Harrigarria da
pasadizoa. Problema batekin hurbildu zaizkio ikasleak Jesusi. Oraingoan, ez da
Pedro taldearen bozemailea, baizik Joan, lehen postuen bila dabiltzan bi
anaietarik bat. Oraingo honetan, Jesusen esklusiba eta haren egintza
askatzailearen monopolioa ikasleen taldeak izan ditzan nahi du.
Kezka hau dute. Exorzista bat,
taldekoa ez dena, deabruak botatzen ari da Jesusen izenean. Ikasleak ez dira
pozten jendea sendaturik ikusteaz eta gizatasun handiagoko bizitza egin ahal
izateaz. Soilik, beren taldearen izen handia dute gogoan. Horregatik, errotik
moztu nahi izan dute exorzista haren jarduera. Hau dute arrazoi bakarra: «ez da gutakoa».
Ikasleak jakindakotzat eman dute
hau: Jesusen izenean eta haren indar sendatzaileaz jardun ahal izateko, beren
taldekoa izan behar du. Ezin aipa dezake inork ere Jesusen izena, ezta mundua
gizatasun handiagokoa egiteko lan egin ere, Elizako kide izan gabe. Horrela ote
egiaz? Zer dio Jesusek?
Biribilki erantzun die Jesusek: «Ez iezaiozue eragotzi». Jesusen Izena
eta indar gizatargarria garrantzizkoagoak dira ikasleen talde koxkorra baino.
On da Jesusek dakarren salbazioa zabaltzea eraikitako Eliza baino harago, eta
jendeari gizatasun handiagoz bizitzen laguntzea. Jokabide hori ez litzateke
hartu behar sekula konpetentzia desleialtzat.
Bere jarraitzaileen artean hautsi
egin nahi luke Jesusek tentazio sektario oro. Ez du eratu bere taldea mesiastar
salbazio kontrolatzeko. Jesus ez da eskola itxi bateko lege-maisu, baizik
guztiei eskainia den salbazioaren Profeta. On egiteko hots egina den toki
guztietan sostengatu behar du Elizak haren Izena.
Jesusek ez du nahi bere
jarraitzaileek hitz egin dezaten gureez eta gure ez direnez, barnekoez eta
kanpokoez, bere izenean jardun dezaketenez eta ez dezaketenez. Beste bat du
bere ikusmoldea: «Gure kontra ez dagoena,
gure alde dago».
Gizarte modernoan gizon-emakume asko
ari da mundua zuzenago eta gizatarrago egin nahiz, Elizako kide izan gabe.
Batzuk ez dira fededun ere, baina Jainkoaren erreinuari eta haren zuzenbideari
bideak irekin ari zaizkie. Gutakoak dira. Maitasuna behar diegu agertu,
errezeloz begiratu ordez. Sostengua behar diegu eskaini, deskalifikatu ordez.
Oker handia da Elizan bizitzea, alde
guztietan etsaigoa eta gaiztakeria ikusiz; pentsatuz, gizagaixo baten moduan,
gu geu bakarrik garela Jesusen Espirituaren eramaile. Jesusek ez liguke
horrelakorik onetsiko. Aitzitik, ebanjelioaren arabera bizi eta pobreenez eta
premia handiagoa dutenez kezkatzen direnekin lankide izatera gonbidatuko
gintuzke.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jesusen Elizaren eremua.
Bidali hau.
2018ko irailaren 30a
Urteko 26. Igandea B
Markos 9,38-43.45.47-48
NADIE TIENE LA EXCLUSIVA DE JESÚS
La
escena es sorprendente. Los discípulos se acercan a Jesús con un problema. Esta
vez, el portador del grupo no es Pedro, sino Juan, uno de los dos hermanos que
andan buscando los primeros puestos. Ahora pretende que el grupo de discípulos
tenga la exclusiva de Jesús y el monopolio de su acción liberadora.
Vienen preocupados. Un exorcista, no
integrado en el grupo, está echando demonios en nombre de Jesús. Los discípulos
no se alegran de que la gente quede curada y pueda iniciar una vida más humana.
Solo piensan en el prestigio de su propio grupo. Por eso, han tratado de cortar
de raíz su actuación. Esta es su única razón: "no es de los
nuestros".
Los discípulos dan por supuesto que, para
actuar en nombre de Jesús y con su fuerza curadora, es necesario ser miembro de
su grupo. Nadie puede apelar a Jesús y trabajar por un mundo más humano, sin
formar parte de la Iglesia.
¿Es realmente así? ¿Qué piensa Jesús?
Sus
primeras palabras son rotundas: "No se lo impidáis". El Nombre
de Jesús y su fuerza humanizadora son más importantes que el pequeño grupo de
sus discípulos. Es bueno que la salvación que trae Jesús se extienda más allá
de la Iglesia
establecida y ayude a las gentes a vivir de manera más humana. Nadie ha de
verla como una competencia desleal.
Jesús
rompe toda tentación sectaria en sus seguidores. No ha constituido su grupo
para controlar su salvación mesiánica. No es rabino de una escuela cerrada sino
Profeta de una salvación abierta a todos. Su Iglesia ha de apoyar su Nombre
allí donde es invocado para hacer el bien.
No
quiere Jesús que entre sus seguidores se hable de los que son nuestros y de los
que no lo son, los de dentro y los de fuera, los que pueden actuar en su nombre
y los que no pueden hacerlo. Su modo de ver las cosas es diferente: "El
que no está contra nosotros está a favor nuestro".
En
la sociedad moderna hay muchos hombres y mujeres que trabajan por un mundo más
justo y humano sin pertenecer a la Iglesia. Algunos ni son creyentes, pero están
abriendo caminos al reino de Dios y su justicia. Son de los nuestros. Hemos de
alegrarnos en vez de mirarlos con resentimiento. Los hemos de apoyar en vez de
descalificar.
Es un error vivir en la Iglesia viendo en todas
partes hostilidad y maldad, creyendo ingenuamente que solo nosotros somos
portadores del Espíritu de Jesús. El no nos aprobaría. Nos invitaría a
colaborar con alegría con todos los que viven de manera evangélica y se
preocupan de los más pobres y necesitados.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Ensancha el horizonte de la Iglesia de Jesús.
Pásalo.
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30 de septiembre
de 2018
26 Tiempo ordinario (B)
Marcos 9, 38-43.45.47-48
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