José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jerusalemera
bidean, ikasleei ohartaraziz doa Jesus ezen dolorezko zoria izango duela, bai
berak, bai berari jarraitzen dion orok. Sinestezina da bidean lagun dituenak
zein oharkabe bizi diren. Gauza bera gertatzen da gaur egun ere.
Santiago
eta Joan, Zebedeoren semeak, taldetik apartatu eta Jesusengana doaz, biak
bakarrik. Ez dute besteen beharrik. Lekurik hoberenak nahi dituzte eta
lehenengo izan Jesusen egitasmoan, berek beren erara irudikatu duten hartan.
Haien eskaria ez da erregua, baizik handinahi zoroa: «Eskatzera gatozkizuna eman diezaguzun nahi dugu».
Jesusek gainerakoen gain ezar ditzan gura dute.
Jesus
harritu egin dela ematen du. «Ez dakizue
zer ari zareten eskatzen». Ez diote zipitzik ere ulertu. Patxada
handiaz gonbidatu ditu Jesusek pentsatzera, ea gai diren bere doloretako zoria
bera partekatzeko. Bi haien ateraldiaz konturatu direnean, biziki haserretu
dira beste hamar ikasleak Santiagoren eta Joanen aurka. Berek ere amets bera
dute.
Handinahi horrek banatu egin ditu eta elkarren kontra jarri. Ohorearen
eta probetxuzko protagonismoaren bila ibiltzeak hautsi egiten du beti
kristau-elkartearen batasuna. Baita gaur egun ere. Zer hori baino okerragorik,
Jesusen eta jendearen askatasunaren zerbitzari izateko hark dakarren
egitasmoaren kontra?
Hain
larria da gertatua, non Jesusek «bildu egin
baititu» garbi uzteko zer jarrera izan behar duten bere
jarraitzaileek beti. Ondo baino hobeto dakite nola jokatzen duten erromatarrek,
«herrietako buruzagiek» eta
lurreko «handikiek»: jendearen
tirano izan ohi dira, menderatzaile eta beren boterea sentiarazi behar izaten
dute. Hona bada: «zuen artean horrelakorik
ez».
Jesusen
jarraitzaileen artean dena bestelako izan behar du: «handi izan nahi duena izan bedi zerbitzari, eta lehenengo izan nahi
duena izan bedi guztien esklabo». Handitasuna ez da neurtzen duzun
boterearen arabera, gizartean duzun mailaren arabera, erakusteko dituzun
tituluen arabera. Jesusen Elizan horrelako gauzen bila dabilena ez da handiago
bihurtzen, baizik ezdeusago eta barregarriago. Izatez, oztopo da hori guztia
Gurutziltzatuak nahi izan duen biziera sustatu nahi denean. Halakoari
oinarrizko ezaugarri bat falta zaio Jesusen jarraitzaile izateko.
Elizan
guztiok behar dugu izan zerbitzari. Kristau-elkartean kokatu behar dugu geure
burua, ez goitik beherantz, nagusitasunetik, boteretik edo probetxuzko
protagonismotik begira, baizik behetik, prestasunetik, zerbitzutik eta besteei
nola lagunduko bilatzetik begira. Jesus dugu geure eredu. Hura ez zen bizi
sekula «zerbitzatua izateko, baizik
zerbitzari izateko». Horixe da hura zer izan zen hobekienik eta
miresgarrienik adierazten duen laburpena: zerbitzari izan.
NADA DE ESO ENTRE NOSOTROS
José Antonio Pagola
Santiago
y Juan, los hijos del Zebedeo, se separan del grupo y se acercan ellos solos a
Jesús. No necesitan de los demás. Quieren hacerse con los puestos más
privilegiados y ser los primeros en el proyecto de Jesús, tal como ellos lo
imaginan. Su petición no es una súplica sino una ridícula ambición: «Queremos que hagas lo que te vamos a pedir».
Quieren que Jesús los ponga por encima de los demás.
Jesús
parece sorprendido. «No sabéis lo que
pedís». No le han entendido nada. Con paciencia grande los invita a
que se pregunten si son capaces de compartir su destino doloroso. Cuando se
enteran de lo que ocurre, los otros diez discípulos se llenan de indignación
contra Santiago y Juan.
También ellos tienen las mismas aspiraciones. La
ambición los divide y enfrenta. La búsqueda de honores y protagonismos
interesados rompen siempre la comunión de la comunidad cristiana. También hoy.
¿Qué puede haber más contrario a Jesús y a su proyecto de servir a la
liberación de las gentes?
El
hecho es tan grave que Jesús «los reúne»
para dejar claro cuál es la actitud que ha de caracterizar siempre a sus
seguidores. Conocen sobradamente cómo actúan los romanos, «jefes de los pueblos» y «grandes» de la tierra: tiranizan a las
gentes, las someten y hacen sentir a todos el peso de su poder. Pues bien, «vosotros nada de eso».
Entre
sus seguidores, todo ha de ser diferente: «El
que quiera ser grande, sea vuestro servidor; y el que quiera ser primero, sea
esclavo de todos». La grandeza no se mide por el poder que se tiene,
el rango que se ocupa o los títulos que se ostentan. Quien ambiciona estas
cosas, en la Iglesia
de Jesús, no se hace más grande sino más insignificante y ridículo. En
realidad, es un estorbo para promover el estilo de vida querido por el
Crucificado. Le falta un rasgo básico para ser seguidor de Jesús.
En
la Iglesia
todos hemos de ser servidores. Nos hemos de colocar en la comunidad cristiana,
no desde arriba, desde la superioridad, el poder o el protagonismo interesado,
sino desde abajo, desde la disponibilidad, el servicio y la ayuda a los demás.
Nuestro ejemplo es Jesús. No vivió nunca «para
ser servido, sino para servir». Este es el mejor y más admirable
resumen de lo que fue él: servicio a todos.
29 Tiempo Ordinario - B
(Marcos 10,35-45)
(Marcos 10,35-45)
18 de octubre 2015
No hay comentarios:
Publicar un comentario