Abenduko izarrak

sábado, 20 de febrero de 2021

Matxurak zituen tranbia: Parkamenaren Jaia


 Jaso dozuzan postalak margotu, bete datuak. Gorde bat familia ospakizunera eroateko. Beste guztiak emon ospakizun horretaraeroan gura dozuzan gonbidatuei. Parkamenaren Jaia ospatuko gogu guztiok. Sakramentua be ospatuko badozu ez ahaztu fitxa honen amaierean dagoena irakurri eta papertxo bat eroatea.

 Pinta las postales que has recibido, rellena los datos. Guarda una postal para llevarla  a la celebración familiar. Todas las demás se entregarán a los invitados que quieras. Todos celebareremos la Fiesta del Perdón. Si vas a celebrar el Sacramento, no olvides leer lo que hay al final de esta ficha y llevar un papelito.

Gurasoentzat para los padres                                         

 

  Parkamena edo adiskidetzea

 

236. Batzuk nahiago dute adiskidetzeaz ez hitz egin, gatazka, indarkeria eta hausturak gizartearen funtzionamendu normalaren parte direla uste dutelako. Izan ere, edozein giza taldetan daude botere-borroka, gutxi gorabehera sotilak, sektore desberdinen artean. Beste batzuen ustez, barkamena ematea norberaren espazioa lagatzea da, beste batzuek egoera menderatzeko. Horregatik, uste dute hobe dela botere-jokoari eustea, taldeen arteko indar-orekari eutsi ahal izateko. Beste batzuek uste dute adiskidetzea ahulen kontua dela, ez direla gai sakoneraino hitz egiteko, eta horregatik aukeratzen dute arazoei ihes egitea bidegabekeriak ezkutatuz. Arazoei aurre egiteko gai ez direnez, itxurazko bakea aukeratzen dute.

 

243. (*) Ongiarekin gaizkia garaituz bakarrik lor daiteke hau (ik. Rm 12,21) eta adiskidetzea, elkartasuna eta bakea errazten duten bertuteak landuz ". Horrela, "Ontasuna bere barnean lantzen duenak kontzientzia lasaia jasotzen du ordainetan, poz sakona zailtasunen eta ulertezintasunen erdian ere. Jasotako irainen aurrean ere, ontasuna ez da ahultasuna, benetako indarra baizik, mendekuari uko egiteko gai dena ". Norberaren bizitzan bertan aitortu behar da "nire anaiaren edo arrebaren aurka bihotzean dudan judizio gogor hori, sendatu gabeko zauri hori, barkatu gabeko gaitz hori, min besterik egingo ez didan herra hori ere barruan daramadan gerra-zati bat da, bihotzean dagoen su bat da, itzali egin behar dena sute bihur ez dadin".

 

 

 

236. Algunos prefieren no hablar de reconciliación porque entienden que el conflicto, la violencia y las rupturas son parte del funcionamiento normal de una sociedad. De hecho, en cualquier grupo humano hay luchas de poder más o menos sutiles entre distintos sectores. Otros sostienen que dar lugar al perdón es ceder el propio espacio para que otros dominen la situación. Por eso, consideran que es mejor mantener un juego de poder que permita sostener un equilibrio de fuerzas entre los distintos grupos. Otros creen que la reconciliación es cosa de débiles, que no son capaces de un diálogo hasta el fondo, y por eso optan por escapar de los problemas disimulando las injusticias. Incapaces de enfrentar los problemas, eligen una paz aparente.

 

243. (…)Esto sólo se puede conseguir venciendo el mal con el bien (cf. Rm 12,21) y mediante el cultivo de las virtudes que favorecen la reconciliación, la solidaridad y la paz». De ese modo, «quien cultiva la bondad en su interior recibe a cambio una conciencia tranquila, una alegría profunda aun en medio de las dificultades y de las incomprensiones. Incluso ante las ofensas recibidas, la bondad no es debilidad, sino auténtica fuerza, capaz de renunciar a la venganza». Es necesario reconocer en la propia vida que «también ese duro juicio que albergo en mi corazón contra mi hermano o mi hermana, esa herida no curada, ese mal no perdonado, ese rencor que sólo me hará daño, es un pedazo de guerra que llevo dentro, es un fuego en el corazón, que hay que apagar para que no se convierta en un incendio» .

 

Papa Francisco, encíclica Fratelli Tutti

 

Sakramentua prestatzeko Para preparar el sacramento

Jainkoagaz (edo senideagaz) lotzen gaituan soka ebagitea da pekatua. Ebagi dan kordela korapilo batez lotu edo batu geinke, hori da parkamena. Korapiloak gogoratuko deusku behin apurketa bat egon zala, behar bada ez dogu ahaztu baina parkatuta dagoena. Tranbiak be matxurak ditu. Batzutan bide erratu dau edo errailetik urten, matxura larriak. Beste batzutan errez konpontzen diran gauzatxoak, matxura arinak…

 

Ahoaz: Guzurra esan (guraso, senide edo andereñoari), larrutu (ekinean txarto esan batan baten kontra), iraindu (barre egin), zauritu besteren bat…

Eskuez: Egoista izan (ez itxi nire jostailuak, gauzak) lapurtu edo ostu, laguna jo, pelikan ibili, bestearen lanak izorratu, sastarra kalean bota…

Begiez: Tranpak egin (eskolan edo jolasetan), keinu txarrak edo burlak egin…

Belarriez: Ez entzun…

Oinak: Haserre banago jo laguna, gauzak apropos apurtu…

Bihotzez: Ez egin otoitzik, ez egin berbarik Jesusegaz…

 

El pecado es como cortar la cuerda que nos une con Dios (o con los hermanos). El perdón es comom unnudo con el unimos o atamos de nuevo ese cordel. El nudo nos recuerda que una vez hubo una rotura, quizá no nos olvidamos pero está perdonada. El tranvía también presenta averías. A veces se ha equivocado de camino o ha descarrilado, averías graves. En otras ocasiones se arreglan con facilidad, averías ligeras…

 

Con la boca: mentir (a padres, a hermanos o a la andereño), calumniar (habalr mal de otros), insultar (reír), herir a algún otro..

Con las manos: ser egoísta (no dejar mis juguetes, cosas), robar o quitar, pegar a mi amigo, pelear, estropear los trabajos de otros, tirar basura en la calle...

Con los ojos: hacer trampas (en la escuela o en los juegos), hacer malos gestos o burlas.

De oídas: no escuchar...

Pies: si estoy enfadado golpear a mi amigo, romperle las cosas intencionalmente-

De corazón: No rezar, no halar con Jesús…

 

Gurasoak

 

Helduentzat. Zorionez, Jesusek azken azterketako galderak egin zizkigun, gure bizitzako oposiziorik garrantzitsuenekoak: ematen diogun zentzua, markatzen diogun norabidea. Gu barrutik ikuskatzeko arrastoak direla uste dut.

 

Jainkoak ez dizu galdetuko zein auto-eredu erabiltzen zenuen;

Zenbat jende eraman duzun galdetuko dizu.

Jainkoak ez dizkizu zure etxeko metro koadroak galdetuko

Zenbat jenderi harrera egin diozun baizik.

Jainkoak ez dizu galdetuko arroparen marka zure armairuan

Baizik eta zenbati lagundu zenion janzten.

Jainkoak ez dizu galdetuko zenbat zen zure soldata,

Zure kontzientzia saldu ote duzun hori irabazteko galdetuko dizu.

Jainkoak ez dizu galdetuko zein zen zure titulua;

Zure lana ahalik eta ondoen egin duzun galdetuko dizu.

Jainkoak ez dizu galdetuko zein auzotan bizi zinen;

Zure bizilagunak ezagutzen zenituen galdetuko dizu.

Zure bizitza osoan, Jainkoak besarkatu eta maitasunez eramaten zaitu,

Mundu hau bere zeruko etxearen antzeko zerbait bihurtzeko.

Eskertzen  al diozu berarekin hitz eginaz? Hau da, otoitzean?

Zure neska-mutilek otoitz egiten ikusten zaituzte, elizara joaten,

Ikusten dute biblia edo sinbolo erlijiosoren bat etxean?

Jainkoa zure etxeko ganbaran dago.

beste gauza batzuekin gordea, badaezpada ere,

edo sukaldean dago, gelan, beste bat bezala, egunez egun, “etxekoa” da?


 

 

Para los mayores.

 

Tenemos la suerte que Jesús nos chivó las preguntas del examen final, de la oposición más importante de nuestra vida: el sentido que le damos, la dirección que le marcamos. Creo que son pistas para revisarnos por dentro.

 

Dios no te preguntará qué modelo de auto usabas;

te preguntará a cuánta gente llevaste.

Dios no te preguntará los metros cuadrados de tu casa

sino a cuánta gente recibiste en ella.

Dios no te preguntará la marca de la ropa en tu armario

sino a cuántos ayudaste a vestirse.

Dios no te preguntará cuanto era tu sueldo,

te preguntará si vendiste tu conciencia para obtenerlo.

Dios no te preguntará cuál era tu título;

te preguntará si hiciste tu trabajo con lo mejor de tu capacidad.

Dios no te preguntará en qué barrio vivías;

te preguntará si conocías a tus vecinos.

Durante toda tu vida Dios te abraza y te lleva con amor,

para hacer de este mundo algo parecido a su casa en el Cielo.

¿Se lo agradeces en largos ratos de conversación con él,

o sea, en la oración?

¿Tus chavales te ven rezando, yendo a la iglesia,

ven una biblia o un símbolo religioso en casa?

¿Dios está en el camarote de casa,

guardado con otras cosas por si acaso hace falta,

o está en la cocina, en la sala, como uno más, día a día?

 

Kanta bat Una canción  


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