Ustekabekoa izan da Jesusen lehen
erreakzioa. Ez da gelditu ere hari entzuteko. Oraino ez da iritsi paganoei
Berri Ona eskaintzeko ordua. Emakumeak amore ematen ez duelako, bere jarduera
zuritu beharra sentitu du Jesusek: «Israel
etxeko ardi galduetara bakarrik bidali naute».
Emakumeak, ordea, bereari eutsi dio.
Zailtasun eta oztopo guztiak gaindituko ditu. Keinu ausart bat eginez, Jesusen
oinetan ahuspeztu da, geldiarazi du Jesus eta, bihotza umil bat sendo, oihu
bakar hau egin dio: «Lagundu iezadazu,
Jauna».
Ezohikoa da
Jesusen erantzuna. Garai hartan, guztiz natural esaten zieten juduek paganoei
«txakurra»; halere, guretzat iraingarri dira Jesusen hitz hauek: «Ez dago ondo semeen ogia txakurrei
botatzea». Jesusen irudia era burutsu eta argian hartuz, Jesusi zuzenketa
bat egitera ausartu da emakumea lurretik: «Arrazoia
duzu, Jauna. Baina txakurrek ere jaten dituzte nagusien mahaitik eroritako
ogi-apurrak».
Miresgarria da
emakumearen fedea. Seguru da, Aitaren etxean
denek izan dezaketela zer jana: bai Israelgo seme-alabek, bai pagano
txakurrek. Ematen du, Israelgo «ardi galduak» bakarrik dituela Jesusek buruan;
alabaina, bera ere, emakumea alegia, «ardi galdu bat» da. Jainkoaren Bidalia
dena ezin izan da juduena bakarrik. Guztiena da eta guztientzat izan behar du.
Jesusek amore eman du emakumearen
fedearen aurrean. Jesusen apaltasuna eta handitasuna agertzen digu haren
erantzunak: «Andrea, bai handia dela zure
fedea!, bete dadila nahi duzuna». Emakume honek agertu dio, Jainkoaren
errukiak ez duela inor baztertzen. Gizakiok ezartzen ditugun langa etniko eta
erlijioso guztien gainetik dago Aita Ona.
Jesusek, azkenean, fededuntzat eman
du emakumea, erlijio pagano batean bizi bada ere. Are gehiago, «fede handi bat»
ikusi du harengan, eta ez bere ikasleena bezalako fede txiki bat, behin baino
gehiagotan esan baitie hauei «fede kaskarreko gizonak». Edozein gizakik jo
dezake Jesusengana uste osoz. Badaki hark edozeinen fedea aintzat hartzen,
Elizatik kanpo bizi bada ere. Beti aurkituko du Jesusengan edozeinek Adiskide
bat eta bizitzako Maisu bat,
Kristauok poztu beharra dugu
ikustean, nola ari den Jesus erakartzen Elizatik kanpo bizi den hainbat eta
hainbat jende. Gure erakunde guztiak baino handiagoa da Jesus. On handia egiten
jarraitzen du, baita gure kristau-elkarteetatik urrundu direnei ere.
Jose Antonio
Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Guztiena da Jesus eta guztientzat. Bidali
hau.
2017ko abuztuaren 20a
Urteko 20. igandea A
Mateo 15,21-28
JESÚS ES DE TODOS
La
primera reacción de Jesús es inesperada. Ni siquiera se detiene para
escucharla. Todavía no ha llegado la hora de llevar la Buena Noticia de
Dios a los paganos. Como la mujer insiste, Jesús justifica su actuación:
“Solo me han enviado a las ovejas descarriadas de la casa de Israel”.
La mujer no se echa atrás. Superará todas las
dificultades y resistencias. En un gesto audaz se postra ante Jesús, detiene su
marcha y de rodillas, con un corazón humilde pero firme, le dirige un solo
grito: “Señor, socórreme”.
La respuesta de Jesús es insólita. Aunque en esa época
los judíos llamaban con toda naturalidad “perros” a los paganos, sus palabras
resultan ofensivas a nuestros oídos.: “No está bien echar a los perros el
pan de los hijos”. Retomando su imagen de manera inteligente, la mujer se
atreve desde el suelo a corregir a Jesús: “Tienes razón, Señor, pero también
los perros se comen las migajas que caen de la mesa de los señores”.
Su fe es admirable. Seguro que en la mesa del Padre se
pueden alimentar todos: los hijos de Israel y también los perros paganos. Jesús
parece pensar solo en las “ovejas perdidas” de Israel, pero también ella es una
“oveja perdida”. El Enviado de Dios no puede ser solo de los judíos. Ha de ser
de todos y para todos.
Jesús se rinde ante la fe de la mujer. Su respuesta nos
revela su humildad y su grandeza: “Mujer, ¡qué grande es tu fe! que se
cumpla como deseas”. Esta mujer le está descubriendo que la misericordia de
Dios no excluye a nadie. El Padre Bueno está por encima de las barreras étnicas
y religiosas que trazamos los humanos.
Jesús reconoce a la mujer como creyente aunque vive en
una religión pagana. Incluso encuentra en ella una “fe grande”, no la fe
pequeña de sus discípulos a los que recrimina más de una vez como “hombres de
poca fe”. Cualquier ser humano puede acudir a Jesús con confianza. Él sabe
reconocer su fe aunque viva fuera de la Iglesia. Siempre
encontrarán en él un Amigo y un Maestro de vida.
Los cristianos nos hemos de alegrar de que Jesús siga
atrayendo hoy a tantas personas que viven fuera de la Iglesia. Jesús es
más grande que todas nuestras instituciones. Él sigue haciendo mucho bien,
incluso a aquellos que se han alejado de nuestras comunidades cristianas.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Jesús es de todos y para todos. Pásalo.
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20 de agosto de 2017
20
Tiempo ordinario (A)
Mateo
15, 21-28
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