José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Ebanjelioek
hainbat giltza eskaintzen digute ulertzeko, nola hasi zuten beren ibilbide
historikoa lehen kristau-elkarteek, Jesus beren begi aurrean jadanik ez zutela.
Agian, ez zen izan dena batzuetan imajinatu ohi dugun bezalakoa. Nola ulertu
eta bizi izan zituzten Jesusekiko harremanak, hura lurretik desagertu zenetik?
Mateok ez dakar ezer Jesus zerura
igotzeaz. Bere ebanjelioa Galileako mendi bateko agur-pasadizo batekin bukatu du,
zeinetan Jesusek promes solemne hau egin baitie: «Jakizue zeuekin izango nauzuela ni egunero munduaren azkena arte». Ikasleek
ez dute zertan sentitu haren absentzia. Berekin izanen dute Jesus beti. Baina, nola?
Beste ikusmolde bat agertu du Lukasek. Bere
ebanjelioko azken pasadizoan, Jesus «apartatu
egin da haiengandik, zerura igotzeko». Ikasleek bere horretan
onartu behar dute apartatze hori: Jesus jadanik Jainkoaren misterioan bizi da.
Baina bereak «bedeinkatuz» igo
da Aitagana. Jarraitzaileek bedeinkazio haren babesean hasiko dute beren
ibilbidea; bedeinkazio berarekin sendatzen baitzituen Jesusek gaixoak,
barkatzen bekatariei, ferekatzen txikiak.
Joan ebanjelariak beste giltza bat proposatzen
duten hitzak ezarri ditu Jesusen ahoan. Bereei agur esatean, Jesusek diotse: «Aitagana noa eta zuek triste zarete...Alabaina,
komeni zaizu ni joatea, Espiritu Santua har dezazuen». Ulertzekoa
da ikasleen tristura. Jesus beti berekin izateak demaien segurtasuna opa dute.
Maisuaren babesean beti haur bizi nahi izatearen tentazioa da.
Jesusen erantzunak pedagogia jakintsua ageri du. Haren
absentziak hazaraziko du haren jarraitzaileen heldutasuna. Bere Espirituaren
zigilua utzi die. Jesusen absentzian, Espirituak eragingo du hareengan
erantzulea eta heldua den bati dagokion hazkundea. Komeni da hau gogoratzea
gure garai honetan, zeinetan ematen baitu gure artean sormenarekiko beldurra,
immobilismoaren tentazioa edo beste aldi batzuetarako edo beste kultura
baterako zen kristautasunaren nostalgia ari dela hazten.
Kristauok behin baino gehiagotan jo
izan dugu, historian barna, Jesusekiko jarraipena haur-eran bizitzera. Jesusen
Igokundeak gogorarazten digu ezen, Jesusen presentzia historikoa amaiturik,
«Espirituaren aldia» bizi dugula, sormenaren eta hazkunde erantzulearen aldia.
Espirituak ez digu eskaintzen Jesusen jarraitzaileoi «betirauneko errezetarik».
Argia eta hatsa dakarkigu beti berriak diren bideen bila ibiltzeko, gaur egun
Jesusen jarduera berregiteko. Horrela gidatzen gaitu Jesusek egia betera.
CRECIMIENTO Y CREATIVIDAD
José Antonio Pagola
Los
evangelios nos ofrecen diversas claves para entender cómo comenzaron su
andadura histórica las primeras comunidades cristianas sin la presencia de
Jesús al frente de sus seguidores. Tal vez, no fue todo tan sencillo como a
veces lo imaginamos. ¿Cómo entendieron y vivieron su relación con él, una vez
desaparecido de la tierra?
Mateo
no dice una palabra de su ascensión al cielo. Termina su evangelio con una
escena de despedida en una montaña de Galilea en la que Jesús les hace esta
solemne promesa: «Sabed que yo estoy con
vosotros todos los días hasta el fin del mundo». Los discípulos no
han de sentir su ausencia. Jesús estará siempre con ellos. Pero ¿cómo?
Lucas
ofrece una visión diferente. En la escena final de su evangelio, Jesús «se separa de ellos subiendo hacia el cielo». Los
discípulos tienen que aceptar con todo realismo la separación: Jesús vive ya en
el misterio de Dios. Pero sube al Padre «bendiciendo»
a los suyos. Sus seguidores comienzan su andadura protegidos por
aquella bendición con la que Jesús curaba a los enfermos, perdonaba a los
pecadores y acariciaba a los pequeños.
El
evangelista Juan pone en boca de Jesús unas palabras que proponen otra clave.
Al despedirse de los suyos, Jesús les dice: «Yo
me voy al Padre y vosotros estáis tristes... Sin embargo, os conviene que yo me
vaya para que recibáis el Espíritu Santo». La tristeza de los
discípulos es explicable. Desean la seguridad que les da tener a Jesús siempre
junto a ellos. Es la tentación de vivir de manera infantil bajo la protección
del Maestro.
La
respuesta de Jesús muestra una sabia pedagogía. Su ausencia hará crecer la
madurez de sus seguidores. Les deja la impronta de su Espíritu. Será él quien,
en su ausencia, promoverá el crecimiento responsable y adulto de los suyos. Es
bueno recordarlo en unos tiempos en que parece crecer entre nosotros el miedo a
la creatividad, la tentación del inmovilismo o la nostalgia por un cristianismo
pensado para otros tiempos y otra cultura.
Los
cristianos hemos caído más de una vez a lo largo de la historia en la tentación
de vivir el seguimiento a Jesús de manera infantil. La fiesta de la Ascensión del Señor nos
recuerda que, terminada la presencia histórica de Jesús, vivimos «el tiempo del
Espíritu», tiempo de creatividad y de crecimiento responsable. El Espíritu no
proporciona a los seguidores de Jesús «recetas eternas». Nos da luz y aliento
para ir buscando caminos siempre nuevos para reproducir hoy su actuación. Así
nos conduce hacia la verdad completa de Jesús.
Ascensión del Señor - C
(Lucas 24,46-53)
(Lucas 24,46-53)
08 de mayo 2016
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