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lunes, 15 de enero de 2024

Jesusek arnastu zuen irrika La pasión que animó a Jesús Jose Antonio Pagola

 

Zehazki esateko, Jesusek ez zuen irakatsi «doktrina erlijiosorik» beraren jarraitzaileek ikasi eta zuzen heda zezaten. Jesusek, hobeto esateko, «gertaera» bat iragarri du, onartu beharrekoa, den-dena alda baitezake. Bera esperimentatzen da jadanik: «Jainkoa murgiltzen ari da gizakiaren bizitzan bere indar salbatzaileaz. Lekua prestatu behar zaio».

Ebanjelio zaharrenaren arabera, Jainkoaren Berri On hau hots egiten zuen Jesusek: «Bete da epea. Hurbil da Jainkoaren erreinua. Bihotz-berri zaitezte eta sinetsi Berri Ona». Jesusen mezuaren laburpen ona da: «Gainean da aldi berri bat. Jainkoak ez gaitu bakarrik utzi nahi geure problemen eta erronken aurrean. Gurekin batean eraiki nahi du bizitza gizatiarrago bat. Aldatu pentsaeraz eta jardueraz. Bizi zaitezte Berri On hau sinetsiz».

Adituek uste dute ezen Jesusek «Jainkoaren erreinu» deitzen duen hau dela beraren mezuaren bihotza eta beraren bizitza arnasten duen irrika guztia. Harrigarria da, ordea, Jesusek ez duela azaldu inoiz ere zuzenean zertan datzan «Jainkoaren erreinua». Egin duena, iradokitzea da parabola ahantzezinetan nola diharduen Jainkoak eta nolakoa izango litzatekeen bizitza berak bezala jokatuko lukeen jenderik balego.

Jesusentzat, «Jainkoaren erreinua» bizitza da, Jainkoak eraiki nahi duena bezalakoa. Horixe zen barnean zeraman sua: nolakoa izango zen bizitza Inperioan, Erroman, Jainkoa izan balitz errege eta ez Tiberio? Nola aldatuko liratekeen gauzak, imitatu balitz, ez Tiberio, soilik boterea, aberastasunak eta ohorea baititu gogoko, baizik Jainkoa, zuzentasuna eta azkenak direnentzat errukia eskatzen baititu.

Nolakoa izango ote zen bizitza Galileako herrixketan baldin eta Tiberiadesen Jainkoa izan balitz errege eta ez Antipas?, nola aldatuko ote zen gauza oro baldin eta jendea izan balitz, ez lurjabe handien antzeko, soilik boterea, aberastasunak eta ohorea bilatzen baitzuten, baizik eta Jainkoaren antzeko, jaten ikusi nahi baitzituen eta ez goseak akabatzen.

Jesusentzat, Jainkoaren erreinua ez da amets bat. Jainkoak munduan aurrera eraman nahi duen egitasmoa da. Beraren jarraitzaileek ukan behar duten helburu bakarra. Nolakoa izango ote litzateke Eliza, baldin eta bizitza eraikitzera emanik biziko balitz, Jainkoak nahi duen bezalako, eta ez munduko handiek nahi dute bezalako?, nolakoak izango ote ginateke kristauok Jainkoaren erreinura bihurtuz biziko bagina?, nolako borroka egingo ote genuke gizaki guztientzat «egunean eguneko ogi» bila biziko bagina?, nola hots egingo ote genuke: «Etor bedi zure erreinua»?

José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain

Urteko 3. igandea – B (Marcos 1,14-20)


LA PASIÓN QUE ANIMÓ A JESÚS

Propiamente, Jesús no enseñó una «doctrina religiosa» para que sus discípulos la aprendieran y difundieran correctamente. Jesús anuncia más bien un «acontecimiento» que pide ser acogido, pues lo puede cambiar todo. Él lo está ya experimentando: «Dios se está introduciendo en la vida con su fuerza salvadora. Hay que hacerle sitio».

Según el evangelio más antiguo, Jesús proclamaba esta Buena Noticia de Dios: «Se ha cumplido el plazo. Está cerca el reino de Dios. Convertíos y creed la Buena Noticia». Es un buen resumen del mensaje de Jesús: «Se avecina un tiempo nuevo. Dios no quiere dejarnos solos frente a nuestros problemas y desafíos. Quiere construir junto a nosotros una vida más humana. Cambiad de manera de pensar y de actuar. Vivid creyendo esta Buena Noticia».

Los expertos piensan que esto que Jesús llama «reino de Dios» es el corazón de su mensaje y la pasión que alienta toda su vida. Lo sorprendente es que Jesús nunca explica directamente en qué consiste el «reino de Dios». Lo que hace es sugerir en parábolas inolvidables cómo actúa Dios y cómo sería la vida si hubiera gente que actuara como él.

Para Jesús, el «reino de Dios» es la vida tal como la quiere construir Dios. Ese era el fuego que llevaba dentro: ¿cómo sería la vida en el Imperio si en Roma reinara Dios y no Tiberio?, ¿cómo cambiarían las cosas si se imitara no a Tiberio, que solo busca poder, riqueza y honor, sino a Dios, que pide justicia y compasión para los últimos?

¿Cómo sería la vida en las aldeas de Galilea si en Tiberíades reinara Dios y no Antipas?, ¿cómo cambiaría todo si la gente se pareciera no a los grandes terratenientes, que explotan a los campesinos, sino a Dios, que los quiere ver comiendo y no muertos de hambre?

Para Jesús, el reino de Dios no es un sueño. Es el proyecto que Dios quiere llevar adelante en el mundo. El único objetivo que han de tener sus seguidores. ¿Cómo sería la Iglesia si se dedicara solo a construir la vida tal como la quiere Dios, no como la quieren los amos del mundo?, ¿cómo seríamos los cristianos si viviéramos convirtiéndonos al reino de Dios?, ¿cómo lucharíamos por el «pan de cada día» para todo ser humano?, ¿cómo gritaríamos: «Venga tu reino»?

José Antonio Pagola

3 Tiempo ordinario – B (Marcos 1,14-20)

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