Konturatzen garenean urteak gure osasuna hondatzen ari direla eta geure egunen azkenera ere hurbiltzen ari garela, zerbait asaldatzen da gure barnean. Zer dela-eta gure hil behar hau, geure izatearen hondo-hondoan zerbaitek esan digunean bizitzeko eginak garela?
Gure bizitza egunetik egunera gelditu gabe gastatzen ari dela gogoratze horrek ezinaren eta pena baten sentimendua jaioarazten du gugan. Bizitzak askoz ederragoa izan beharko luke guztiontzat, gozagarriagoa, luzeagoa. Hondo-hondoan, bizitza zoriontsua eta betikoa antsiatzen dugu guztiok.
Beti sentitu izan du gizakiak betikotasunaren etxe-mina, nostalgia. Hor ari dira herri guztietako olerkariak biziaren iheskortasuna abesten, edota artista handiak gerokoentzat artelan galezina utzi nahian, edota, besterik gabe, gurasoak beren burua beren seme-alaba kutunenetan betikotu nahiz.
Itxuraz, gaur egun aldatu egin dira gauzak. Artistek diote ez direla ari hilezintasunari begira, baizik eta, soil-soilik, bizi duten beren garaia dute xede. Bizitza hain ziztu bizian ari da aldatzen, non gurasoek lanak baitituzte beren burua beren seme-alabengan ikusteko. Halaz guztiz, bizirik jarraitzen du betikotasunaren etxe-minak, nahiz eta, agian, era xaloagoan agertzen den.
Gaur egun, baliabide guztiez, gelditu egin nahi luke gizakiak aldia edo denbora, gaztetasunari kultua eskainiz. Gizaki modernoak ez du sinesten betikotasunean; horregatik, oraingo bere bizitzaren aldi pribilegiatua betikotzeari eman dio buru-belarri. Ez da zail ikustea nolatan iristen den gizakia barregarri izatetik oso urrun ez dauden portaerak agertzera, zahartzeari dion izuak eta gazte jarraitzeko antsiak eraginda.
Batzuetan iseka egiten zaie fededunei, esanez, ezen, heriotzaren beldurrez, zeru bat asmatu dutela, beren betikotasun-antsiak inkontzienteki hartan proiektatuz. Alabaina, inork ez du kritikatzen, esateko, neoerromantizismo moderno hori, zeinetan kokatu nahi baitute inkontzienteki beren «beti-betiko gaztetasuna».
Gizakia, betikotasunaren bila dabilenean, ez da ari pentsatzen nola kokatuko den lurrean pixka bat erosoago, bere bizitza ahalik gehien luzatzeko. Antsiatzen duena, ez da gozamenen eta sufrimenen, arrakasten eta desengainuen nahastura ezagun hori betikotzea, baizik eta behin betiko kalitatea izango lukeen bizitza bilatzea, bere zoriontasun-egarriari erantzungo liokeena.
Ebanjelioak gonbita egin dugu «galtzen ez den, baizik eta betiko bizia emanez irauten duen janari bila lan egitera». Fededuna bere baitan betikotik duena elikatzen saiatzen da, bere bizia betiko bizi duen Jainkoagan eta «heriotza baino indartsuagoa den» maitasun batean errotuz.
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Urteko 18. igandea – B (Joan 6,24-35)
NOSTALGIA DE ETERNIDAD
Cuando observamos que los años van deteriorando nuestra salud y que también nosotros nos vamos acercando al final de nuestros días, algo se rebela en nuestro interior. ¿Por qué hay que morir, si desde lo hondo de nuestro ser algo nos dice que estamos hechos para vivir?
El recuerdo de que nuestra vida se va gastando día a día sin detenerse hace nacer en nosotros un sentimiento de impotencia y pena. La vida debería ser más hermosa para todos, más gozosa, más larga. En el fondo, todos anhelamos una vida feliz y eterna.
Siempre ha sentido el ser humano nostalgia de eternidad. Ahí están los poetas de todos los pueblos cantando la fugacidad de la vida, o los grandes artistas tratando de dejar una obra inmortal para la posteridad, o sencillamente los padres queriendo perpetuarse en sus hijos más queridos.
Aparentemente, hoy las cosas han cambiado. Los artistas afirman no pretender trabajar para la inmortalidad, sino solo para la época. La vida va cambiando de manera tan vertiginosa que a los padres les cuesta reconocerse en sus hijos. Sin embargo, la nostalgia de eternidad sigue viva, aunque tal vez se manifieste de manera más ingenua.
Hoy se intenta por todos los medios detener el tiempo dando culto a lo joven. El hombre moderno no cree en la eternidad, y por eso mismo se esfuerza por eternizar un tiempo privilegiado de su vida actual. No es difícil ver cómo el horror al envejecimiento y el deseo de agarrarse a la juventud llevan a veces a comportamientos cercanos al ridículo.
Se hace a veces burla de los creyentes diciendo que, ante el temor a la muerte, se inventan un cielo donde proyectan inconscientemente sus deseos de eternidad. Y apenas critica nadie ese neorromanticismo moderno de quienes buscan inconscientemente instalarse en una «eterna juventud».
Cuando el ser humano busca eternidad, no está pensando establecerse en la tierra de una manera un poco más confortable para prolongar su vida lo más posible. Lo que anhela no es perpetuar para siempre esa mezcla de gozos y sufrimientos, éxitos y decepciones que ya conoce, sino encontrar una vida de calidad definitiva que responda plenamente a su sed de felicidad.
El evangelio nos invita a «trabajar por un alimento que no perece, sino que perdura dando vida eterna». El creyente se preocupa de alimentar lo que en él hay de eterno, arraigando su vida en un Dios que vive para siempre y en un amor que es «más fuerte que la muerte».
José Antonio Pagola
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