Santu Guztien
Eguneko jaian, zoriontasunak entzungo ditugu ebanjelioan. Historian barna
hainbat eta hainbat gizon-emakume santutasunera eraman izan duen bidea
adierazteko modu bat da. Ezin da komentatu zoriontasun horietako bakoitza leku
labur batean. Haiek ulertzeko oinarrizko zertzelada bakan batzuk aipatuko
ditut.
Zoriontasunak ez dira
oztopo-lasterketa bat
Kristau
askok, oztopo-lasterketatzat hartzen ditu zoriontasunak, Jainkoaren Erreinuaren
helmugara iritsi arte.
Eta
lasterketa zail gertatzen bada, etengabe egiten badugu estropezu, hainbat hesi
bota ditugula ikusirik, dena bertan behera uzteko tentazioa sentitu ohi dugu.
«Ez naiz ez behartsu material, ez behartsu espiritual, ez naiz eraman handiko,
oldartsua naiz; ez naiz errukitsua; ez naiz ari lanean bakearen alde … Ez dut
epaile batek kanpora nazan beharrik, neuk dut neure burua kanporatzen». Hala, ez
diren gauza bihurtzen dira zoriontasunak: jokabide-kode huts bat.
Zoriontasunak Jainkoaren
Erreinuan sartzeko zortzi ate dira
Zoriontasunaren
basilika hau arkitektoak zortzi leiho handiko eraikuntzatzat eman zuen, bertatik
Galileako aintzira inguruko paisaia ederra ikusteko.
Nahiago
dut, zoriontasunak zortzi leiho bezala ez, baizik zortzi ate bezala hartu,
Jainkoaren Erreinuaren jauregira sartzeko ate.
Zuzen
ulertzeko, Mateok non kokatu dituen erreparatu behar dugu; hain zuzen, Jesusen
lehen hitzaldi handiaren, Mendiko Hitzaldiaren, hasieran kokatu ditu; hor
azaltzen du bere egitaraua, adieraziz, zein jarrerak bereizten duen kristau bat
lege-maisu, fariseu eta pagano batengandik.
Botoak
irabazte aldera, gezurra esateko gai diren politikoak ez bezala, Jesusek
egitarauaren hasieran adierazten du ez dela izango guztien gustukoa. Berari
jarraitzeko, kristau-elkarteko kide izateko (hori esan nahi du hemen
«Jainkoaren Erreinuak»), prest direnak, gutxiena uste izango genukeen pertsonak
dira: Jainkoaren aurrean behartsu sentitzen direnak, parabolako
zerga-biltzailea, adibidez; ez-indarkeriaren aldekoak indarkeriazko munduaren
baitan, gurutziltzatzen dituztenei barkatuz hiltzeko gai direnak; edozein
zoritxarrengatik, norberarena nahiz besteena, negar egiten dutenak; Jainkoaren
nahia betetzeko gose-egarri direnak, Jesus bezala, esaten baitzuen bere janaria
Aitaren nahia betetzea zuela; errukitsuak, besteen sufrimenduaz gupidatzen
direnak, sufritzen dutenei barnea itxi ordez; bihotz-garbi direnak, lohitzen ez
direnak aberastasunen, boterearen, famaren, handinahiaren idoloekin; bakearen alde
lan egiten dutenak; Jainkoari leial izateagatik pertsegituak direnak.
Baina, zortzi ate desberdin dira
zoriontasunak, ez da sartu behar guztietatik. Bakoitzak aukeratu behar du zein
doakion hobekien, norberaren izaera eta inguruabarrak kontuan izanik.
Saihestu bi errore
Konklusio gisa, zoriontasunek ez dute
esaten: «Sufritu ezazu, Jainkoaren Erreinuan sartzeko». Beste hau dute esaten:
«Sufritzen baduzu, ez pentsa zure sufrimendua zentzugabea denik; ebanjelioa
ulertzeko eta Jesusi jarraitzeko aukera ematen dizu».
Ez diote: «Saia zaitez zure ondasunak
ken diezazkizuten, ez-indarkeriaz jokatu ahal izateko». Beste hau diote:
«Indarkeriari ez-indarkeriaz erantzuten badiozu, ez pentsa zoroa zarenik;
pentsa ezazu, zoriontsua zarela, Jesusek bezala jokatzen duzulako».
Ez diote: «Saia zaitez pertsegitu
zaitzaten Jainkoari leial izateagatik». Beste hau diote: «Jainkoari leial
izateagatik pertsegitzen bazaituzte, zoriontsua zu, Jainkoaren Erreinu barruan
baitzaude».
Gainera, jokoan Jesusek maite dituen balioak
daudelako, zoriontasunak imitatu beharko genituzkeen biziera-eredu bihurtzen
dira. Jesusek esan duenaren ondoren, ezin gelditu gara axolagabe laguntza
emateko jarreraren aurrean, ez-indarkeriazko, bakearen alde lan egiteko,
zuzentasunaren alde borroka egiteko etab. jarreraren aurrean. Mendiko
Hitzaldiaren gainerako zatiak erakutsiko digu nola jokatu inguruabar
desberdinetan.
Ateak eta jauregia
Azkenik, ez dezagun ahaztu, zortzi ate
hauek jauregian sartzeko eta entzutegian esertzeko aukera ematen digutela, han
argitu baitu Jesusek bere egitaraua,interpretatzeko bai lege erlijiosoa,bai
ekintza onak, bai dirua eta Jainkoaren laguntza, bai hurkoari buruzko
jarrera… Diskurtso luze hau, Mendiko
Hitzaldi deitzen duguna da. Zoriontasunekin bakarrik gelditzea, zinerako
sarrera hartu eta kalean gelditzea bezala izango litzateke.
José Luis Sicre
Euskeraz: Dionisio Amundarain
No hay comentarios:
Publicar un comentario