Kristautasunari
kalte handia egin izan dio mendetan barna triunfalismoak, botere-egarriak eta
etsaien aurrean oilar izan nahiak. Bada oraindik Eliza baten botere-mina bizi
duenik, elizak beteko lituzkeen, kaleak bere egingo lituzkeen, bere erlijioa
mundu guztiari ezarriko liokeen Eliza baten mina.
Irakur
ditzagun bi parabola labur. Haietan Jesusek argi uzten du, bere jarraitzaileen
eginbeharra ez dela erlijio boteretsu bat eraikitzea, baizik eta Aitaren
egitasmo gizatartzailearen (Jainkoaren erreinuaren) zerbitzura jartzea dela,
Ebanjelioaren «hazi» txiki batzuk ereinez eta gizartean murgilduz giza
bizitzaren «legamia» apur bat bezala.
Lehenengo
parabola mostaza-ale batez mintzo da; baratzean ereiten da. Zer du berezirik
hazi honek? Guztien artean txikiena dela; hazten denean, barazkiak baino
zuhaixka handiagoa bihurtzen dela. Aitaren egitasmoak hasiera oso apala du,
baina haren indar eraldatzailea ezin dugu orain imajinatu ere.
Jesusen
jarduera Galilean, onberatasun- eta zuzentasun-keinuak ereinez, ez da izan
batere handiosa, ezta ikusgarria ere: ez Erroman, ez Jerusalemgo Tenpluan
ohartzen dira gertatzen ari denaz. Gaur egun Jesusen jarraitzaileok egiten ari
garen lana ezdeusa da esateko: botere-guneek ezikusiarena egiten diote.
Are
gehiago, kristauek berek pentsa genezake, alferrikako lana dela mundu hobe bat
egin nahi izatea: gizakiak behin eta berriz betiko lazkeriak egiten ditu. Ez
gara gai sumatzeko, Jainkoaren erreinua haziz doala mantso-mantso.
Bigarren
parabola emakume batez mintzo da: irin-ore handi bati legamia-apur bat nahastu
dio. Nola inork ez dakiela, legamia bere lana egiten ari da orean, hau erabat
hartzitu arte.
Gauza
bera gertatzen da Jainkoaren egitasmo gizatartzailearekin. Behin munduan sartu
delarik, gisa historia eraldatzen dihardu isil-isilik. Jainkoak ez du jokatzen
kanpotik ezer indarrez ezarriz. Mundua gizatartu nahi du, bere seme-alaben
kontzientziari tira eginez, biziera duinago, zuzenago eta anai-arreba
artekoagorantz.
Konfiantza
izan behar dugu Jesusengan. Jainkoaren erreinua gauza apala eta koxkorra da
hasieran; alabaina, Jainkoak lanean segitzen du gure artean, eragiten duelarik
bai solidaritatea, bai egiaren eta zuzentasunaren nahia, bai mundu zoriontsuago
baten irrika. Haren lankide izatea dagokigu, Jesusi jarraiki.
Eliza
botere txikiagokoa, pribilegioz gabetuagoa, pobreago eta pobreekiko hurbilagoa:
beti izango da Eliza libreagoa, Ebanjelioaren hazia ereiteko; beti izango da
apalagoa, jende artean bizitzeko bizitza duinago eta anai-arreba artekoago
baten legamia bezala.
Jose Antonio Pagola
BERRI
ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Erein
ezazu Ebanjelioaren hazi txiki bat.
Bidali
hau.
2014ko
uztailaren 20a
Urteko
16. igandea A
Mateo
13,24-43
IMPORTANCIA
DE LO PEQUEÑO
Hemos de volver a leer dos pequeñas parábolas en las que
Jesús deja claro que la tarea de sus seguidores no es construir una religión
poderosa, sino ponerse al servicio del proyecto humanizador del Padre (el reino
de Dios), sembrando pequeñas “semillas” de Evangelio e introduciéndose en la
sociedad como pequeño “fermento” de vida humana.
La primera parábola habla de un grano de mostaza que se
siembra en la huerta. ¿Qué tiene de especial esta semilla? Que es la más
pequeña de todas, pero, cuando crece, se convierte en un arbusto mayor que las
hortalizas. El proyecto del Padre tiene unos comienzos muy humildes, pero su
fuerza transformadora no la podemos ahora ni imaginar.
La actividad de Jesús en Galilea sembrando gestos de bondad y
de justicia no es nada grandioso y espectacular: ni en Roma ni en el Templo de
Jerusalén son conscientes de lo que está sucediendo. El trabajo que realizamos
hoy sus seguidores es insignificante: los centros de poder lo ignoran.
Incluso, los mismos cristianos podemos pensar que es inútil
trabajar por un mundo mejor: el ser humano vuelve una y otra vez a cometer los
mismos horrores de siempre. No somos capaces de captar el lento crecimiento del
reino de Dios.
La segunda parábola habla de una mujer que introduce un poco
de levadura en una masa grande de harina. Sin que nadie sepa cómo, la levadura
va trabajando silenciosamente la masa hasta fermentarla enteramente.
Así sucede con el proyecto humanizador de Dios. Una vez que
es introducido en el mundo, va transformando calladamente la historia humana.
Dios no actúa imponiéndose desde fuera. Humaniza el mundo atrayendo las
conciencias de sus hijos hacia una vida más digna, justa y fraterna.
Hemos de confiar en
Jesús. El reino de Dios siempre es algo humilde y pequeño en sus comienzos,
pero Dios está ya trabajando entre nosotros promoviendo la solidaridad, el
deseo de verdad y de justicia, el anhelo de un mundo más dichoso. Hemos de
colaborar con él siguiendo a Jesús.
Una Iglesia menos
poderosa, más desprovista de privilegios, más pobre y más cercana a los pobres,
siempre será una Iglesia más libre para sembrar semillas de Evangelio, y más
humilde para vivir en medio de la gente como fermento de una vida más digna y
fraterna.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Siembra pequeña semilla de
Evangelio. Pásalo.
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20 de julio de 2014
16
Tiempo ordinario (A)
Mateo
13, 24-43
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