José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesusen
taldea Galilean barna doa, Jerusalemera bidean. Modu isilean doaz, inor
konturatu gabe. Bere ikasleak eskolatzeari ekin nahi dio Jesusek bete-betean.
Joan-etorri handikoa da haien bihotzean grabatu nahi duena: bere bidea ez da
aintzaren, arrakastaren eta boterearen bidea. Kontrakoa
da: gurutzera darama eta ukatua izatera, nahiz piztueran amaituko den.
Ikasleei
ez zaie buruan sartzen Jesus esaten ari zaiena. Beldurra ematen die hari
galdetzeak berak. Ez dute pentsatu ere nahi gurutzean josia izan beharra. Ez
dator hori haien planekin bat, ezta espero dutenarekin ere. Jesus
buru-eskaintzaz eta gurutzeaz mintzo zaien bitartean, beren handinahiez mintzo
dira haiek: zein izango da handiena taldean?, zein izango da buru?, zein
ohoratuena?
Jesus
«eseri da». Inoiz ere ahaztuko
ez duten zerbait irakatsi nahi die. Hamabiei dei egin, bere egitekoari
atxikienik dauden haiei, eta hurbiltzeko gonbita egin die, beragandik urrun
samar ikusten baititu. Bere urratsei jarraitu eta bere antzeko izateko,
oinarrizko bi jarduera ikasi beharra dute.
- Lehen jarrera: «Lehenengo izan nahi duena, izan dadila guztietan azkena eta guztien zerbitzari». Jesusen ikasleak uko egin beharra die bai handinahiari, bai goi-mailari, bai ohoreari eta harrokeriari. Taldeko inork ez du jo behar gainerakoen gain egotera. Aitzitik, azken postua hartu behar du, botererik eta goi-mailarik ez dutenen mailan bizi behar du. Eta, horrela, Jesus bezalako izan: «guztien zerbitzari».
- Bigarren jarrera: hain inportantea da, non keinu sinboliko bihozkoiaz argitzen baitie Jesusek. Haur bat jarri du Hamabien erdian, taldearen erdi-erdian, handinahiak hartuak diren gizon haiek ohoreez eta handikeriaz ahaztu eta begiak txikiengan, ahulengan, babes- eta zaintza-premiarik handiena behar dutenengan ezar ditzaten. Ondoren, haurra besarkatu eta diotse: «Hau bezalako haur bat nire izenean onartzen duenak, ni neu onartzen nau». «Txiki bat» onartzen duena, munduan denik «handiena», Jesus bera, onartzen ari da. Eta Jesus onartzen ari dena, hura bidali duen Aita onartzen ari da.
Txikiak
eta babes gabeak onartzen ari den Eliza, Jainkoa nola onartu irakasten ari da.
Aldiz, handikiei begira bizi den eta boteretsuekin bat egiten duen Eliza,
Jesusek hots egin duen Jainkoaren Berri Ona nahasten eta gaiztotzen ari da.
DOS ACTITUDES MUY DE JESÚS
José Antonio Pagola
El
grupo de Jesús atraviesa Galilea, camino de Jerusalén. Lo hacen de manera
reservada, sin que nadie se entere. Jesús quiere dedicarse enteramente a
instruir a sus discípulos. Es muy importante lo que quiere grabar en sus
corazones: su camino no es un camino de gloria, éxito y poder. Es lo contrario:
conduce a la crucifixión y al rechazo, aunque terminará en resurrección.
A
los discípulos no les entra en la cabeza lo que les dice Jesús. Les da miedo
hasta preguntarle. No quieren pensar en la crucifixión. No entra en sus planes
ni expectativas. Mientras Jesús les habla de entrega y de cruz, ellos hablan de
sus ambiciones: ¿Quién será el más importante en el grupo? ¿Quién ocupará el
puesto más elevado? ¿Quién recibirá más honores?
Jesús
«se sienta». Quiere enseñarles
algo que nunca han de olvidar. Llama a los Doce, los que están más
estrechamente asociados a su misión y los invita a que se acerquen, pues los ve
muy distanciados de él. Para seguir sus pasos y parecerse a él han de aprender
dos actitudes fundamentales.
- Primera actitud: «Quien quiera ser el primero, que sea el último de todos y servidor de todos». El discípulo de Jesús ha de renunciar a ambiciones, rangos, honores y vanidades. En su grupo nadie ha de pretender estar sobre los demás. Al contrario, ha de ocupar el último lugar, ponerse al nivel de quienes no tienen poder ni ostentan rango alguno. Y, desde ahí, ser como Jesús: «servidor de todos».
- La segunda actitud es tan importante que Jesús la ilustra con un gesto simbólico entrañable. Pone a un niño en medio de los Doce, en el centro del grupo, para que aquellos hombres ambiciosos se olviden de honores y grandezas, y pongan sus ojos en los pequeños, los débiles, los más necesitados de defensa y cuidado. Luego, lo abraza y les dice: «El que acoge a un niño como este en mi nombre, me acoge a mí». Quien acoge a un «pequeño» está acogiendo al más «grande», a Jesús. Y quien acoge a Jesús está acogiendo al Padre que lo ha enviado.
Una
Iglesia que acoge a los pequeños e indefensos está enseñando a acoger a Dios.
Una Iglesia que mira hacia los grandes y se asocia con los poderosos de la
tierra está pervirtiendo la
Buena Noticia de Dios anunciada por Jesús.
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