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lunes, 11 de diciembre de 2023

Basamortuaren erdian En medio del desierto Jose Antonio Pagola

 


Mugimendu erlijioso handiak, kasik beti, basamortuan jaio izan dira. Isiltasuneko eta bakardadeko gizon-emakumeak izan dira, argia ikusirik, gizadiaren maisu-maistra eta gidari bihurtu ahal izan direnak. Basamortuan ezinezkoa da alferrikako ezer. Isiltasunean funtsezko galderak bakarrik entzuten dira. Bakardadean barnekotasunaz elikatzen denak bakarrik bizirauten du.

Laugarren ebanjelioan, Bataiatzailea funtsezko hutsera mugaturik geratu da. Bera ez da Mesias, ezta bizira itzulitako Elias ere, ezta espero duten Profeta ere. «Basamortuan oihu egiten duen ahotsa» da. Ez du botere politikorik, ez du inolako titulu erlijiosorik. Ez da mintzo tenplutik edo sinagogatik. Beraren ahotsa ez da jaio, ez estrategia politikotik, ez inolako probetsu erlijiosotatik ere. Gizakiak bere baitan entzuten duenetik dator, funtsezkoan sakontzen duenean.

Honela laburtzen ahal da Bataiatzailearen susmoa: «Ba ote da ezer handiagorik, ezer duinagorik eta esperantza emaileagorik bizi duguna baino. Gure bizitzak errotik aldatu beharra du». Ez da aski larunbataz larunbata sarri-sarri sinagogara joatea, ez da ezertarako on liburu sakratuak errutinaz irakurtzea, alferrik da Legeak agindutako sakrifizioak era arautuan eskaintzea. Ez du bizirik ematen edozelako erlijio batek. Jainko biziaren misteriora behar du pertsonak ireki.

Ugaritasunaren eta aurrerapenaren gizartean gero eta zailago ari da gertatzen basamortutik datorren ahots bat entzutea. Entzuten dena, alferrikako gauzen publizitatea da, gauza arrunten zabalkundea, beren estrategiaren eta, are, probetxuzko diskurtso erlijiosoren preso diren politikoen erretolika.

Norbaitek uste izan lezake, jadanik ezinezkoa dela antzematea zein lekukok hitz egiten digun Jainkoaren isiltasunetik eta egiatik. Ez da, ordea, horrelakorik. Bizitza modernoaren basamortuan topo egin dezakegu jakinduria eta duintasuna irradiatzen duen jenderekin, alferrikakoaz bizi ez denarekin. Jende xumea, bihozkoi gizatarra. Ez du jaulkitzen hitz askorik. Beraren biziera dugu mintzo dena.

Jende horrek gonbidatzen gaitu, Bataiatzaileak bezala, «bataia gaitzaten» uztera, bizitza desberdin batean murgiltzera, izen berri bat hartzera, «birjaiotzera», gizarte honen ekoizpen soil senti ez gaitezen, ezta ingurunearen seme-alaba ere, baizik eta Jainkoak maite-maite dituen seme-alaba.

José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain

Abendualdiko 3. igandea – B (Joan 1,6-8.19-28)


EN MEDIO DEL DESIERTO

Los grandes movimientos religiosos han nacido casi siempre en el desierto. Son los hombres y las mujeres del silencio y la soledad los que, al ver la luz, pueden convertirse en maestros y guías de la humanidad. En el desierto no es posible lo superfluo. En el silencio solo se escuchan las preguntas esenciales. En la soledad solo sobrevive quien se alimenta de lo interior.

En el cuarto evangelio, el Bautista queda reducido a lo esencial. No es el Mesías, ni Elías vuelto a la vida, ni el Profeta esperado. Es «la voz que grita en el desierto». No tiene poder político, no posee título religioso alguno. No habla desde el templo o la sinagoga. Su voz no nace de la estrategia política ni de los intereses religiosos. Viene de lo que escucha el ser humano cuando ahonda en lo esencial.

El presentimiento del Bautista se puede resumir así: «Hay algo más grande, más digno y esperanzador que lo que estamos viviendo. Nuestra vida ha de cambiar de raíz». No basta frecuentar la sinagoga sábado tras sábado, de nada sirve leer rutinariamente los textos sagrados, es inútil ofrecer regularmente los sacrificios prescritos por la Ley. No da vida cualquier religión. Hay que abrirse al Misterio del Dios vivo.

En la sociedad de la abundancia y del progreso se está haciendo cada vez más difícil escuchar una voz que venga del desierto. Lo que se oye es la publicidad de lo superfluo, la divulgación de lo trivial, la palabrería de políticos prisioneros de su estrategia, y hasta discursos religiosos interesados.

Alguien podría pensar que ya no es posible conocer a testigos que nos hablen desde el silencio y la verdad de Dios. No es así. En medio del desierto de la vida moderna podemos encontrarnos con personas que irradian sabiduría y dignidad, pues no viven de lo superfluo. Gente sencilla, entrañablemente humana. No pronuncian muchas palabras. Es su vida la que habla.

Ellos nos invitan, como el Bautista, a dejarnos «bautizar», a sumergirnos en una vida diferente, recibir un nuevo nombre, «renacer» para no sentirnos producto de esta sociedad ni hijos del ambiente, sino hijos e hijas queridos de Dios.

José Antonio Pagola

3 Adviento – B (Juan 1,6-8.19-28)


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