Erramu domekea: Xabier Lete & Lazkao Txiki

sábado, 13 de diciembre de 2014

Santa Luzia edo Santa Ageda: zein gurago?



5.    agerraldia: Neskatxi martiriak: Luzia eta Agate

(Sartzen dira neskatxi bi, Santa Luzia eta Santa Agedaren jantzi eta ezaugarriakaz)

I: Honeek gizonok egin deuskue ederra!, ze saltsa zein dan nagusi. Ea neskatxiok nasaigo jatorkuzan. Biak martiriak ganera.
Agate: Ni Agate naz, entzun herriak zer dinoan nire kontura:

Atxondo:
Santa Ageda santea,
Muniketako lorea;
martirioak pasau zenduzan
zaindutearren fedea.

Luzia: Bai, eleizeak behar dau emakumeon parte hartzea hobeto joateko. Ni jostun eta okulisten zaindaria naz, eta bista ona daukat holako gauzetarako.
Beitu, entzun, bertsoz esango deutsuedaz gauza pare bat:



Santa Luzia Altzustekoa
martiri santa gurena
zeu zara gure begi-bihotzen
argi eta mirespena.
Berbiztuaren aintza bizian
gorputz arima zaudena,
zeu zara gure bideko argi,
zeu zara itxaropena!

Agate: Bai bertso motza. Eta zeuk bakarrik dakizuna. Nire bertsoak, ostera, mundu guztiak dakiz eta kanta eta kanta dabiz handik eta hemendik, gauza onen alde dirua batzeako.
       Entzun, jenteak be ederto kantauko ditu eta:

(Koruak urteten dau, KT ume eta gurasoak):
(Koruak eta herriak, makilak eta guztiz)

Bedeinkatua izan dedilla
eleiz honetako jentea
pobre ta umilde dabizanentzat
badute borondatea
Santa Ageda martirik maitea
dago errukiz betea
berak alkantzau ta emon daiskula
osasuna eta bakea.
Eup!
(Badoa korua)



Luzia: Ai gizaja hori, jente askok kantau eta dirua batu, baina gero eurek ederto afalduteko gero!
Agate: Ez horixe! Hainbat laguneri lagunduko jako holan-eta!

I: Isi!, zeuek be ez berotu ba, ea gizonon joera txarrak kopiau behar dozuezan. Ea!, badaukazue beste ezer guk, aurkezle eta epaileok, zuon alde gure botoa emoteko ala?
Luzia: Bai, ipini nire ermitan, lurpean agertu ziran hilobietan, hantxe agertu zala Zeanuriko kurutzerik zaharrena.

Agate: Edo nire ermita luze zabalean gordeten diren esku-lan ikusgarriak eta nire jai hurrengo domekan koruak kantatzen dituan bertsoak nire bizitza goraipatuz.

I: Ederto ba. Hona hemen beste hautagai inportante bi. Itxaron ba azken epaia eta suerte ona zuoi be bai gure Zeanuri: ermitarik ermitena txapelketaren final honetan. Txalo bero bana.

No hay comentarios: