Abenduko izarrak

domingo, 28 de julio de 2024

Iñazio gure patroi handia: hitzak aldatzeko sasoia?


Badator San Inazio eguna eta Euskal Herri osoan kantatuko da bere omenezko ereserki edo himnoa. Gorbeiako Igiñan hasi eta kostaldeko Akordara heldu arte. Abade batek itaun hau egin eustan: ez da sasoia kantaren letrea aldatzeko, daukana oso gerrazalea eta anti ebangelikoa izanik?
Hona ba eztabaida.

Batzuk uste izango dabe beti egin dala holan eta holan jarraitu behar dauela, ez dela sasoia letra barriak ikasten hastekoa.

Frantzisko Aita Santuak gogoratuko deusku "beti egin da holan" ez dala erizpidea ebanjelizazio arloan.

Parrokia eta talde bakoitzak ikusiko dau zer egin, jesuitek eurek be ez dira ausartu letrea aldatzeko orduan, nahiz eta askok onartu bere tonoa belizistea dela sano. Lar.

Hona Lontzo Zugazagaren eskutik heltzen jakun bertsio barritu bat, batan batek nahi izango baleu kantaren letrea aldatu.

Betikoa gura dauenak, hona hemen betiko letrea non aurkitu: klikatu berton.


INAZIO
FEDEDUNON ARGIA
TA GURE ZAINDARIA
GAUR POZIK
NAHI ZAITUGU GORATU
TA JASO JAUNARI
GURE OTOITZ TA KANTU
ZUREGAN BAITUGU
BABESLE TA EREDU
MUNDU TA ELIZA-ELKARTEAN
GURE KRISTAU-BIZITZAN.


SANTUEN BIZITZAK
LAGUN IZAN DITUZU
TA BULTZATU ZAITUZTE
JESUSI JARRAITZERA
HEMENGO LILURA
DENEN GAINETIK, AURRERA.


MAITASUN BIDEAK
URRATU DITUZU
HEZKUNTZARAKO AUKERAK
ZABALDURIK MUNDURA.


INAZIO HOR ZAUDE
LEIAL ETA ERNE
ZERBITZU BIDEAN
OTOITZ SAKONEAN
GOGO-JARDUNEAN
JAUNA GORATU NAHIAN
BAKEA IRITS DADIN
GURE LURRALDERA
TA MUNDU ZABALERA DENERA. 
 

 


1 comentario:

Anónimo dijo...

Aste beteko aldeaz ospatzen doguz Santiago eta Inazio, erromes eredu bi. Santiago, Santiago bidean, erromes mundu honetan, errogatiban zein erromerian, Jesusen jarraienean, Jesusen bila. Inazio, ezindurik, zauriturik, barruko erromes eredua dogu. Barru mundu bat aurkitzen dau, ezezaguna, harrigarria. Inpresioak, pentsakerak, gurariak eta ametsak gardendu eta besteei bide horretan laguntzen emongo dau bere bizitzaren parte handi bat. Barruko bidea Jainkoaren nahiaren arabera. Jerusalemera joan gurean, Jesusen pausuak jarraitu gurean, Monserrateko koba baten emoten dau denpora gehiago, barru bidean sakontzen, gogo jardunak idazten. Montmartren, Parisen, Xabierreko Frantzisko eta beste lagunekaz, barriro Jerusalemera joateko asmoa, eta Erroman amaitu. Edozein lekutan egin daikegu Jesusen jarraipena. Misioetan eta lanean; moja, abade edo laiko; erromerian edo familian, zerbitzuan zein otoitzaldian.
Ignace, un saint étonnant Santu sinistuezina, harigarria.
Les rêves de chevalerie d'Ignace de Loyola ne seront jamais exaucés. Son désir d'aller à Jérusalem non plus. Les chemins qu'il empruntera pour trouver Dieu seront bien plus étonnants !
C'est lors du siège de la ville de Pampelune que le noble combattant, Ignace de Loyola, est brutalement arrêté par un boulet de canon. Grièvement blessé, il est cloué au lit pour un temps indéfini. Empêché de lire pendant sa convalescence les récits de chevalerie dont il raffole, il se rabat sur ce qu'il a sous la main : La Légende dorée de Jacques de Voragine, et une Vie de Jésus !
Un pèlerinage intérieur.
Obligé de "rentrer en lui-même", Ignace découvre un monde intérieur qu'il ignorait et qui le fascine. Désormais converti, il va passer la plus grande partie de sa vie à scruter ses impressions, ses pensées, ses désirs et à guider les autres sur le chemin d'une vie intérieure conforme à la volonté de Dieu. Mais son désir intime de grandeur et d'aventure ne l'a pas quitté pour autant. Il souhaite aller à Jérusalem pour mettre ses pas dans les pas de Jésus et, si Dieu le veut, mourir martyr aux mains des infidèles. Il se retire dans la grotte de Manrèse où il continue son pèlerinage intérieur. Sa connaissance de la vie spirituelle s'approfondit. C'est là qu'il tracera les grandes lignes de son maître livre : les Exercices spirituels.
Rome, au lieu de Jérusalem.
Puis vient le temps du compagnonnage avec ses premiers amis, Pierre Favre et François -Xavier; le voeu de Montmartre et, enfin, les préparatifs au départ vers Jérusalem. Mais c'est à nouveau le Christ lui-même qui l'arrête, lui montre la destination et le conduit là où il ne voudrait pas aller. C'est à Rome qu'Ignace va pouvoir suivre Jésus, dans cette ville qui est comme le coeur vivant de la chrétienté. C'est là qu'il va pouvoir, lui et ses compagnons, se mettre au service du Christ et de l'Église. Le chemin vers Jésus d'Ignace aura été inattendu, peut-être surtout pour lui, mais c'est en le suivant qu'il devient un autre Christ.