Gaurko ebanjelioak Jesusen bi
parabola labur bildu ditu, mezu bera dutenak. Kontakizun bietan, protagonistek
altxor bana aurkitu dute: batak egundoko balioa duen altxorra; besteak
kalkulaezineko balioa duen perla. Biek modu berean erreakzionatu dute: duten
guztia pozik, zirt eta zart saldu, eta altxorraz nahiz perlaz jabetu. Jesusen
arabera, erreakzio hori bera izan ohi dute Jainkoaren erreinua aurkitzen
dutenak.
Ematen du, Jesus beldur dela jendeak interes desberdinez
jarrai diezaion, alderik erakargarrien eta garrantzizkoenari erreparatu gabe:
Aitaren egitasmo liluragarri honi alegia, gizadia mundu zuzenago, anai-arreba
artekoago eta zoriontsuago baterantz gidatzean datzan honi, horrela Jainkoaren
baitako behin betiko bere salbaziorantz gidatuz.
Zer esan genezake gaur, kristautasunaren hogei menderen
ondoren? Nolatan bizi da hainbat eta hainbat kristau on bere praktika
erlijiosoan hesiturik, hartan inolako «altxorrik» aurkitu ez duen ustean? Non
dago gogo bero ezaren eta poz-faltaren hondo-hondoko sustraia gure Elizako
eremu ez gutxitan? Gure jarduera ez baita gai Ebanjelioaren muinera tira
egiteko gizon eta emakume askori, Elizatik urrunduz doazelarik, alabaina
Jainkoari eta Jesusi uko egin gabe.
Kontzilioaren ondoren, Paulo VI.ak baieztapen bipil hau
egin zuen: «Soilik, Jainkoaren erreinua da erabatekoa, absolutua. Gainerako
guztia erlatiboa da». Urte batzuk geroxeago, honela baietsi zuen Joan Paulo
II.ak: «Ez da Eliza bera bere helburu, zeren Jainkoaren erreinurantz baitago norabidetua,
zeinen ernamuin, seinale eta tresna baita bera». Frantzisko aita santua ere
errepikatzen ari zaigu: «Jainkoaren erreinua eraikitzea da Jesusen egitasmoa».
Hau baldin bada
Elizaren fedea, nolatan dira gure artean kristau asko, Jesusek «Jainkoaren
erreinua» deitzen duen egitasmo horretaz hitz egiten ere entzun ez dutenak?
Nolatan ez dakite, Jesusen bizitza guztia arnastu zuen sugarra, Jesusen
jardueraren izateko arrazoia eta haren jardueraren helburua, Aitaren egitasmo
gizatartzailea hots egitea eta sustatzea izan zela: Jainkoaren erreinua eta
haren zuzentasunaren bila ibiltzea, alegia?
Eliza ezin
eraberritu da erro-errotik, Jainkoaren erreinuaren «altxorra» aurkitzen ez
badu. Ez dira gauza bera bi hauek: batetik, kristauei dei egitea Jainkoaren lankide
izatera mundua gizakoiago egiteko egitasmo handian eta, bestetik, Ebanjelioaren
muina ahaztarazten diguten jarduera eta ohituretan zabarturik bizitzea.
Frantzisko aita
santua esaten ari zaigu, «Jainkoaren erreinua galdegiten ari zaigula». Dei hau,
Ebanjelioaren bihotzetik beretik ari zaigu. Adi entzun beharra dugu. Segur
aski, Elizan eta geure kristau-elkarteetan hartu beharko genukeen erabakirik
garrantzizkoena, hauxe da: Jainkoaren erreinuaren egitasmoa berreskuratzea
pozik eta gogo beroz.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare
Ebanjelizatzailea
Eragiozu jendeari Jainkoaren erreinuko
altxor ezkutua aurkitzera. Bidali hau.
2014ko uztailaren 27a
Urteko 17. igandea A
Mateo 13,44-52
LA
DECISIÓN MÁS
IMPORTANTE
El
evangelio recoge dos breves parábolas de Jesús con un mismo mensaje. En ambos
relatos, el protagonista descubre un tesoro enormemente valioso o una perla de
valor incalculable. Y los dos reaccionan del mismo modo: venden con alegría y
decisión lo que tienen, y se hacen con el tesoro o la perla. Según Jesús, así
reaccionan los que descubren el reino de Dios.
Al parecer, Jesús teme que la gente le
siga por intereses diversos, sin descubrir lo más atractivo e importante: ese proyecto
apasionante del Padre, que consiste en conducir a la humanidad hacia un mundo
más justo, fraterno y dichoso, encaminándolo así hacia su salvación definitiva
en Dios.
¿Qué podemos decir hoy después de
veinte siglos de cristianismo? ¿Por qué tantos cristianos buenos viven
encerrados en su práctica religiosa con la sensación de no haber descubierto en
ella ningún “tesoro”? ¿Dónde está la raíz última de esa falta de entusiasmo y
alegría en no pocos ámbitos de nuestra Iglesia, incapaz de atraer hacia el
núcleo del Evangelio a tantos hombres y mujeres que se van alejando de ella,
sin renunciar por eso a Dios ni a Jesús?
Después del Concilio, Pablo VI hizo
esta afirmación rotunda: ”Solo el reino de Dios es absoluto. Todo lo demás es
relativo”. Años más tarde, Juan Pablo II lo reafirmó diciendo: “La Iglesia no es ella su
propio fin, pues está orientada al reino de Dios del cual es germen, signo e
instrumento”. El Papa Francisco nos viene repitiendo: “El proyecto de Jesús es
instaurar el reino de Dios”.
Si ésta es la fe de la Iglesia, ¿por qué hay
cristianos que ni siquiera han oído hablar de ese proyecto que Jesús llamaba
“reino de Dios”? ¿Por qué no saben que la pasión que animó toda la vida de
Jesús, la razón de ser y el objetivo de toda su actuación, fue anunciar y
promover ese proyecto humanizador del Padre: buscar el reino de Dios y su
justicia?
La Iglesia no puede renovarse desde su raíz si no
descubre el “tesoro” del reino de Dios. No es lo mismo llamar a los cristianos
a colaborar con Dios en su gran proyecto de hacer un mundo más humano, que
vivir distraídos en prácticas y costumbres que nos hacen olvidar el verdadero
núcleo del Evangelio.
El Papa Francisco nos está diciendo que
“el reino de Dios nos reclama”. Este grito nos llega desde el corazón mismo del
Evangelio. Lo hemos de escuchar. Seguramente, la decisión más importante que
hemos de tomar hoy en la
Iglesia y en nuestras comunidades cristianas es la de
recuperar el proyecto del reino de Dios con alegría y entusiasmo.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contribuye a descubrir el
tesoro oculto del reino de Dios.
Pásalo.
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27 de julio de 2014
17
tiempo ordinario (A)
Mateo
13, 44-52
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