser la última palabra
sobre un ser humano. Más adelante, Jesús dirá solemnemente: "Yo no he
venido para juzgar al mundo sino para salvarlo".
El
diálogo de Jesús con la mujer arroja nueva luz sobre su actuación. Los
acusadores se han retirado, pero la mujer no se ha movido. Parece que necesita
escuchar una última palabra de Jesús. No se siente todavía liberada. Jesús le
dice "Tampoco yo te condeno. Vete y, en adelante no peques más".
Le
ofrece su perdón, y, al mismo tiempo, le invita a no pecar más. El perdón de
Dios no anula la responsabilidad, sino que exige conversión. Jesús sabe que
"Dios no quiere la muerte del pecador sino que se convierta y viva".
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Anuncia el perdón
inmerecido de Dios a todos. Pásalo
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7 de abril de
2019
5 Cuaresma (C)
Juan 8, 1-11
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