Jesus okupaturik dago, alde guztietatik dakarkioten jende
gaixo eta elikatu gabe hura sendatzen. Haien sufrimenak hunkitu duelako ari da,
ebanjelariak dioenez. Bitartean, ikasleak ohartu dira berandutzen ari dela.
Oker ulertuz, «ogien ugaltze» izena eman izan zaion pasadizo honen esanahi
sakona ulertzeko aukera ona ematen digu ikasleen eta Jesusen arteko solasak.
Ikasleek
planteamendu errealista eta arrazoizkoa egin diote Jesusi: «Agur egiozu jendetzari, herrixketara joan dadin jateko bila».
Jasoa du jendetza horrek Jesusengandik behar zuen arreta. Orain, itzul dadila
nor bere herrixkara eta eros dezala jateko zerbait, norberaren ahalbide eta
baliabideen arabera.
Harritzeko
da Jesusen erantzuna: «Ez dute zertan
joan. Eman zeuek jaten». Gosea arazo larriegia da bata besteaz arduratu
gabe gelditzeko eta gosea nork bere herrian ahal duen bezala konpondu dezan
uzteko. Ezta bata besteagandik bereizteko unea, baizik inoiz baino estuago
elkartzekoa, guztien artean, inor baztertu gabe, eskura dutena banatzeko.
Ikasleek
jakitera eman diote Jesusi bost ogi eta bi arrain bakarrik dituztela. Ez dio
axola. Aski da gutxia, eskuzabal partekatzen bada. Otordu handi bat ospatzeko,
belardian esertzeko agindu die Jesusek. Bat-batean dena aldatu da. Nork bere
aldean gosea asetzera joateko bereizteko puntuan zeudenak Jesusen inguruan
eseri dira, duten apurra guztien artean partekatzeko. Horrela ikusi nahi du
Jesusek giza elkartea.
Zer gertatu
da Jesusek eskuetan hartu dituen ogiarekin eta arrainekin? Ez ditu «ugaldu».
Lehenik eta behin, Jainkoa bedeinkatu du eta eskerrak eman dizkio: janari hura
Jainkoagandik dator, guztiena da beraz. Ondoren, puskatzen hasi da eta ikasleei
ematen. Hauek, berriz, jendeari. Ogiak eta arrainak batetik bestera pasatu
dira. Horrela ase ahal izan dute gosea guztiek.
Tanger-eko
artzapezpikuak beste behin egin du oihu, «milaka gizon-emakume eta haurren
sufrimena gogorazteko: beren zorira utziak eta gobernuek pertsegituak eta
mafiaren botere lukurreru eta esklabogilearen esku utzirik, eskale bizi dira,
biziraunez, sufrituz eta emigrazio-bidean hilez».
Munduko
gosea sustraitik ateratzeko geure indarrak batu ordez, geure «ongizate
egoistan» hesitzea bakarrik etortzen zaigu burura, gero eta hesi
degradagarriago eta hiltzaileagoak eraikiz. Zein Jainkoren izenean esan nahi
diegu agur, miserian hondoratu daitezen? Non dira Jesusen jarraitzaileak?
Noiz
entzuten da gure Eukaristian Jesusen agindua: «Eman zeuek jaten»?
Jose Antonio
Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Eman astindu bat kontzientziei. Bidali
hau.
2014ko abuztuaren 3a
Urteko 18. Igandea A
Mateo 14,13-21
DÁDLES VOSOTROS DE COMER
erróneamente “la
multiplicación de los panes”.
Los discípulos hacen a Jesús un planteamiento realista y
razonable: “Despide a la multitud para que vayan a las aldeas y se compren
de comer”. Ya han recibido de Jesús la atención que necesitaban. Ahora, que
cada uno se vuelva a su aldea y se compre algo de comer según sus recursos y
posibilidades.
La reacción de Jesús es sorprendente: “No hace falta
que se vayan. Dadles vosotros de comer”. El hambre es un problema demasiado
grave para desentendernos unos de otros y dejar que cada uno lo resuelva en su
propio pueblo como pueda. No es el momento de separarse, sino de unirse más que
nunca para compartir entre todos lo que haya, sin excluir a nadie.
Los discípulos le hacen ver que solo hay cinco panes y
dos peces. No importa. Lo poco basta cuando se comparte con generosidad. Jesús
manda que se sienten todos sobre el prado para celebrar una gran comida. De
pronto todo cambia. Los que estaban a punto de separarse para saciar su hambre
en su propia aldea, se sientan juntos en torno a Jesús para compartir lo poco
que tienen. Así quiere ver Jesús a la comunidad humana.
¿Qué sucede con los panes y los peces en manos de Jesús?
No los “multiplica”. Primero bendice a Dios y le da gracias: aquellos alimentos
vienen de Dios: son de todos. Luego los va partiendo y se los va dando a los
discípulos. Estos, a su vez, se los van dando a la gente. Los panes y los peces
han ido pasando de unos a otros. Así han podido saciar su hambre todos.
El arzobispo de Tánger ha levantado una vez más su voz
para recordarnos “el sufrimiento de miles de hombres, mujeres y niños que,
dejados a su suerte o perseguidos por los gobiernos, y entregados al poder
usurero y esclavizante de las mafias, mendigan, sobreviven, sufren y mueren en
el camino de la emigración”.
En vez de unir nuestras fuerzas para erradicar en su raíz
el hambre en el mundo, solo se nos ocurre encerrarnos en nuestro “bienestar
egoísta” levantando barreras cada vez más degradantes y asesinas. ¿En nombre de
qué Dios los despedimos para que se hundan en su miseria? ¿Dónde están los
seguidores de Jesús?
¿Cuándo se oye en
nuestras eucaristías el grito de Jesús. “Dadles vosotros de comer”?
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Sacude las conciencias
. Pásalo.
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3 de agosto de 2014
18
Tiempo ordinario (A)
Mateo
14, 13-21
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