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lunes, 31 de julio de 2023

Emaiezue zeuek jaten Dadles vosotros de comer Jose Antonio Pagola

 


Mateo ebanjelaria ez da arduratzen kontakizunaren xehetasunez. Eszena kokatzea bakarrik zaio axola, Jesus «jendartean» aurkeztuz «gupida», «erruki» jarreran. Gauza bera egiten du beste kasu batzuetan ere. Gupida hau dago beraren jarduera guztien jatorrian.

Jesus ez da bizi jendeari atzea emanda, bere jarduera erlijiosoetan hesiturik eta herri haren minaz axolagabe. «Jendetza ikusi du, errukia eman dio eta gaixoak sendatu ditu». Jainkoaz duen esperientziak sufrimena arintzera eragiten dio eta jende behartsu haren gosea asetzera. Horrela bizi behar du Elizak, Jesus gaur egungo munduan presente eginez biziz.

Denbora badoa eta sendatzeari emanik jarraitzen du Jesusek. Proposamen batekin eten diote ikasleek: «Oso berandu da; gauzarik hobena jende honi «agur esatea» da eta eros dezala norberak jateko zerbait». Ez dute ikasi ezer ere Jesusengandik. Ezikusia egiten diete gose direnei, eta hor konpon esan nahi diote jendeari: eros dezatela «beren jatekoa». Zer egin behar dute ezin erosi dutenek?

Agindu zorrotz batekin erantzun die Jesusek; lurralde aberatsetako kristauok entzun ere nahi ez dugunaz: «Emaiezue zeuek jaten». «Erostearen» aurrez aurre, «jaten ematea» proposatzen du Jesusek. Ezin argiago esan du. Aitari hots eginez bizi da bera: «Emaguzu gaur geure eguneroko ogia». Beraren seme-alaba guztiek ogia izan dezaten nahi du Jainkoak, baita erosi ezin dutenek ere.

Eszeptiko jarraitzen dute ikasleek. Jendartean bost ogi eta bi arrain besterik ez dute. Jesusentzat aski da: dugun apurra partekatzen badugu, guztien gosea ase daiteke, eta «sobera ere geldi daiteke» hamabi saski ogi. Hau du Jesusek bere hautabidea: gizarte gizatiarrago batek, bere ogia gose direnekin partekatzeko gai denak, aski baliabide izango du guztientzat.

Milioika jende goseak hiltzen ari den munduan, kristauok lotsaturik bakarrik bizi gintezke. Europak ez du kristau-arimarik eta delitugile bailiran «bidaltzen ditu» ogi bila datozenak. Eta, bitartean, zein dira Elizan Jesusek markatutako bideari eusten diotenak? Zoritxarrez, beraren deiarekiko sorgor bizi gara gehienok, geure probetxuan, eztabaidatan, irakaspenetan eta ospakizunetan zabarturik. Zergatik deitzen gara Jesusen jarraitzaile?

José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain

Urteko 18. igandea – A (Mateo 14,13-21)

DADLES VOSOTROS DE COMER

El evangelista Mateo no se preocupa de los detalles del relato. Solo le interesa enmarcar la escena presentando a Jesús en medio de la «gente» en actitud de «compasión». Lo hace también en otras ocasiones. Esta compasión está en el origen de toda su actuación.

Jesús no vive de espaldas a la gente, encerrado en sus ocupaciones religiosas e indiferente al dolor de aquel pueblo. «Ve el gentío, le da lástima y cura a los enfermos». Su experiencia de Dios le hace vivir aliviando el sufrimiento y saciando el hambre de aquellas pobres gentes. Así ha de vivir la Iglesia que quiera hacer presente a Jesús en el mundo de hoy.

El tiempo pasa y Jesús sigue ocupado en curar. Los discípulos le interrumpen con una propuesta: «Es muy tarde; lo mejor es “despedir” a aquella gente y que cada uno se “compre” algo de comer». No han aprendido nada de Jesús. Se desentienden de los hambrientos y los abandonan a su suerte: que se «compren comida». ¿Qué harán quienes no puedan comprar?

Jesús les replica con una orden tajante, que los cristianos satisfechos de los países ricos no queremos ni escuchar: «Dadles vosotros de comer». Frente al «comprar», Jesús propone el «dar de comer». No lo puede decir de manera más clara. Él vive gritando al Padre: «Danos hoy nuestro pan de cada día». Dios quiere que todos sus hijos e hijas tengan pan, también quienes no lo pueden comprar.

Los discípulos siguen escépticos. Entre la gente solo se encuentran cinco panes y dos peces. Para Jesús es suficiente: si compartimos lo poco que tenemos, se puede saciar el hambre de todos; incluso pueden «sobrar» doce cestos de pan. Esta es su alternativa: una sociedad más humana, capaz de compartir su pan con los hambrientos, tendrá recursos suficientes para todos.

En un mundo donde mueren de hambre millones de personas, los cristianos solo podemos vivir avergonzados. Europa no tiene alma cristiana y «despide» como delincuentes a quienes vienen buscando pan. Y, mientras tanto, ¿quiénes son en la Iglesia los que caminan en la dirección marcada por Jesús? Por desgracia, la mayoría vivimos sordos a su llamada, distraídos por nuestros intereses, discusiones, doctrinas y celebraciones. ¿Por qué nos llamamos seguidores de Jesús?

José Antonio Pagola

18 Tiempo ordinario – A (Mateo 14,13-21)

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