San Inazioren otoitza

lunes, 1 de septiembre de 2025

Sasijainko pribatuak Idolos privados Jose Antonio Pagola

 

Bada Jesusengana hurbiltzen denari eskandalagarri eta jasanezineko gertatzen zaion zerbait, gizarte modernoan bizi ohi den buruaskitasun-girotik etorria. Jesus erradikala da berari atxikitzea eskatzen duenean. Ikasleek den-dena ipini behar dute berari baldintzarik gabeko jarraitzearen mendeko.

Ez da «ebanjelio-aholku» bat, kristau hautatu batzuen taldearentzat bakarrik edota jarraitzaile gogotsu batzuen eliteari egina. Ikasle izateko ezinbesteko baldintza da. Argiak eta biribilak dira Jesusen hitzak. «Bere ondasun guztiei uko egiten ez diona ezin izan da nire ikasle».

Guztiok sentitu ohi dugu geure izatearen hondoenean askatasun-guraria. Eta, halaz guztiz, bada esperientzia bat belaunez belaun ezartzen ari dena: ematen du gizakia «sasijainkoen esklabo» izateko egina dela. Gu geurez aski izateko gai ez garelarik, bila igarotzen dugu bizitza: gure amets eta gurari oinarrizkoenei erantzungo dien zerbaiten bila.

Bakoitza «jainko» baten bila ibiltzen gara bizitzeko, inkontzienteki geure bizitzako funts bihurtzen dugun zerbaiten bila: dominatuko gaituen zerbait eta gutaz nagusituko den zerbait da bilatzen dugun hori. Libre eta autonomo bizi nahi izaten dugu; baina, itxuraz, ezin bizi gara geure burua «sasijainko» bati eman gabe, geure bizitza guztia xedatuko duen bati eman gabe.

Sasijainko hauek oso askotarikoak dira: dirua, arrakasta, boterea, fama, sexua, lasaitasuna, zoriontasuna ororen gainetik… Norberak daki bere «sasijainko» pribatuaren izena, ezkutuan bere burua ematen dion harena. Horregatik, «askatasun xalo» baten keinu batez «gogoak ematen digulako» zerbait egiten dugunean, galdetu beharko genuke, zer den une hartan dominatzen gaituena eta nori ari garen benetan obeditzen.

Jesusen gonbita zirikatzailea da. Soilik bide bat dago askatasunez hazten joateko, eta, Aitaren egitasmoan partaide izanez, Jesusi ausardiaz eta baldintzarik gabe jarraitzen diotenek bakarrik ezagutzen dute: guztientzat mundu zuzenago eta duinago bat eraikitzen, alegia.

José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain

Urteko 23. igandea – C (Lukas 14,25-33)


ÍDOLOS PRIVADOS

Hay algo que resulta escandaloso e insoportable a quien se acerca a Jesús desde el clima de autosuficiencia que se vive en la sociedad moderna. Jesús es radical a la hora de pedir una adhesión a su persona. Su discípulo ha de subordinarlo todo al seguimiento incondicional.

No se trata de un «consejo evangélico» para un grupo de cristianos selectos o una élite de esforzados seguidores. Es la condición indispensable de todo discípulo. Las palabras de Jesús son claras y rotundas. «El que no renuncia a todos sus bienes no puede ser discípulo mío».

Todos sentimos en lo más hondo de nuestro ser el anhelo de libertad. Y, sin embargo, hay una experiencia que se sigue imponiendo generación tras generación: el ser humano parece condenado a ser «esclavo de ídolos». Incapaces de bastarnos a nosotros mismos, nos pasamos la vida buscando algo que responda a nuestras aspiraciones y deseos más fundamentales.

Cada uno buscamos un «dios» para vivir, algo que inconscientemente convertimos en lo esencial de nuestra vida: algo que nos domina y se adueña de nosotros. Buscamos ser libres y autónomos, pero, al parecer, no podemos vivir sin entregarnos a algún «ídolo», que determina nuestra vida entera.

Estos ídolos son muy diversos: dinero, éxito, poder, prestigio, sexo, tranquilidad, felicidad a toda costa… Cada uno sabe el nombre de su «dios privado», al que rinde secretamente su ser. Por eso, cuando en un gesto de «ingenua libertad» hacemos algo «porque nos da la gana», hemos de preguntarnos qué es lo que en aquel momento nos domina y a quién estamos obedeciendo en realidad.

La invitación de Jesús es provocativa. Solo hay un camino para crecer en libertad, y solo lo conocen quienes se atreven a seguir a Jesús incondicionalmente, colaborando con él en el proyecto del Padre: construir un mundo justo y digno para todos.

José Antonio Pagola

23 Tiempo ordinario – C (Lucas 14,25-33)

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