José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesus erailtzea erabakiko den prozesuan, Joanen ebanjelioak bakarreko solasaldi harrigarria dakar Pilatoren eta Jesusen artean; bata lurreko inperio boteretsuenaren ordezkaria eta bestea egiaren testigu bezala agertu den auzipetu atxilotua.
Hain segur, Pilatok bere tronu aurrean duen pertsonaia bitxiak bere baitan duen egia jakin nahi du, itxuraz: «Zu al zara juduen erregea?». Joan ebanjelariak oso gustuko dituen oinarrizko bi baieztapenez erantzun dio Jesusek.
«Nire erregetza ez da mundu honetakoa». Jesus ez da errege
Pilatok uste duen harikoa. Ez du Israelgo tronua hartzeko asmorik, ezta
Tiberiori bere inperio-boterea airean jartzeko ere. Jesus ez da Erromako prefektu
hori, Pilato, mugitzen den sistema horretako gizona, sostengutzat injustizia
eta gezurra dituen horretakoa. Ez da oinarritzen armen indarrean. Guztiz
bestelakoa den zimentarria du Jesusenak. Jainkoak munduari dion maitasunetik
dator Jesusen erregetza.
Segidan, ordea, gauza bat inportantea gehitu du: «Errege
naiz... eta egiaren testigu izateko etorri naiz mundura». Mundu honetan nahi du gauzatu
bere erregetza, baina era txundigarri batean. Ez da etorri Tiberio bezalako
errege izatera, baizik «egiaren testigu izatera», gizadiaren
historian Jainkoaren maitasuna eta zuzentasuna txertatuz.
Jesusek berekin dakarren egia hau ez da
irakaspen teorikoa. Dei bat da, pertsonaren bizitza eralda dezakeen deia. Esana
du Jesusek: «Nire Hitzari leial eusten badiozue... ezagutu duzue
egia eta egiak pertsona aske eginen zaituzte». Jesusen Ebanjelioari
leial izatea esperientzia berezia da, esperientzia bakarra, zeren egia
askatzailea ezagutzera baitzaramatza, zeure bizia gizatarrago egiteko gai
egingo zaituen egia askatzailea ezagutzera.
Jesu Kristo da egia bakarra, kristauok geure
bizitzan zilegi dugun bakarra
· Ez ote gara Jesusen
Elizan kontzientziako talde-azterketa egin beharrean «Egiaren Testiguaren»
aurrean?
· Ez ote gara apal-apal
bereizi beharrean zer den egia eta zer den gezurra Jesusekiko geure
jarraipenean?
· Zertan dugu aske egiten
gaituen egiarik eta zertan esklabo egiten gaituen gezurrik?
· Ez ote gara urrats batzuk
egin beharrean geure bizitzan, geure elkarteetan, geure erakundeetan egia
gizatarraren eta ebanjeliozkoaren maila goragokoetara jotzeko?
EXAMEN ANTE EL TESTIGO DE LA VERDAD
José Antonio Pagola
Dentro del proceso en el que se va a decidir la
ejecución de Jesús, el evangelio de Juan ofrece un sorprendente diálogo privado
entre Pilato, representante del imperio más poderoso de la Tierra y Jesús, un reo
maniatado que se presenta como testigo de la verdad.
Precisamente Pilato quiere, al parecer, saber la
verdad que se encierra en aquel extraño personaje que tiene ante su trono: «¿Eres tú el rey de los judíos?». Jesús va a responder exponiendo su
verdad en dos afirmaciones fundamentales, muy queridas al evangelista Juan.
«Mi reino no es de este mundo». Jesús no es rey al
estilo que Pilato puede imaginar. No pretende ocupar el trono de Israel ni
disputar a Tiberio su poder imperial. Jesús no pertenece a ese sistema en el
que se mueve el prefecto de Roma, sostenido por la injusticia y la mentira. No
se apoya en la fuerza de las armas. Tiene un fundamento completamente
diferente. Su realeza proviene del amor de Dios al mundo.
Pero añade a continuación algo muy importante: «Soy
rey... y he venido al mundo para ser testigo de la verdad». Es en
este mundo donde quiere ejercer su realeza, pero de una forma sorprendente. No
viene a gobernar como Tiberio sino a ser «testigo de la verdad» introduciendo el amor y la justicia de
Dios en la historia humana.
Esta verdad que Jesús trae consigo no es una
doctrina teórica. Es una llamada que puede transformar la vida de las personas.
Lo había dicho Jesús: «Si os mantenéis fieles a mi Palabra... conoceréis la
verdad y la verdad os hará libres». Ser fieles al Evangelio de
Jesús es una experiencia única pues lleva a conocer una verdad liberadora,
capaz de hacer nuestra vida más humana.
Jesucristo es la única verdad de la que nos está
permitido vivir a los cristianos.
· ¿No necesitamos en la Iglesia de Jesús hacer un
examen de conciencia colectivo ante el «Testigo de la Verdad »?
· ¿Atrevernos a discernir
con humildad qué hay de verdad y qué hay de mentira en nuestro seguimiento a
Jesús?
· ¿Dónde hay verdad
liberadora y dónde mentira que nos esclaviza?
· ¿No necesitamos dar pasos
hacia mayores niveles de verdad humana y evangélica en nuestras vidas, nuestras
comunidades y nuestras instituciones?
No hay comentarios:
Publicar un comentario