Kontakizun koxkor batean, Lukasek
gorde digun honetan, Jesusek egoera hartaz zer pentsatzen duen agertu digu:
Jainkoak nahi izandako egitasmoaren hain kontrakoa den egoeraz, guztientzat
gizakoiagoa izango litzatekeen munduaren hain kontrakoa den egoeraz. Ez dakar
parabola hau lurjabe handiek egiten dituzten abusuak eta zapalketat salatzeko,
baizik eta bizi duten zorakeria agerian jartzeko.
Lurjabe aberats batek uzta handi bat
izan du. Ez daki nola kudeatu, nola gobernatu, hain handia den aberastasun
handi hori. «Zer egin nezake?» Haren
bakarrizketak boteretsuen logika zoroa agertzen digu: aberastasunak eta
ongizatea metatzea bakarrik dute kaskoan, beharrean direnak beren begi-bistatik
apartatuz.
Parabolako aberatsak bere bizitza
planifikatu eta erabakiak hartu ditu. Mandio zaharrak bota eta beste handiago
batzuk eraikiko ditu. Bere uzta guztia jasoko du haietan. Urte askotako
ondasunak metatuko ditu. Aurrerantzean, gozatzea bakarrik izango du helburu: «etzan hadi, jan, edan eta emaiok lasai
bizitzeari». Ustekabean, Jainkoak eten dizkio bere asmoak: «Zoroa, gau honetan berean bizitza eskatuko
diate. Metatu duana, zeinentzat izango duk?»
Gizon honek bere ondasun ugariz
gozatzera mugatu du bere bizitza. Bere bizitzaren erdian bere burua bakarrik
jarri du eta bere ongizatea. Jainkoa absente du. Beraren lurra lantzen duten
soldatapekoak ez dira existitzen. Goseari kontra nola egingo bizi diren
herrixketako familiak ez dira ezer. Jainkoaren epaia biribila da: bizitza-mota
hori zorakeria hutsa da eta burugabekeria.
Gure egun hauetan, mundu guztian,
esateko, era kezkagarrian ari da handitzen desberdintasuna. Hau da gertaerarik
ilunena eta gizagabeena: «aberatsak, batez ere aberatsenak, askoz aberatsago
egiten ari dira; pobreak, berriz, batez ere pobreenak, askoz pobreago egiten» (Zygmunt Bauman).
Gertakari hau ez da gauza normala.
Soil-soilik, gizakiok egiten ari garen zorakeria handienaren azken ondorioa da:
Gizadiaren lankidetza adiskidetsuaren, solidaritatearen eta guztien ona
bilatzearen ordez, lehiaketa, etsaigoa eta ondasunen metaketa Planetako
boteretsuenen eskuetan jartzea da egiten ari garena.
Jesusen Elizatik, Ludi osoan
presente den Elizatik, beren deiadarra entzunarazi beharko lukete Jesusen
jarraitzaileek hain handia den zorakeria horren aurka, eta beren erreakzioa
agertu beharko lukete giza historia gaur egun gidatzen duen ereduaren aurka.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Egizu borroka zorakeriaren aurka. Bidali hau.
2019ko
abuztuaren 4a
Urteko 18. Igandea C
Lukas 12,13-21
CONTRA LA
INSENSATEZ
Cada vez sabemos más de la situación
social y económica que Jesús conoció en la Galilea de los años treinta. Mientras en las
ciudades de Séforis y Tiberíades crecía la riqueza, en las aldeas aumentaba el
hambre y la miseria. Los campesinos se quedaban sin tierras y los
terratenientes construían silos y graneros cada vez más grandes.
En un pequeño relato, conservado por
Lucas, Jesús revela qué piensa de aquella situación tan contraria al proyecto
querido por Dios, de un mundo más humano para todos. No narra esta parábola
para denunciar los abusos y atropellos que cometen los terratenientes, sino
para desenmascarar la insensatez en que viven instalados.
Un rico terrateniente se ve sorprendido
por una gran cosecha. No sabe cómo gestionar tanta abundancia. “¿Qué haré?”.
Su monólogo nos descubre la lógica insensata de los poderosos que solo viven
para acaparar riqueza y bienestar, excluyendo de su horizonte a los
necesitados.
El rico de la parábola planifica su
vida y toma decisiones. Destruirá los viejos graneros y construirá otros más
grandes. Almacenará allí toda su cosecha. Puede acumular bienes para muchos
años. En adelante, solo vivirá para disfrutar:”túmbate, come, bebe y date
buena vida”. De forma inesperada, Dios interrumpe sus proyectos: “Imbécil,
esta misma noche, te van a exigir tu vida. Lo que has acumulado, ¿de quién
será?”.
Este hombre reduce su existencia a
disfrutar de la abundancia de sus bienes. En el centro de su vida está solo él
y su bienestar. Dios está ausente. Los jornaleros que trabajan sus tierras no
existen. Las familias de las aldeas que luchan contra el hambre no cuentan. El
juicio de Dios es rotundo: esta vida solo es necedad e insensatez.
En estos momentos, prácticamente en
todo el mundo está aumentando de manera alarmante la desigualdad. Este es el
hecho más sombrío e inhumano: ”los ricos, sobre todo los más ricos, se van
haciendo mucho más ricos, mientras los pobres, sobre todo los más pobres, se
van haciendo mucho más pobres” (Zygmunt Bauman).
Este hecho no es algo normal. Es,
sencillamente, la última consecuencia de la insensatez más grave que estamos
cometiendo los humanos: sustituir la cooperación amistosa, la solidaridad y la
búsqueda del bien común de la
Humanidad por la competición, la rivalidad y el acaparamiento
de bienes en manos de los más poderosos del Planeta.
Desde la Iglesia de Jesús, presente
en toda la Tierra,
se debería escuchar el clamor de sus seguidores contra tanta insensatez, y la
reacción contra el modelo que guía hoy la historia humana.
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