Jainkoak bere herri aukeratuarekin bizi izan duen historia adierazi
nahi digu Jesusek «Mahasti-langileen» parabola honetan, ezaugarri alegoriko
batzuez baliatuz. Historia tristea da. Jainkoak, hasieratik, maitasun osoaz
zaindu zuen bere herri hori. Bere «mahasti kutuna» zuen. Herri eredugarri
bihurtu nahi izan zuen, zuzentasunaren eta leialtasunaren eredu. «Argi handi»
izango zen herri guztientzat.
Alabaina, herri horrek uko egin die eta hil egin ditu, bata bestearen
ondoren, Jainkoak, bizitza zuzenago bateko fruituak jasotzeko asmoz, bidaltzen
dizkion profetak. Azkenik, maitasun-keinu sinetsezineko batean, bere Seme
propioa bidali dio Jainkoak. Baina herri horretako agintariek garbitu egin dute
Seme hori ere. Zer egin lezake Jainkoak, bere itxaropen guztiak hain itsu eta
temati huts bihurtu dizkion herri horrekin?
Kontakizuna adi-adi entzuten ari den agintari erlijiosoek berez
erantzun diote parabolaren hitz beretan: mahasti-jabeak ezin egin du beste
ezer, mahasti-langile haiek hil, eta mahastia beste langile batzuei eman
baizik. Espero ez duten konklusio hau atera du Jesusek berehala: «Horregatik diotsuet nik: Jainkoaren
erreinua zuei kendu, eta uzta ekarraraziko dion beste herri bati emango zaio».
Komentariogileek eta predikariek sarritan interpretatu izan dute
parabola hau, Kristau Eliza «Israel berritzat» emanez; hain zuzen, hirurogeita
hamargarren urtean Jerusalem suntsitua izan zelarik, judu-herria munduan barna
barreiatu zelako.
Alabaina, gutaz ere mintzo da parabola. Testua, jator irakurtzen badugu, galdera larrik ari zaigu botatzen:
Gure garai honetan ekoizten ari al gara Jainkoak bere herriagandik espero
dituen «fruituak»?: zuzentasuna
baztertuentzat, solidaritatea, gupida sufritzen ari denarentzat, barkazioa…
Jainkoak ez du zertan bedeinkatu kristautasun agor bat, espero dituen
fruituak ematen ez dizkion bat. Jainkoak ez du zertan bat egin gure
eskastasunarekin, gure inkoherentziekin, desbideratzeekin,
leialtasun-faltarekin. Haren itxaropenari erantzuten ez badiogu, bere salbamen-egitasmoarentzat
bide berriak urratzen jarraituko Jainkoak, zuzentasun-fruituak emango dituen
beste jende batekin.
«Krisialdi erlijiosoaz» mintzo gara gu, «deskristautzeaz», «jarduera
erlijiosoa uzteaz»… Ez ote da gertatzen Jainkoa beste bide bat prestatzen ari
dela, Jainkoaren erreinuaren egitasmoari leialagoa izango den beste Eliza bat
sortuko duena? Ez ote da beharrekoa krisialdiko hau, hain boteretsua ez den
baina ebanjelikoagoa izango den beste Eliza bat sortzeko, hain ugaria ez baina
mundua gizakoiago bihurtzeari emanagoa izango den beste Eliza bat sortzeko? Ez
ote dira etorriko Jainkoari leialago izango diren beste belaunaldi berri
batzuk?
Jose
Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Lan egizu Jainkoari leialago
zaion
Eliza baten alde. Bidali hau.
2017ko urriaren 8a
Urteko 27. igandea A
Crisis religiosa
La parábola de los “viñadores
homicidas” es un relato en el que Jesús va descubriendo con acentos alegóricos
la historia de Dios con su pueblo elegido. Es una historia triste. Dios lo
había cuidado desde el comienzo con todo cariño. Era su “viña preferida”.
Esperaba hacer de ellos un pueblo ejemplar por su justicia y su fidelidad.
Serían una “gran luz” para todos los pueblos.
Sin embargo aquel pueblo fue rechazando
y matando uno tras otro a los profetas que Dios les iba enviando para recoger
los frutos de una vida más justa. Por último, en un gesto increíble de amor,
les envío a su propio Hijo. Pero los dirigentes de aquel pueblo terminaron con
él. ¿Qué puede hacer Dios con un pueblo que defrauda de manera tan ciega y
obstinada sus expectativas?
Los dirigentes religiosos que están
escuchando atentamente el relato responden espontáneamente en los mismos
términos de la parábola: el señor de la viña no puede hacer otra cosa que dar
muerte a aquellos labradores y poner su viña en manos de otros. Jesús saca
rápidamente una conclusión que no esperan: “Por eso yo os digo que se os
quitará a vosotros el reino de Dios y se le dará a un pueblo que produzca
frutos”.
Comentaristas y predicadores han
interpretado con frecuencia la parábola de Jesús como la reafirmación de la Iglesia cristiana como “el
nuevo Israel” después del pueblo judío que, después de la destrucción de
Jerusalén el año setenta, se ha dispersado por todo el mundo.
Sin embargo, la parábola está hablando
también de nosotros. Una lectura honesta del texto nos obliga a hacernos graves
preguntas: ¿Estamos produciendo en nuestros tiempos “los frutos” que
Dios espera de su pueblo: justicia para los excluidos, solidaridad, compasión
hacia el que sufre, perdón...?
Dios no tiene por qué bendecir un
cristianismo estéril del que no recibe los frutos que espera. No tiene por qué
identificarse con nuestra mediocridad, nuestras incoherencias, desviaciones y
poca fidelidad. Si no respondemos a sus expectativas, Dios seguirá abriendo
caminos nuevos a su proyecto de salvación con otras gentes que produzcan frutos
de justicia.
Nosotros hablamos de “crisis
religiosa”, “descristianización”, “abandono de la práctica religiosa”... ¿No
estará Dios preparando el camino que haga posible el nacimiento de una Iglesia
más fiel al proyecto del reino de Dios? ¿No es necesaria esta crisis para que
nazca una Iglesia menos poderosa pero más evangélica, menos numerosa pero más
entregada a hacer un mundo más humano? ¿No vendrán nuevas generaciones más
fieles a Dios?
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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fiel a Dios. Pásalo.
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8 de octubre de 2017
27
Tiempo ordinario (A)
Mateo
21, 33-43
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