Jesusek ez du sekula
ezkutatu Betanian bizi diren hiru anai-arrebekiko bere txera. Segur aski,
Jerusalemera igotzen den bakoitzean beren etxean hartzen dutenak dira. Behin
batean abisu eman zioten Jesusi: Lazaro gure anaia, «zure adiskidea», gaixo da.
Handik pixka batera, herrixka hartarako bidea hartu du Jesusek.
Iritsi denean, Lazaro hila da. Jesus
ikusi duenean, Mariak, arreba gazteenak, negarrari eman dio. Ezin kontsolatu du
inork. Maria bere adiskidea eta hark lagun dituen juduak negarrez ikustean,
Jesusek ezin eutsi dio. Haiek bezala, berak ere «negarrari eman dio». Jendeak komentatu du: «Nola maite zuen!»
Jesus ez da negarrez ari, oso maitea duen
adiskide bat hil delako bakarrik. Herioaren aurrean gizon-emakume guztiek duten
ezina sentitzeak urratzen dio bihotza. Guztiok dugu geure izatearen barruenean
aseezineko bizi nahia. Zer dela-eta behar dugu hil? Zer dela-eta ez da gure
bizia zoriontsuagoa, luzeagoa, seguragoa, biziagoa?
Gaur egungo jendeak, beste edozein
garaitakoak bezala, iltzaturik du bihotzean galdera hau: kezkagarriena eta
erantzuteko zailena den hau. Zer izango da guztion eta gutako bakoitzaren
azkena? Alferrik da geure burua engainatu nahi izatea. Zer egin dezakegu?
Asaldatu? Lur jota gelditu?
Dudarik gabe, arazoaz ahaztea izan
ohi da erreakziorik orokorrena eta existitze hutsean jarraitu nahi izatea.
Alabaina, gizakia ez al da bere bizia biziro bizitzeko egina, bere bizia azti
eta erantzukizunez bizitzeko egina? Era oharkabean eta erantzukizunik gabe iritsi
behar ote dugu geure azkenera, inolako jarrerarik hartu gabe?
Geure zoriaren azken misterioaren
aurrean ezin dugu jo dogma zientifiko edo erlijiosoetara. Halakoek ezin gida
gaitzakete oraingo bizitza hau baino harago. Jatorragoa ematen du Eduardo Chillida
ekultorearen jarrerak, zeini, behin batean, entzun bainion: «Heriotzaz,
arrazoiak esaten dit behin betikoa dela. Arrazoiaz, arrazoiak esaten dit
mugatua dela».
Beste biziaz, kristauok ez dakigu
gainerako jendeak baino gehiago. Guk ere, apal-apal hurbildu beharra dugu geure
heriotzaren gertaera ilun horretara. Baina erro-errotiko konfiantzaz egiten
dugu hori, Jesusengan sumatzen dugun Jainkoaren Misterioaren Ontasunari begira.
Ikusi ez badugu ere, maite dugun Jesus horretaz ari naiz; oraino ikusi ez
badugu ere, geure konfiantza eskaintzen diogun Jesus horretaz.
Konfiantza hori ezin ulertu da
kanpotik. Halakoak bakarrik bizi dezake: fede xumeaz, Jesusen hitz hauei
erantzun bat eman dien hark: «Neu naiz
piztuera eta bizia. Sinesten al duzu hori?» Duela gutxi, Hans Küng-ek,
hogeigarren mendeko teologorik kritikoena den horrek, jada bere azkenetik
hurbil, esan du, berarentzat hiltzea «Jainkoaren misterioaren errukian atseden
hartzea dela».
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu kristauok piztueran dugun
esperantzaren berri. Bidali hau.
2014ko apirilaren 6a
Garizumako 5. igandea A
Joan 11,1-45
UN PROFETA QUE LLORA
Jesús nunca oculta su cariño hacia tres
hermanos que viven en Betania. Seguramente son los que lo acogen en su casa
siempre que sube a Jerusalén. Un día Jesús recibe un recado: nuestro hermano
Lázaro, “tu amigo”, está enfermo. Al poco tiempo, Jesús se encamina hacia la
pequeña aldea.
Cuando se presenta, Lázaro ha muerto
ya. Al verlo llegar, María, la hermana más joven, se echa a llorar. Nadie la
puede consolar. Al ver llorar a su amiga y también a los judíos que la
acompañan, Jesús no puede contenerse. También él “se echa a llorar”
junto a ellos. La gente comenta: “¡Cómo lo quería!“.
Jesús no llora solo por la muerte de un
amigo muy querido. Se le rompe el alma al sentir la impotencia de todos ante la
muerte. Todos llevamos en lo más íntimo de nuestro ser un deseo insaciable de
vivir. ¿Por qué hemos de morir? ¿Por qué la vida no es más dichosa, más larga,
más segura, más vida?
El hombre de hoy, como el de todas las
épocas, lleva clavada en su corazón la pregunta más inquietante y más difícil
de responder: ¿Qué va a ser de todos y cada uno de nosotros? Es inútil tratar
de engañarnos. ¿Qué podemos hacer? ¿Rebelarnos? ¿Deprimirnos?
Sin duda, la reacción más generalizada
es olvidarnos y “seguir tirando”. Pero, ¿no está el ser humano llamado a vivir
su vida y a vivirse a sí mismo con lucidez y responsabilidad? ¿Solo a nuestro
final hemos de acercarnos de forma inconsciente e irresponsable, sin tomar
postura alguna?
Ante el misterio último de nuestro
destino no es posible apelar a dogmas científicos ni religiosos. No nos pueden
guiar más allá de esta vida. Más honrada parece la postura del escultor Eduardo
Chillida al que, en cierta ocasión, le escuché decir: “De la muerte, la razón
me dice que es definitiva. De la razón, la razón me dice que es limitada”.
Los cristianos no sabemos de la otra
vida más que los demás. También nosotros nos hemos de acercar con humildad al
hecho oscuro de nuestra muerte. Pero lo hacemos con una confianza radical en la Bondad del Misterio de Dios
que vislumbramos en Jesús. Ese Jesús al que, sin haberlo visto, amamos y, sin
verlo aún, le damos nuestra confianza.
Esta confianza no puede ser entendida
desde fuera. Sólo puede ser vivida por quien ha respondido, con fe sencilla, a
las palabras de Jesús: “Yo soy la resurrección y la vida. ¿Crees tú esto?”.
Recientemente, Hans Küng, el teólogo católico más crítico del siglo veinte,
cercano ya a su final, ha dicho que para él morirse es “descansar en el
misterio de la misericordia de Dios”.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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6 de abril de 2014
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Cuaresma (A)
Juan 11, 1- 45
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