Zenbat aldiz entzun dugun: «Egiaz inporta duena bizitzen jakitea da». Eta, halere, ez dugu batere gauza erraza azaltzea «bizitzen jakitea» zer den. Sarritan, geure bizitza ohikeriazkoa izaten dugu eta aspergarria, demasa. Gazi-geza.
Alabaina, izaten dira uneak, zeinetan gure bizitza zoriontsu bihurtzen baita, antzaldatu, ziztu-aldi hutsekoa izanik ere. Uneak, zeinetan maitasunak, txerak, bizikidetasunak, solidaritateak, lan sortzaileak edota jaiak beste bizitasun bat hartzen baitute. Bizi garela sentitu ohi dugu. Geure izatearen hondo-hondotik irteten zaigu: «Hau da bizitzea».
Gaurko ebanjelioak Jesusen hitz batzuk dakarzkigu, hein batean nahasten ahal gaituztenak: «Benetan diotsuet: sinesten duenak betiko bizia du». «Betiko bizia» esapideak ez du esan nahi, besterik gabe, heriotza ondoko mugarik gabeko bizialdia.
Beste bat da kontua: sakontasun eta kalitate berriko bizitza adierazten du, behin betiko munduari dagokion bizitza. Bazilo batek ezin akabatu duen bizitza da, edozein errepidetako bidegurutze batean elbarri gera ez daitekeen bizitza. Bizitza betea, gu geu baino ere harago doana, jadanik Jainkoaren bizitzan berean parte hartzea delako.
Gu guztiok dugun eginkizunik zirraragarriena, egunero gizatiarrago izatea dugu, eta kristauok sinesten dugu era gizatarrean bizitzeko erarik jatorrena Jesu Kristori erabat atxikitzetik datorrena dela. «Kristau izateak gizaki (gizon/emakume) izatea esan nahi du, ez gizaki-mota bat, baizik eta Kristok gugan sortzen duen gizaki» (Dietrich Bonhoeffer).
Agian,
sinesten hasia beharra dugu ezen gure bizitza izan daitekeela beteagoa
eta sakonagoa, askeagoa eta gozoagoa. Agian, ausartu beharra izango dugu
maitasuna errotikotasun handiagoz bizitzen, «bizia ugari ukaitea» zer
den zertxo bat aurkitzeko. Kristau-idazle bat ausartu da esatera:
«Badakigu heriotzatik bizira igaro garela geure anai-arrebak maite
ditugunean» (1 Joan 3,14).
Baina kontua ez da maitatzea maita
dezagula esan digutelako, baizik eta maitatuak garela erro-errotik
sentitu dugulako. Eta sinesten dugulako, gero eta sendoago, «gure
bizitza Kristorekin Jainkoagan gorderik dagoela». Bada bizitza bat,
betetasun bat, dinamismo bat, askatasun bat, txera bat «munduak eman
ezin duena». Soilik, bere bizitza Jesu Kristogan errotzea lortzen duenak
aurkitzen du.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Urteko 19. igandea –B (Joan 6,41-51)
SABER VIVIR
Cuántas veces lo hemos escuchado: «Lo que verdaderamente importa es saber vivir». Y, sin embargo, no nos resulta nada fácil explicar qué es en verdad «saber vivir». Con frecuencia, nuestra vida es demasiado rutinaria y monótona. De color gris.
Pero hay momentos en que nuestra existencia se vuelve feliz, se transfigura, aunque sea de manera fugaz. Momentos en los que el amor, la ternura, la convivencia, la solidaridad, el trabajo creador o la fiesta adquieren una intensidad diferente. Nos sentimos vivir. Desde el fondo de nuestro ser nos decimos a nosotros mismos: «Esto es vida».
El evangelio de hoy nos recuerda unas palabras de Jesús que nos pueden dejar un tanto desconcertados: «Os lo aseguro: el que cree tiene vida eterna». La expresión «vida eterna» no significa simplemente una vida de duración ilimitada después de la muerte.
Se trata, antes que nada, de una vida de profundidad y calidad nuevas, una vida que pertenece al mundo definitivo. Una vida que no puede ser destruida por un bacilo ni quedar truncada en el cruce de cualquier carretera. Una vida plena que va más allá de nosotros mismos, porque es ya una participación en la vida misma de Dios.
La tarea más apasionante que tenemos todos ante nosotros es la de ser cada día más humanos, y los cristianos creemos que la manera más auténtica de vivir humanamente es la que nace de una adhesión total a Jesucristo. «Ser cristiano significa ser hombre, no un tipo de hombre, sino el hombre que Cristo crea en nosotros» (Dietrich Bonhoeffer).
Quizá tengamos que empezar por creer que nuestra vida puede ser más plena y profunda, más libre y gozosa. Quizá tengamos que atrevernos a vivir el amor con más radicalidad para descubrir un poco qué es «tener vida abundante». Un escrito cristiano se atreve a decir: «Sabemos que hemos pasado de la muerte a la vida cuando amamos a nuestros hermanos» (1 Juan 3,14).
Pero no se trata de amar porque nos han dicho que amemos, sino porque nos sentimos radicalmente amados. Y porque creemos cada vez con más firmeza que «nuestra vida está oculta con Cristo en Dios». Hay una vida, una plenitud, un dinamismo, una libertad, una ternura que «el mundo no puede dar». Solo lo descubre quien acierta a arraigar su vida en Jesucristo.
José Antonio Pagola
19 Tiempo ordinario – B (Juan 6,41-51)
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