José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Jesusen
premia du jendeak, eta haren bila dabil. Badu hark jendea erakartzen duen
zerbait; artean, ordea, ez daki zehazki zergatik eta zertako dabilen Jesusen
bila. Ebanjelariaren arabera, bezperan gosea asetzeko ogia eman dielako dabil
bila haietako asko.
Haiekin
hizketan hasi da Jesus. Badira hastetik argitzea komeni den gauzak. Ogi
materiala oso garrantzitsua da. Jesusek berak irakatsi die Jainkoari eskatzen «eguneroko ogia» pertsona guztientzat.
Alabaina, gizakiak badu beste behar bat ere. Eta bizi-gosea betiko aseko dien
jatekoa eskaini nahi die Jesusek.
Jendeak
sumatu du ezen Jesusek horizonte berri bat ireki nahi diola, baina ez daki ez
zer egin, ez nondik nora hasi. Ebanjelariak hitz hauekin laburbildu ditu
jendearen galdekizunak: «Zertan ari behar
dugu Jainkoak nahi duena egiteko?» Bada jende horrengan asmatzeko
zinezko gogo bat. Jainkoak gura duen hartan lan egin nahi du; baina, dena
legearen argian pentsatzera ohitua dagoelarik, Jesusi galdetzen dio zein
egintza, zein jarduera eta zein betekizun izan behar dituen kontuan.
Jesusen
erantzunak kristautasunaren bihotza ukitzen du: «hau da Jainkoak nahi duen egintza (singularrean): Sinets diezaiozuela berak bidali duenari».
Jesu Kristogan sinets dezaten nahi du Jainkoak, hura baita berak (Jainkoak)
mundura bidali duen erregalu handia. Hauxe da eskakizun berria. Horretan behar
dute lan egin. Gainerakoa bigarren mailakoa da.
Kristautasunean
hogei mende bizi ondoren, ez ote gara berraurkitu beharrean ezen Elizaren indar
guztia eta berezitasuna Jesu Kristogan sinestea dela eta harri jarraitzea? Ez
ote gara «sineskizun» eta «betekizun» batzuen erlijiozaleen jarrera gainditu
eta Jesusen ikasle bezala bizitzeari ekin beharrean?
Kristau-fedea
ez datza, funtsean, jarduera eta betekizun berri batzuen kodea, itun
zaharrekoena baino goragokoa, betez bizitzean. Ez. Kristau-nortasuna Jesu
Kristorekiko harreman bizi eta konfiantzazkotik datorren biziera bizitzen
ikastea da. Jesusek bezala pentsatzen, sentitzen, maitatzen, sufritzen eta
bizitzen ikasten goazen neurrian goaz kristau bihurtzen.
Kristau
izateak, gaur, Jesusen esperientzia izatea eskatzen du, haren egitasmoarekin
bat egitea; duela hogei urte betetzaile on izateak eskatzen ez zuen moduan
eskatzen du hori gaur egun. Gizarte laiko honetan biziari eutsi ahal izateko,
kristau-elkarteek inoiz ez bezala zaindu behar dituzte Jesu Kristorekiko
atxikimendua eta bizi-harremanak.
EL CORAZÓN DEL CRISTIANISMO
José Antonio Pagola
La
gente necesita a Jesús y lo busca. Hay algo en él que los atrae, pero todavía
no saben exactamente por qué lo buscan ni para qué. Según el evangelista,
muchos lo hacen porque el día anterior les ha distribuido pan para saciar su
hambre.
Jesús
comienza a conversar con ellos. Hay cosas que conviene aclarar desde el
principio. El pan material es muy importante. Él mismo les ha enseñado a pedir
a Dios «el pan de cada día»
para todos. Pero el ser humano necesita algo más. Jesús quiere ofrecerles un
alimento que puede saciar para siempre su hambre de vida.
La
gente intuye que Jesús les está abriendo un horizonte nuevo, pero no saben qué
hacer, ni por dónde empezar. El evangelista resume sus interrogantes con estas
palabras: «y ¿qué obras tenemos que hacer
para trabajar en lo que Dios quiere?». Hay en ellos un deseo
sincero de acertar. Quieren trabajar en lo que Dios quiere, pero, acostumbrados
a pensarlo todo desde la Ley,
preguntan a Jesús qué obras, prácticas y observancias nuevas tienen que tener
en cuenta.
La
respuesta de Jesús toca el corazón del cristianismo: «la obra (¡en singular!) que Dios quiere es esta: que creáis en el que él ha
enviado». Dios solo quiere que crean en Jesucristo pues es el gran
regalo que él ha enviado al mundo. Esta es la nueva exigencia. En esto han de
trabajar. Lo demás es secundario.
Después
de veinte siglos de cristianismo, ¿no necesitamos descubrir de nuevo que toda
la fuerza y la originalidad de la
Iglesia está en creer en Jesucristo y seguirlo? ¿No
necesitamos pasar de la actitud de adeptos de una religión de «creencias» y de
«prácticas» a vivir como discípulos de Jesús?
La
fe cristiana no consiste primordialmente en ir cumpliendo correctamente un
código de prácticas y observancias nuevas, superiores a las del antiguo
testamento. No. La identidad cristiana está en aprender a vivir un estilo de
vida que nace de la relación viva y confiada en Jesús el Cristo. Nos vamos
haciendo cristianos en la medida en que aprendemos a pensar, sentir, amar,
trabajar, sufrir y vivir como Jesús.
Ser
cristiano exige hoy una experiencia de Jesús y una identificación con su
proyecto que no se requería hace unos años para ser un buen practicante. Para
subsistir en medio de la sociedad laica, las comunidades cristianas necesitan
cuidar más que nunca la adhesión y el contacto vital con Jesús el Cristo.
18 Tiempo Ordinario - B
(Juan 6,24-35)
02 de agosto 2015
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