Jaunaren otoitza dugu kristautasunaren otoitzik
bikainena: Gure Aita… Aldi berean otoitzik arraroena ere bai. Kristau
guztiek otoitz hau egiten dute, baina Kristo aipatu gabe. Eliza guztietan
otoitz hau egiten da, baina eliza aipatu ere ez da egiten. Igandero abesten
dugu, baina igandea aipatu ere ez da egiten. “Jaunaren otoitza” deritzagu,
baina “Jaunik” aipatu ere ez du egiten.
Batzuk erantzungo dute esanik judegu baten otoitz dela, otoitz judegu bat,
horregatik ez dakarrela ezer apartekorik kristaua dela esateko. Baina egia
esan, aipatu ere ez ditu aipatzen elkartasuna, legea, Tenplua edo Tora…
Liburu honen hipotesia hauxe da: judaismoaren sakon-sakonenetik sortzen den
otoitza dela, kristautasunaren ezpainetan loratua eta lurreko gizateria osoari
zuzendutako esperantzazko kanta eta aldarrikapen erradikala.
Esperantza, iraultza eta himnoa. Hiru hirurak uztartzen dira, Crossanek era atsegin
bezain erakargarriaz aurkezten digun otoitz honetan.
Gure Aitari buruzko liburu asko dago. Gogoan ditut aspaldiko Leonardo Boffek
idatzi zuen Gure aita. Oso-osoko askapenaren otoitza, edota Jose Antonio
Pagolaren Gure aita. Jesusen espirituaz otoitz egin zoragarria, euskeraz
ere badagoena. Irakurleak izango ditu bere gustukoenak. Zergatik irakurri ba
liburu hau?
Liburu atsegina da. Kapitulu baten hasieran, anekdota edo historia baten
bitartez, sarrera historikoa egiten digu. Batzutan ez dakigu ziur zertara
datorren, baina azkenena, kapituluan oso argigarria bilakatzen da.
Historian eta biblian oinarri sendoa dauka. Idazleak ahalegin handia egin du
Jesus bere testu inguru judeguan jartzeko, bere gizartean eta historian.
Honetan aditua dugu idazlea, bibliografia aberats eta oparoaren egilea.
Bigarrenez, kristautasunean loratuz mezu hori, kristautasunari esker heldu da
guregana iritsi ere. Hirugarren eta azkenik, mundu osoari eskainitako otoitza,
himnoa.
Idazleak hitz giltzarriak aukeratu ditu: aita, izena, erregetza, nahia, ogia,
zorra eta tentaldia. Hitz edo berba bakoitza kristau biblian non eta zein
testuingurutan agertzen den ikertu du, behin eta berriz. Ondoren, hitz bakoitza
bibliaren tradizioan zehar bere konkordantziekin lotu du. Azkenean liburu hau
agertu da, Jaunaren otoitzaren gaineko gogoeta biblikoa.
Baina ez hori bakarrik. Idazlea ez dago lehenari begira bakarrik edo bertan
geldirik. Gaur egungo gizartearekin, gizateriaren kontzientziarekin
elkarrizketa ahalegin serio bat dagi. Gaurkotasunik ez zaio falta.
Elkarrizketa ekumenikoa dela-eta, otoitz honi otoitzik bikainena deitu
arren, ez dio derrigortu nahi beste erlijioei. Bera itauna edo kezka bada,
ostera, beste erlijioen otoitzik bikainena ea mundu osoari, lur osoari dei
egiteko gurarik duen.
Birritan irakurri dut liburua osorik. Urte beteko tartea utzi dut irakurketa
bien artean. Lehen irakurraldian txundituta utzi ninduen liburuak. Bigarrenean
gusturago irakurri dut. Zortzi kapitulu ditu. Lehena sarrera gisa: Honela
egin otoitz. Beste zazpiak, bakoitza hitz giltzarri bati eskainia. Kapitulu
bakoitza harribitxi bat. Kapitulu batek badauka erakargarritasun nahiko aparte
irakurtzeko. Denak elkarri josita, koilare zoragarria osatzen dute.
Anima zaitez irakurle, ez zara damutuko!
Jose Mari Kortazar in hemen 42 (2014) 82-84. or.
Cuando oréis,
decid: “Padre nuestro…” John Dominic Crossan. Sal Terrae, Santander
2011, 221 or.
No hay comentarios:
Publicar un comentario