Joan Bataiatzailea
hiltzea ez zen izan ezusteko bat. Judu-herrian oso hedatua zen ideia baten
arabera, profetaren zoria ulertezina izatea da, ukatua izatea eta, kasu
askotan, heriotza galdua izatea. Segur aski, oso garaiz barruntatu zuen Jesusek
beretzat indarkeriazko azken bat.
Jesus ez zen izan suizida bat, ez
zen ibili martiritzaren bila. Ez zuen sekula sufrimendua opa izan, ez beretzat,
ez beste inorentzat. Bizitza osoan saiatu zen haren kontra, bai gaixotasunean,
bai zuzengabekerian, bai bazterkerian edo etsipenean. «Jainkoaren erreinua eta
haren zuzentasuna bilatzea» izan zuen bere asmo guztia: zeruko Aitak gogoko
duen mundu duinago eta zoriontsuagoa baten bilatzeari emanik bizi izan zen.
Pertsekuzioa eta martiritza onartzen
baditu, bere seme-alabak sufritzen ikusi nahi ez dituen Jainkoaren asmori leial
izateagatik izan da. Horregatik, ez doa heriotzaren bila, baina atzera ere ez
du egin. Ez du ihes egin mehatxuen aurrean, ez du aldatu edo leundu bere mezua
ere.
Aise ihes egiten ahal zion Jesusek
eraila izateari. Aski izango zuen isiltzea eta ez azpimarratzea tenpluan edo
erromatar prefektuaren jauregian haserrea eragin zezakeen ezer. Baina ez. Bere
bideari jarraitu zion. Nahiago izan zuen heriotza bere kontzientziari
saldukeria egitea baino, Jainkoaren, bere Aitaren, asmori desleial izatea
baino.
Segurtasun-faltaren, gatazkaren eta
salaketen giroan bizitzen ikasi zuen. Eguna joan eguna etorri, bere gogoa bere
egitekoari estuago lotuz joan zen, eta bere mezua argi eta garbi hots egiten.
Mezu hura zabaltzera ausartu zen, ez Galileako herrixka baztertuetan bakarrik,
baita tenpluaren ingurune arriskutsuan ere. Ez zion ezerk atzera eginarazi.
Jainkoari leial zelako hil zuten,
harengan ezarria baitzuen beti bere konfiantza. Guztiei onarpena eskaintzen
jarraitu zuen, baita bekatariei eta desiraezin zirenei ere. Berari uko egitera
iristen badira, «baztertu» bat bezala hilko da, baina bizitza osoan zer izan
den baietsiko du heriotza horrek: inor zapuzten ez duen eta bere barkazioa
inori ukatzen ez dion Jainkoagan izan duen erabateko konfiantza du.
Jainkoaren eta haren erreinuaren
bila jarraituko du, bat eginez pobreenak eta mespretxatuenak direnekin. Egun
batean gurutzean, esklaboei dagokien tormentuan, hiltzen badute, pobre eta
mespretxatu bat bezala hilko da; baina betiko zigilatuko du bere heriotzaz
Jainkoagan duen konfiantza, hark salbazioa opa baitie gizon-emakume guztiei
esklabotza guztitik.
Jesusengan, haren jarraitzaileok
errealitatearen azken Misterioa aurkitu dugu, gizakiari dion maitasunean eta
erabateko eskaintzan haragitua den Misterioa. Gurutziltzatua izan den horren
maitasunean Jainkoa bera ageri zaigu, sufritzen ari diren guztiekin bat eginik,
zuzengabekeria guztien kontra oihuka eta aldi guztietako borreroei barkatzen.
Jainko honengan sinetsi daiteke edo ez, baina ezin egin zaio isekarik. Honengan
dugu kristauok geure konfiantza. Ezerk ez dio atzera eragingo bere seme-alabak
salbatzeko eginahalean.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
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2014ko apirilaren 13a
Erramu Igandea A
Mateo 26,14─27,66
NADA LO PUDO DETENER
La
ejecución del Bautista no fue algo casual. Según una idea muy extendida en el
pueblo judío, el destino que espera al profeta es la incomprensión, el rechazo
y, en muchos casos, la muerte. Probablemente, Jesús contó desde muy pronto con
la posibilidad de un final violento.
Jesús no fue un suicida ni buscaba el
martirio. Nunca quiso el sufrimiento ni para él ni para nadie. Dedicó su vida a
combatirlo en la enfermedad, las injusticias, la marginación o la desesperanza.
Vivió entregado a “buscar el reino de Dios y su justicia”: ese mundo más digno
y dichoso para todos, que busca su Padre.
Si acepta la persecución y el martirio
es por fidelidad a ese proyecto de Dios que no quiere ver sufrir a sus hijos e
hijas. Por eso, no corre hacia la muerte, pero tampoco se echa atrás. No huye
ante las amenazas, tampoco modifica ni suaviza su mensaje.
Le habría sido fácil evitar la
ejecución. Habría bastado con callarse y no insistir en lo que podía irritar en
el templo o en el palacio del prefecto romano. No lo hizo. Siguió su camino.
Prefirió ser ejecutado antes que traicionar su conciencia y ser infiel al
proyecto de Dios, su Padre.
Aprendió a vivir en un clima de
inseguridad, conflictos y acusaciones. Día a día se fue reafirmando en su
misión y siguió anunciando con claridad su mensaje. Se atrevió a difundirlo no
solo en las aldeas retiradas de Galilea, sino en el entorno peligroso del
templo. Nada lo detuvo.
Morirá fiel al Dios en el que ha confiado
siempre. Seguirá acogiendo a todos, incluso a pecadores e indeseables. Si
terminan rechazándolo, morirá como un “excluido” pero con su muerte confirmará
lo que ha sido su vida entera: confianza total en un Dios que no rechaza ni
excluye a nadie de su perdón.
Seguirá buscando el reino de Dios y su
justicia, identificándose con los más pobres y despreciados. Si un día lo
ejecutan en el suplicio de la cruz, reservado para esclavos, morirá como el más
pobre y despreciado, pero con su muerte sellará para siempre su fe en un Dios
que quiere la salvación del ser humano de todo lo que lo esclaviza.
Los seguidores de Jesús descubrimos el
Misterio último de la realidad, encarnado en su amor y entrega extrema al ser
humano. En el amor de ese crucificado está Dios mismo identificado con todos
los que sufren, gritando contra todas las injusticias y perdonando a los
verdugos de todos los tiempos. En este Dios se puede creer o no creer, pero no
es posible burlarse de él. En él confiamos los cristianos. Nada lo detendrá en
su empeño de salvar a sus hijos.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde el amor del
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13 de abril de 2014
Domingo
de Ramos (A)
Mateo
26,14-27,66
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