Aldi guztietako
kristauek sentitu izan dute tradizioz «Jaunaren Antzaldatzea» deitu izan den
eszenaren lilura. Alabaina, kultura modernoko garenoi ez zaigu gauza erraza
gertatzen kontakizun horren esanahia atzematea; alegia, «teofania»ri edo
Jainkoaren errebelazioari dagozkion irudiez eta baliabide literarioez idatzia
dagoen horri.
Halaz guztiz, Lukas ebanjelariak
xehetasun batzuk itsatsi ditu; jende askorentzat arrotz eta itxurarik gabeko
gertatzen den pasadizo horren mezua errealismo handiagoz aurkitzen laguntzen
diguten xehetasunak dira. Hasieratik adierazi digu Lukasek, Jesus, hurbilenak
dituen ikasleekin, mendi baten puntara igo dela, soilik «otoitz egitera», eta ez antzaldaketa bat ikustera.
Jesus otoitzean ari dela gertatu da
dena: «otoitzean ari zela,haren
aurpegiaren itxura aldatu zen». Jesusek, sakon bere baitan bildurik, onartu
du Aitaren presentzia, eta aurpegia aldatu zaio. Haren nortasun sakonena eta
ezkutukoena den hartan zerbait atzeman dute ikasleek. Haren eguneroko bizitzan
ezin atzeman izan duten zerbait.
Jesusen jarraitzaileen bizitzan ez
dira falta distira- eta ziurtasun-momentuak ere, poz- eta argi-uneak ere. Ez
dakigu zer gertatu zen mendi haren puntan, baina badakigu otoitzean eta
isiltasunean posible dela zerbait sumatzea, fedetik, Jesusen nortasun ezkutuko
horretan. Otoitz hori liburuetan lortu ez daitekeen ezagupenaren iturria da,
Lukasek dio ikasleak doi-doi jabetu
zirela ezertaz, zeren «logale baitziren»,
eta soilik «esnatzean» atzeman
baitzuten zer edo zer. Pedrok dakien guztia, egoera hartan oso ondo sentitzen
dela da eta ez lukeela nahi esperientzia hura bukatzea. Lukasek dio «ez zekiela zer esaten ari zen».
Horregatik, ahots batekin eta agindu
nagusi batekin bukatzen da eszena. Ikasleak hodei batek harrapatu ditu. Izutu
egin dira, zeren gertaera hark gainez egin baitie. Baina hodei hartatik ahots
hau irten da: «Hau ene Semea da, nik
hautatua. Entzuiozue». Entzutea izan behar du ikasleak bere lehen jarrera.
Gaur egungo kristauek premia
gorrikoa dugu geure erlijioa «barneratzea», baldin eta geure fedea biziberritu
nahi badugu. Ez da aski Ebanjelioa entzutea modu zabarrean, ohikeriazkoan eta
higatuan, aditzeko batere gogorik gabe. Ez da aski soilik ulertzeaz kezkatua
den arrazoizko entzute hutsa ere.
Jesus biziari entzun behar diogu,
geure izatearen barruenean bizi den horri. Guztiok, predikari eta herri
fededunak, teologo eta irakurleek: guztiok dugu Jainkoaren Berri Ona entzun
beharra, ez azaletik, baizik geure barnetik. Haren hitzak geure burutik
bihotzera jaisten utzi beharra dugu. Gure fedea indartsuagoa izango litzateke,
gozagarriagoa, kutsagarriagoa.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAKA Sare Ebanjelizatzailea
Eragin jendeari Jesusi bere bihotz barnetik
entzutera. Bidali hau.
2013ko otsailaren 24a
Garizumako 2. Igandea C
Lukas 9,28-36
ESCUCHAR A
JESÚS
Los
cristianos de todos los tiempos se han sentido atraídos por la escena llamada
tradicionalmente "La transfiguración del Señor". Sin embargo, a los
que pertenecemos a la cultura moderna no se nos hace fácil penetrar en el
significado de un relato redactado con imágenes y recursos literarios, propios
de una "teofanía" o revelación de Dios.
Sin
embargo, el evangelista Lucas ha introducido detalles que nos permiten
descubrir con más realismo el mensaje de un episodio que a muchos les resulta
hoy extraño e inverosímil. Desde el comienzo nos indica que Jesús sube con sus
discípulos más cercanos a lo alto de una montaña sencillamente "para
orar", no para contemplar una transfiguración.
Todo sucede durante la oración
de Jesús: "mientras oraba, el aspecto de su rostro cambió".
Jesús, recogido profundamente, acoge la presencia de su Padre, y su rostro
cambia. Los discípulos perciben algo de su identidad más profunda y escondida.
Algo que no pueden captar en la vida ordinaria de cada día.
En
la vida de los seguidores de Jesús no faltan momentos de claridad y certeza, de
alegría y de luz. Ignoramos lo que sucedió en lo alto de aquella montaña, pero
sabemos que en la oración y el silencio es posible vislumbrar, desde la fe,
algo de la identidad oculta de Jesús. Esta oración es fuente de un conocimiento
que no es posible obtener de los libros.
Lucas
dice que los discípulos apenas se enteran de nada, pues "se caían de
sueño" y solo "al espabilarse", captaron algo. Pedro
solo sabe que allí se está muy bien y que esa experiencia no debería terminar
nunca. Lucas dice que "no sabía lo que decía".
Por
eso, la escena culmina con una voz y un mandato solemne. Los discípulos se ven
envueltos en una nube. Se asustan pues todo aquello los sobrepasa. Sin embargo,
de aquella nube sale una voz: "Este es mi Hijo, el escogido.
Escuchadle". La escucha ha de ser la primera actitud de los
discípulos.
Los
cristianos de hoy necesitamos urgentemente "interiorizar" nuestra
religión si queremos reavivar nuestra fe. No basta oír el Evangelio de manera
distraída, rutinaria y gastada, sin deseo alguno de escuchar. No basta tampoco
una escucha inteligente preocupada solo de entender.
Necesitamos
escuchar a Jesús vivo en lo más íntimo de nuestro ser. Todos, predicadores y
pueblo fiel, teólogos y lectores, necesitamos escuchar su Buena Noticia de
Dios, no desde fuera sino desde dentro. Dejar que sus palabras desciendan de
nuestras cabezas hasta el corazón. Nuestra fe sería más fuerte, más gozosa, más
contagiosa.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contribuye a escuchar a
Jesús desde el fondo del corazón. Pásalo.
|
24 de febrero de
2013
2 Cuaresma (C)
Lucas 9,28-36
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario