Lukasek ukitu tragikoz deskribatu du Jesusek hilzoria, inguruan dituenen iseka eta adarjotze artean. Ematen du inork ez duela ulertu beraren buru-eskaintza. Inork ez du jaso azkenak direnentzat agertu duen maitasuna. Inork ez du ikusi beraren aurpegian gizakiarekiko Jainkoaren errukia.
Hein bateko tartea utzirik, «agintari» erlijiosoek eta «herriak» iseka egin diote Jesusi zeinuka: «Beste batzuk salbatu ditu; salba dezala bere burua, Mesias bada». Pilatoren soldaduek, egarri dela ikusirik, ardo mindua, oso herrikoia haien artean, eskaini diote, eta barre egin dute beraren bizkar: «Juduen errege bahaiz, salba ezak heure burua». Gauza bera esan dio bi gaizkileetako batek, bera ere gurutzean delarik: «Ez al haiz ba Mesias? Salba ezak heure burua».
Hirutaraino errepikatu du Lukasek iseka hau: «Salba ezak heure burua». Zer edo zein «Mesias» izan daiteke hau, bere burua salbatzeko ahalmenik ez badu? Zer «Errege» mota izan daiteke? Nola salba dezake bere herria Erromaren eskumendetik ezin ihes egin badu bera hilzorian zaintzen duten lau soldaduengandik? Nola izan dezake Jainkoa bere alde, bera liberatzeko esku hartzen ez badu?
Bat-batean, hainbat isekaren artean, dei bat: «Jesus, oroit zaitez nitaz zeure erreinura iritsiko zarenean». Beste gaizkilea da; Jesusen errugabetasuna sumatu du, eta bere errua aitortu eta, Jainkoaren barkazioan konfiantza jarririk, beraz oroit dadin bakarrik eskatu dio Jesusi. Berehala erantzun dio Jesusek: «Gaur nirekin izango zara paradisuan». Orain biak daude hilzorian, babes-gabezian eta ezintasunean bat eginik. Baina gaur bertan izango dira biak bat eginik Aitaren biziaz gozatzen.
Zer edo zein izango litzateke gure zoria, Jainkoak Bidaliak bere salbazio propioa bilatuko balu, historiako gurutziltzatu guztiekin bateratzen duen gurutze horri ihes eginez? Nola sinetsi ahalko genuke geure bekatuan eta, heriotzaren aurrean, geure ezintasunean murgildurik utziko gintuzkeen Jainko batengan?
Badira gaur ere Gurutziltzatuaz iseka egiten dutenik. Ez dakite zer ari diren. Ez lukete horrelakorik egingo Martin Luther King-ez. Historiak eman duen gizaki gizatarrenaz ari dira burlaka. Zein da jarrerarik duinena Gurutziltzatu horren aurrean?, munduaren sufrimenduaz Jainkoaren hurbiltasunaren gizakunde den horren aurrean?: iseka ala dei egin?
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesu Kristo, unibertsoaren Erregea – C (Lukas 23,35-43)
¿BURLARNOS O INVOCAR?
Lucas describe con acentos trágicos la agonía de Jesús en medio de las burlas y bromas de quienes lo rodean. Nadie parece entender su entrega. Nadie ha captado su amor a los últimos. Nadie ha visto en su rostro la mirada compasiva de Dios al ser humano.
Desde una cierta distancia, las «autoridades» religiosas y el «pueblo» se burlan de Jesús haciendo «muecas»: «A otros ha salvado; que se salve a sí mismo, si es el Mesías». Los soldados de Pilato, al verlo sediento, le ofrecen un vino avinagrado, muy popular entre ellos, mientras se ríen de él: «Si tú eres rey de los judíos, sálvate a ti mismo». Lo mismo le dice uno de los delincuentes, crucificado junto a él: «¿No eres el Mesías? Pues sálvate a ti mismo».
Hasta tres veces repite Lucas la burla: «Sálvate a ti mismo». ¿Qué «Mesías» puede ser este si no tiene poder para salvarse? ¿Qué clase de «Rey» puede ser? ¿Cómo va a salvar a su pueblo de la opresión de Roma si no puede escapar de los cuatro soldados que vigilan su agonía? ¿Cómo va a estar Dios de su parte si no interviene para liberarlo?
De pronto, en medio de tanta burla, una invocación: «Jesús, acuérdate de mí cuando llegues a tu reino». Es el otro delincuente, que reconoce la inocencia de Jesús, confiesa su culpa y, lleno de confianza en el perdón de Dios, solo pide a Jesús que se acuerde él. Jesús le responde de inmediato: «Hoy estarás conmigo en el paraíso». Ahora están los dos agonizando, unidos en el desamparo y la impotencia. Pero hoy mismo estarán los dos juntos disfrutando de la vida del Padre.
¿Qué sería de nosotros si el Enviado de Dios buscara su propia salvación escapando de esa cruz que lo une para siempre a todos los crucificados de la historia? ¿Cómo podríamos creer en un Dios que nos dejara hundidos en nuestro pecado y en nuestra impotencia ante la muerte?
Hay quienes también hoy se burlan del Crucificado. No saben lo que hacen. No lo harían con Martin Luther King. Se están burlando del hombre más humano que ha dado la historia. ¿Cuál es la postura más digna ante ese Crucificado, encarnación suprema de la cercanía de Dios al sufrimiento del mundo, burlarnos de él o invocarlo?
José Antonio Pagola

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