José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Nola berreskura lezake Elizak, duela urte batzuk bakarrik gure gizartean izan zuen bere gizarte-ospea eta nola erabili hura berriro? Ozenki aitortu gabe agian, aski dira aldi haiek amesten dituztenak, zeinetan Eliza gai baitzen bere mezua hots egiteko, botere politikoaren sostengua zuelarik, plataforma pribilegiatuetatik.
Ez ote genuke ahalegindu behar galdutako botere hura berreskuratzen?, propaganda erlijioso eta moral eraginkor bat egiteko aukera emango ligukeena, gure artean nagusitzen ari diren beste ideologia eta iritzi-korronte batzuk gainditzeko aukera emango ligukeena?
Ez ote genituzke garatu behar egitura erlijioso boteretsuago batzuk, geure erakundeak sendotu behar eta Eliza «enpresa lehiakorrago eta errentagarriago» bihurtu behar?
Dudarik gabe, kezka honen hondoan gogo egiati bat dago: gaur egungo gizon-emakumeei ebanjelioa hots egiteko erabateko gogoa; baina hori al da egin beharreko bidea? Jesusen hitzek, bere ikasleak ogirik eta bide-zorrorik gabe, dirurik eta ordezko-tunikarik gabe bidaltzea, beste zerbait azpimarratzen dute: «bide egitea» behartsu, aske, arin eta prestasun osoz.
Inporta duena, ez da segurtasuna emango ligukeen hornidura, baizik eta egiati bizi izandako ebanjelioak ematen duen indarra bera; izan ere, ebanjelioa gizartean sartuko bada, ez da izango propaganda-baliabide eraginkorren bidez, baizik eta Jesu Kristori jarraitzea leial bizi duten lekukoen bitartez.
Premiazkoak dira Elizan erakundetzea eta egiturak, baina, soilik, fededunen ebanjelio-bizitza sostengatzeko. Gehiegizko hornikuntzaz zamaturiko Elizak arriskua izango luke egonkor eta kontserbadore bihurtzeko. Luzarora, gehiago arduratuko litzateke bere burua hornitzeaz, Jainkoaren erreinuaren zerbitzuan aske bide egiteaz baino.
Eliza babesgabeagoa, pribilegiorik gabeagoa eta botere soziopolitikoz pobreagoa, Eliza askeagoa izango da eta gaiagoa ebanjelioa beronen egia jatorrenean hots egiteko.
15 Tiempo ordinario – B (Marcos 6,7-13)
14 de julio
José Antonio Pagola
¿SIN APOYO SOCIAL?
¿Como podría la Iglesia recuperar su prestigio social y ejercer de nuevo aquella influencia que tuvo en nuestra sociedad hace solamente algunos años? Sin confesarlo quizá en voz alta, son bastantes los que añoran aquellos tiempos en que la Iglesia podía anunciar su mensaje desde plataformas privilegiadas que contaban con el apoyo del poder político.
¿No hemos de luchar por recuperar otra vez ese poder perdido que nos permita hacer una «propaganda» religiosa y moral eficaz, capaz de superar otras ideologías y corrientes de opinión que se van imponiendo entre nosotros?
¿No hemos de desarrollar unas estructuras religiosas más poderosas, fortalecer nuestros organismos y hacer de la Iglesia una «empresa más competitiva y rentable»?
Sin duda, en el fondo de esta inquietud hay una voluntad sincera de llevar el evangelio a los hombres y mujeres de nuestro tiempo, pero ¿es ese el camino a seguir? Las palabras de Jesús, al enviar a sus discípulos sin pan ni alforja, sin dinero ni túnica de repuesto, insisten más bien en «caminar» pobremente, con libertad, ligereza y disponibilidad total.
Lo importante no es un equipamiento que nos dé seguridad, sino la fuerza misma del evangelio vivido con sinceridad, pues el evangelio penetra en la sociedad no tanto a través de medios eficaces de propaganda, sino por medio de testigos que viven fielmente el seguimiento a Jesucristo.
Son necesarias en la Iglesia la organización y las estructuras, pero solo para sostener la vida evangélica de los creyentes. Una Iglesia cargada de excesivo equipaje corre el riesgo de hacerse sedentaria y conservadora. A la larga se preocupará más de abastecerse a sí misma que de caminar libremente al servicio del reino de Dios.
Una Iglesia más desguarnecida, más desprovista de privilegios y más empobrecida de poder sociopolítico será una Iglesia más libre y capaz de ofrecer el evangelio en su verdad más auténtica.
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