Joanen kontakizunaren arabera,
juduek beste behin, gauza fisiko eta materialez haratago joan ezinik, eten egin
diote Jesusi, honek darabilen hizkuntza oldarkorraz eskandalizaturik: «Nolatan ematen ahal digu honek bere haragia
jateko?» Jesusek ez du atzera egin, baizik eta eduki sakonago bat eman die
bere hitzei.
Haren adierazpenaren muinak bide
ematen digu lehen kristau-elkarteek eukaristia ospatzean bizi ohi zuten
esperientzian murgiltzeko. Jesusen arabera, ikasleek, beragan sinetsi ez ezik,
janari eta elikagaitzat hartu behar dute bera.
Segidako hitzek hitz horien
funtsezko eta ezinbesteko izaera azpimarratzen dute: «Nire haragia benetako janaria da eta nire odola benetako edaria».
Ikasleek, Jesus janaritzat hartzen ez badute, gauza asko egin eta esan ahalko
dituzte, baina ezin ahaztuko dira haren hitz hauez: «Ez duzue bizirik zeuen baitan».
Geure baitan bizia ukan ahal
izateko, Jesus janaritzat hartu beharra dugu, haren bizi-arnasaz elikatu
beharra, haren jarrera eta haren bizi-irizpideak barneratu beharra. Hauxe da
eukaristiaren sekretua eta indarra. Jende honek bakarrik ezagutzen du hori:
harekin bat egiten duenek eta Aitarekiko haren grinaz eta Aitaren
seme-alabekiko haren maitasunaz elikatzen denek.
Jesusen hizkuntzak indar adierazkor
handia du. Bera janaritzat hartzen dakienari, promes hau egin dio: «Nigan du horrek bizilekua eta nik
horrengan». Eukaristiaz elikatzen denak sentitzen du Jesusekiko bere
erlazioa ez dela kanpoko zenbait. Jesus ez da imitatzen dugun kanpoko bizi-eredu
bat. Barnetik janaritzen du gure bizitza.
Jesus geure «bizileku» izatearen
esperientzia honek eta gu Jesusen «bizileku» izaten uztearen esperientzia honek
errotik eralda dezake gure fedea. Bien arteko truke horrek, hitzez nekez
adierazi den elkartasun estu horrek, eratzen du ikasleak Jesusekin duen
erlazioa. Horretan datza Jesusi jarraitzea, haren bizi-indarra sostengu dugula.
Jesusek eukaristian ikasleei
eskualdatzen dien bizia, Aitagandik, bizi betearen Iturburu agorrezin den
harengandik, berak hartu duen bizia da. Gure hiltze biologikoaz galtzen ez den
bizia da. Horregatik ausartu da Jesus bereei promes hau egitera: «Ogi hau jaten duena betiko biziko da».
Dudarik gabe, kristau-fedearen
krisiaren seinalerik larriena, gure artean, igandeko eukaristia modu
jeneralizatuan alde batera utzi izana da. Jesus maite duenarentzat mingarria da
behatzea, nola ari den eukaristia bere erakarmen-indarra galtzen. Baina are
mingarriagoa da ikustea, erreakzionatzera ausartu gabe bizi dugula Elizatik
gertaera hau. Zer dela eta?
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Eman jakitera eukaristiak duen indarra.
Bidali hau.
2012ko abuztuaren 19a
Urteko 20. Igandea B
Joan 6,51-58
ALIMENTARNOS
DE JESÚS
Según el relato de Juan, una vez más los
judíos, incapaces de ir más allá de lo físico y material, interrumpen a Jesús,
escandalizados por el lenguaje agresivo que emplea: "¿Cómo puede éste
darnos a comer su carne?". Jesús no retira su afirmación sino que da a
sus palabras un contenido más profundo.
El
núcleo de su exposición nos permite adentrarnos en la experiencia que vivían
las primeras comunidades cristianas al celebrar la eucaristía. Según Jesús, los
discípulos no solo han de creer en él, sino que han de alimentarse y nutrir su
vida de su misma persona. La eucaristía es una experiencia central en sus
seguidores de Jesús.
Las
palabras que siguen no hacen sino destacar su carácter fundamental e
indispensable: "Mi carne es verdadera comida y mi sangre es verdadera
bebida". Si los discípulos no se alimentan de él, podrán hacer y decir
muchas cosas, pero no han de olvidar sus palabras: "No tenéis vida en
vosotros".
Para tener vida dentro de
nosotros necesitamos alimentarnos de Jesús, nutrirnos de su aliento vital,
interiorizar sus actitudes y sus criterios de vida. Este es el secreto y la
fuerza de la eucaristía. Solo lo conocen aquellos que comulgan con él y se
alimentan de su pasión por el Padre y de su amor a sus hijos.
El lenguaje de Jesús es de gran fuerza
expresiva. A quien sabe alimentarse de él, le hace esta promesa: "Ese
habita en mí y yo en él". Quien se nutre de la eucaristía experimenta
que su relación con Jesús no es algo externo. Jesús no es un modelo de vida que
imitamos desde fuera. Alimenta nuestra vida desde dentro.
Esta
experiencia de "habitar" en Jesús y dejar que Jesús
"habite" en nosotros puede transformar de raíz nuestra fe. Ese
intercambio mutuo, esta comunión estrecha, difícil de expresar con palabras,
constituye la verdadera relación del discípulo con Jesús. Esto es seguirle
sostenidos por su fuerza vital.
La
vida que Jesús transmite a sus discípulos en la eucaristía es la que él mismo
recibe del Padre que es Fuente inagotable de vida plena. Una vida que no se
extingue con nuestra muerte biológica. Por eso se atreve Jesús a hacer esta
promesa a los suyos: "El que come este pan vivirá para siempre".
Sin
duda, el signo más grave de la crisis de la fe cristiana entre nosotros es el
abandono tan generalizado de la eucaristía dominical. Para quien ama a Jesús es
doloroso observar cómo la eucaristía va perdiendo su poder de atracción. Pero
es más doloroso aún ver que desde la
Iglesia asistimos a este hecho sin atrevernos a reaccionar.
¿Por qué?
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde la fuerza que encierra la
eucaristía. Pásalo.
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19 de agosto de
2012
20 Tiempo ordinario (B)
Juan 6, 51-58
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