José Antonio Pagola. Itzultzailea:
Dionisio Amundarain
Joan ebanjelaria oso hizkuntza
gogorraz baliatu da, Jesu Kristorekiko batasuna janaritu beharra dugula
azpimarratzeko. Horrela bakarrik sumatuko dugu hura gure baitan bizi dela.
Joanen arabera, ezinbestekoa da Jesus jatea: «Ni
jango nauena nire bidez biziko da».
Hizkuntza, ordea, are bortitzagoa
bihurtu da, Jesusen haragia jan eta haren odola edan behar dela dioenean.
Gordin-gordina da testua: «Nire haragia
benetako janaria da, eta nire odola benetako edaria. Nire haragia jango eta nire odola
edango duena nire baitan bizi da eta ni haren baitan».
Baina
hizkuntza honek ez du jada inolako zirrararik eragiten kristauen artean.
Haurtzarotik entzuten ohituak garelarik, lehen jaunartzetik egiten ari garenari
loturik bizitzen jarraitzeko joera dugu. Denok ezagutzen dugu
kristau-ikasbidean ikasitakoa: jaunartzeko unean, Kristo presente gertatzen da
gugan, eukaristia-sakramentuko grazia dela medio.
Zoritxarrez,
honetara muga daiteke guztia behin baino gehiagotan: otoitz-giroan pentsatu eta
onartutako doktrinara. Baina, sarritan, hauxe falta zaigu: Kristo geure bizitza
konkretuan haragitzearen esperientzia. Ez dakigu nola ireki geure barrua hari,
bere Espirituaz gure bizitza janaritu dezan eta gizatarrago eta ebanjelioaren
araberakoago eginez joan dadin.
Ogi
sagaratua hartzeko, sakramentu-erritua betetzera erdi oharkabean joatea baino
zerbait gehiago da Kristo jate hori. Kristorekin bat egite horrek fede-egintza
eskatzen du eta indar bereziko irekitasuna; batez ere, sakramentuz jaunartzean
bizi beharrekoa, baina baita Jesusekiko bizi-harremanetako beste esperientzia
batzuetan ere.
Jesusen gose izatea da
garrantzizkoa. Sakon-sakonetik harekin topo egin nahi izatea.
Haren egiari geure barrua irekitzea, bere Espirituaz markatu gaitzan eta gugan
den alderik hobena indartu dezan. Oraino ebanjelizatu gabe diren gure bizitzako
aldeak argitu eta eraldatu ditzan uztea.
Orduan, Ebanjelioaren alderik
egiazkoenera, xumeenera eta benetakoenera itzultzea izango da Jesus janaritzat
hartze hori: haren jarrerarik oinarrizkoenak eta funtsezkoenak baitaratuko
ditugu; harekin bizitzearen sena piztuko da gugan; geure ikasle- eta
jarraitzaile-kontzientzia piztuko zaigu, hura geure bizitzako zilbor
bihurtzeko. Jesusez janaritzen den kristaurik ez bada, gogogabeturik gertatuko
da Eliza, erremediorik gabe.
LO DECISIVO ES TENER HAMBRE
José Antonio Pagola
El
evangelista Juan utiliza un lenguaje muy fuerte para insistir en la necesidad
de alimentar la comunión con Jesucristo. Solo así experimentaremos en nosotros
su propia vida. Según él, es necesario comer a Jesús: «El que me come, vivirá por mí».
El
lenguaje adquiere un carácter todavía más agresivo cuando dice que hay que
comer la carne de Jesús y beber su sangre. El texto es rotundo. «Mi carne es verdadera comida, y mi sangre es
verdadera bebida. El que come mi carne y bebe mi sangre habita en mí y yo en
él».
Este
lenguaje ya no produce impacto alguno entre los cristianos. Habituados a
escucharlo desde niños, tendemos a pensar en lo que venimos haciendo desde la
primera comunión. Todos conocemos la doctrina aprendida en el catecismo: en el
momento de comulgar, Cristo se hace presente en nosotros por la gracia del
sacramento de la eucaristía.
Por
desgracia, todo puede quedar más de una vez en doctrina pensada y aceptada
piadosamente. Pero, con frecuencia, nos falta la experiencia de incorporar a
Cristo a nuestra vida concreta. No sabemos cómo abrirnos a él para que nutra
con su Espíritu nuestra vida y la vaya haciendo más humana y más evangélica.
Comer
a Cristo es mucho más que adelantarnos distraídamente a cumplir el rito
sacramental de recibir el pan consagrado. Comulgar con Cristo exige un acto de
fe y apertura de especial intensidad, que se puede vivir sobre todo en el
momento de la comunión sacramental, pero también en otras experiencias de
contacto vital con Jesús.
Lo
decisivo es tener hambre de Jesús. Buscar desde lo más profundo encontrarnos
con él. Abrirnos a su verdad para que nos marque con su Espíritu y potencie lo
mejor que hay en nosotros. Dejarle que ilumine y transforme zonas de nuestra
vida que están todavía sin evangelizar.
Entonces,
alimentarnos de Jesús es volver a lo más genuino, lo más simple y más auténtico
de su Evangelio; interiorizar sus actitudes más básicas y esenciales; encender
en nosotros el instinto de vivir como él; despertar nuestra conciencia de
discípulos y seguidores para hacer de él el centro de nuestra vida. Sin
cristianos que se alimenten de Jesús, la Iglesia languidece sin remedio.
20 Tiempo
Ordinario - B
(Juan 6,51-58)
(Juan 6,51-58)
19 de
agosto 2018
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