Kristau-erlijioa
sistema erlijioso nekosoa iruditzen zaio jende ez gutxiri; batez ere,
Jainkoaren aurrean bizi ahal izateko, lege-sare nahasiegia. Ez ote diogu
kristauok geure arreta eskaini behar, beste ezer baino lehen, kristau-esperientziak
duen gauzarik funtsezkoenari?
Ebanjelioek Jesusen erantzun hau
jaso dute, Legearen agindurik nagusiena zein den galdetu dion fariseu-talde
bati emana. Hona nola laburtu duen Jesusek gauzarik funtsezkoen hori: «maita ezazu Jauna, zeure Jainkoa, bihotz
osoaz, arima osoaz eta zaren osoaz»; hau da bigarrena: «maita ezazu lagun hurkoa zeure burua bezala».
Argia da Jesusen baieztapena.
Maitasuna da guztia. Maitasuna da bizitza erabakitzen duena. Maitasuna da gauza
guztien oinarria. Lehenengo gauza, Jainkoaren eta gainerakoen aurrean
maitasun-jarreraz bizitzea da. Ez ginateke nahastu behar gauza akzidental eta
bigarren mailakoen sarean, funtsezkoenaz ahazturik. Maitasunari dariona da
gainerako guztia. Maitasunik gabe, dena da gelditzen galbideraturik.
Jainkoarekiko maitasunaz ari denean,
Jesusek ez ditu buruan gure bihotzetik sor daitezkeen sentimenduak edo
zirrarak; ez gaitu gonbidatzen geure errezoak eta otoitzak ugaltzera ere.
Honetan datza Jauna geure Jainkoa maitatzea: Jainkoa gure izatearen azken
Sorburutzat aitortzean, geuregan hark nahi duenarentzat atxikimendu osoa
esnatzean, Aita bezala gizon-emakume guztientzat duen maitasunari baldintzarik
gabeko fedez erantzutean.
Horregatik gehitu du Jesusek
bigarren agindua. Ezin duzu Jainkoa maitatu, haren seme-alabei dagokienez
axolagabe bizi bazara. Jainkoaren maitasuna predikatu eta sufritzen ari den
jendeaz ahazten den erlijioa gezur handi bat. Geure bidean aurkitzen dugun
pertsona batean aurrean izan dezakegun giza jarrera bakarra, hura maitatzea da
eta harentzat geure buruari opa diogun ongizatea bera bilatzea.
Irudi luke, hizketa hau guztia
zaharregia dela, ahituegia, eginkortasun eskasekoa. Halere, gaurko munduan ere
lehenengo arazoa maitasun-falta da; giza bizikidetasuna eraikitzeko ahaleginak
eta borrokak, bata bestearen ondoren, desgizatiartzen ari den maitasun-falta.
Duela urte batzuk, Jean Onimus
idazle frantsesak idatzi zuen: «Kristautasuna bere hasieran dago gaur oraino;
bi mila urte bakarrik daramatza gizakia lantzen. Astuna da jende-masa eta
mendeak beharko dira maitasunak hartzitu arte». Jesusek jarraitzaileok ez
genuke ahaztu behar geure erantzukizuna. Etorkizuneko belaunaldiei maitasunean
ustea jartzen laguntzeko, lekuko bizien beharra du munduak; izan ere, gizakiak
ezin izango du etorkizun esperantza-emailerik maitasunarekiko ustea galtzen
badu.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabal ezazu maitasunaren mezua.
Bidali hau.
2017ko urriaren 29a
Urteko 30. urtea A
Mateo 22,34-40
CREER EN EL AMOR
La religión cristiana les resulta a no pocos un sistema religioso difícil de entender y, sobre todo, un entramado de leyes demasiado complicado para vivir correctamente ante Dios. ¿No necesitamos los cristianos concentrar mucho más nuestra atención en cuidar antes que nada lo esencial de la experiencia cristiana?
Los evangelios han recogido la
respuesta de Jesús a un sector de fariseos que le preguntan cuál es el
mandamiento principal de la
Ley. Así resume Jesús lo esencial: lo primero es “amarás
al Señor, tu Dios, con todo tu corazón, con toda tu alma y con todo tu ser”;
lo segundo es “amarás a tu prójimo como a ti mismo”.
La afirmación de Jesús es clara. El
amor es todo. Lo decisivo en la vida es amar. Ahí está el fundamento de todo. Lo
primero es vivir ante Dios y ante los demás en una actitud de amor. No hemos de
perdernos en cosas accidentales y secundarias, olvidando lo esencial. Del amor
arranca todo lo demás. Sin amor todo queda pervertido.
Al hablar del amor a Dios, Jesús no está
pensando en los sentimientos o emociones que pueden brotar de nuestro corazón;
tampoco nos está invitando a multiplicar nuestros rezos y oraciones. Amar al
Señor, nuestro Dios, con todo el corazón es reconocer a Dios como Fuente última
de nuestra existencia, despertar en nosotros una adhesión total a su voluntad,
y responder con fe incondicional a su amor universal de Padre de todos.
Por eso añade Jesús un segundo
mandamiento. No es posible amar a Dios y vivir de espaldas a sus hijos e hijas.
Una religión que predica el amor a Dios y se olvida de los que sufren es una
gran mentira. La única postura realmente humana ante cualquier persona que
encontramos en nuestro camino es amarla y buscar su bien como quisiéramos para
nosotros mismos.
Todo este lenguaje puede parecer
demasiado viejo, demasiado gastado y poco eficaz. Sin embargo, también hoy el
primer problema en el mundo es la falta de amor, que va deshumanizando, uno
tras otro, los esfuerzos y las luchas por construir una convivencia más humana.
Hace unos años, el pensador francés,
Jean Onimus escribía así: “El cristianismo está todavía en sus comienzos; nos
lleva trabajando solo dos mil años. La masa es pesada y se necesitarán siglos
de maduración antes de que la caridad la haga fermentar”. Los seguidores de
Jesús no hemos de olvidar nuestra responsabilidad. El mundo necesita testigos
vivos que ayuden a las futuras generaciones a creer en el amor pues no hay un
futuro esperanzador para el ser humano si termina por perder la fe en el amor.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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29 de octubre de 2017
30
Tiempo ordinario(A)
Mateo
22, 34-40
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