José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Joan
ebanjelariak agur-hitzaldi luzea jarri du Jesusen ahoan, eta bizitasun bereziz
jaso ditu horretan funtsezko ezaugarri batzuk, mendetan barna ikasleek gogoan
hartu beharrekoak, Jesusi eta haren egitasmoari leialak izan nahi badute.
Jakina, gaur egun ere bai.
«Iraun nire maitasunean». Horra lehenengo gauza. Kontua ez da erlijio batean
bizitzea, baizik eta Jesusek digun maitasunean bizitzea, Aitagandik hartu duen
maitasunean. Kristau izatea ez da lehenik eta behin
doktrina-arazoa, baizik maitasun-arazoa da. Mendetan barna, ikasleek mila
eratako dudak, gatazkak eta zailtasunak izan dituzte. Garrantzizkoa beti
maitasunetik ez desbideratzea izanen da.
Jesusen maitasunean irautea ez da
gauza teorikoa, ezta mamirik gabea ere. «Aginduak
gordetzean» datza, eta haurrideekiko maitasunean laburbildu du
Jesusek berak agindu hori: «Hau da ni
agindua: maita dezazuela elkar, nik maite zaituztedan bezala».
Agindu askorekin egingo du topo kristauak bere erlijioan. Askotarikoak eta
desberdinak dituzte, ordea, agindu horiek beren jatorria, beren izaera, beren
garrantzia. Egunak joan egunak etorri, arauak ugaldu egiten dira. Maitasunaren
aginduaz bakarrik dio Jesusek hau: «Hau da
nire agindua». Noiznahi eta nonahi, funtsezko gauza kristauarentzat
haurrideekiko maitasunetik ez irtetea da.
Jesusek ez du aurkeztu maitasunaren
agindu hau gure bizitza latzagoa eta astunagoa egingo duen lege bezala, baizik
poz-iturri bezala: «Honetaz mintzo
natzaizue, nire poza zuengan izan dadin eta zuen poza bere betera irits dadin».
Gure artean zinezko maitasunik ez denean, hutsunea eratzen da, ez
ezerk ez inork pozez bete ezin duen hutsunea.
Maitasunik gabe ezin da pausorik
eman kristautasun irekiago, bihozkoiago, alaiago, xumeago eta maitagarriago
baterantz, Jesusekin adiskide»
bezala -ebanjelioaren esapidea erabiliz- bizitzeko modua eskainiko lukeen
baterantz. Ezin jakingo dugu poza eragiten. Nahi izan gabe ere, kristautasun
triste bat, kexuz, erresuminez, lantuz eta etsipenez betea lantzen jarraituko
dugu.
Gure kristautasunari, sarritan, poza
falta zaio, egiten eta bizi ohi denak eman dezakeen poza. Sarritan, Jesu
Kristorekiko gure jarraipenak berrikuntzaren sua falta izaten du, eta tristura
izaten du sobera, Jesusek gugandik espero duena egiteko konbentzimendurik gabe,
gauzak errepikatzen aritzeak dakarren tristura.
NO DESVIARNOS DEL AMOR
José Antonio Pagola
El
evangelista Juan pone en boca de Jesús un largo discurso de despedida en el que
se recogen, con una intensidad especial, algunos rasgos fundamentales que han
de recordar sus discípulos a lo largo de los tiempos para ser fieles a su
persona y a su proyecto. También en nuestros días.
«Permaneced en mi amor». Es lo primero. No
se trata solo de vivir en una religión, sino de vivir en el amor con que nos
ama Jesús, el amor que recibe del Padre. Ser cristiano no es en primer lugar un
asunto doctrinal, sino una cuestión de amor. A lo largo de los siglos, los
discípulos conocerán incertidumbres, conflictos y dificultades de todo orden.
Lo importante será siempre no desviarse del amor.
Permanecer
en el amor de Jesús no es algo teórico ni vacío de contenido. Consiste en «guardar sus mandamientos», que él mismo
resume enseguida en el mandato del amor fraterno: «Este es mi mandamiento; que os améis unos a otros como yo os he amado».
El cristiano encuentra en su religión muchos mandamientos. Su origen, su
naturaleza y su importancia son diversos y desiguales. Con el paso del tiempo,
las normas se multiplican. Solo del mandato del amor dice Jesús: «Este mandato es el mío». En cualquier
época y situación, lo decisivo para el cristianismo es no salirse del amor
fraterno.
Jesús
no presenta este mandato del amor como una ley que ha de regir nuestra vida
haciéndola más dura y pesada, sino como una fuente de alegría: «Os hablo de esto para que mi alegría esté en vosotros
y vuestra alegría llegue a plenitud». Cuando entre nosotros falta
verdadero amor, se crea un vacío que nada ni nadie puede llenar de alegría.
Sin
amor no es posible dar pasos hacia un cristianismo más abierto, cordial,
alegre, sencillo y amable donde podamos vivir como «amigos» de Jesús, según la expresión evangélica. No sabremos
cómo generar alegría. Aún sin quererlo, seguiremos cultivando un cristianismo
triste, lleno de quejas, resentimientos, lamentos y desazón.
A
nuestro cristianismo le falta, con frecuencia, la alegría de lo que se hace y
se vive con amor. A nuestro seguimiento a Jesucristo le falta el entusiasmo de
la innovación, y le sobra la tristeza de lo que se repite sin la convicción de
estar reproduciendo lo que Jesús quería de nosotros.
6 Pascua -
B
(Juan 15,9-17)
(Juan 15,9-17)
10 de mayo
2015
No hay comentarios:
Publicar un comentario