Eskuarki «Jesusen
antzaldaketa» deitu ohi dugun kontakizun korapilatsu honen erdigunea Ahots
batek hartzen du; «hodei distiratsu» berezi batetik datorren Ahotsa da. Biblian
sinbolotzat hartzen da hodeia, agertzen eta, aldi berean, ezkutatzen zaigun
Jainkoaren misteriozko presentziaz hitz egiteko.
Ahotsak hitz hauek jaulki ditu: «Nire Semea da hau, nire maitea, nire
kuttuna. Entzun berari». Ikasleek ez dute nahastu behar Jesus beste
inorekin, ez Moisesekin eta Eliasekin ere, Itun Zaharraren ordezkari eta lekuko
diren horiekin, alegia. Jesus bakarrik da Jainkoaren Seme maitea, bere aurpegia
«eguzkia bezala distiratsu» duena.
Alabaina, Ahots horrek badio beste
zerbait ere: «Entzun berari».
Antzina, Jainkoak bere borondatea Legeko «hamar aginduen» bidez agertu zuen.
Orain, Jainkoaren borondatea agindu bakar honek laburtzen eta zehazten du:
Jesusi entzun. Entzuteak eratzen du jarraitzaileen eta Jesusen arteko egiazko
harremana.
Hau entzutean, ikasleak lurrera
erori dira «izuturik». Txunditurik daude
Jainkoarekin izan duten hurbil-hurbileko esperientzia hartaz; aldi berean,
ordea, izuturik daude entzun dutenaz: bizi ahalko ote dira Jesusi bakarrik
entzunez, Jainkoaren misteriozko presentzia harengan bakarrik aitortuz?
Orduan, Jesusek «hurbildu eta, ukituz, esaten die: Jaiki
zaitezte. Ez beldur izan». Badaki Jesusek beraren giza hurbiltasuna sentitu
beharra dutela ikasleek: beharrezkoa dutela beraren eskua ukitzea, eta ez
bakarrik beraren aurpegiaren jainkozko distira ikustea. Geure barnearen hondoko
isiltasunean Jesusi entzuten diogun bakoitzean, hau digute esaten haren lehen
hitzek: Jaiki zaitez, ez beldur izan.
Jende askok entzutez bakarrik
ezagutzen du Jesus. Haren izena ezagun-ezaguna dute agian; baina hartaz
dakitena, haurtzaroko oroitzapen eta irudipen batzuetara mugatzen da. Are
gehiago, kristau direla esan arren, beren bihotzean Jesusi entzun gabe bizi
dira. Eta, esperientzia hori gabe, ezin ezagutu ahal da Jesusen besterik ez
bezalako bakea, ezta gure bizitza arnasteko eta sostengatzeko duen indarra ere.
Fededun batek, Jesusi entzutera
ematen dionean, bere bihotzaren barnean honelako zerbait entzuten du beti: «Ez
beldur izan. Utzi zeure burua, xume-xume, Jainkoaren misterioan. Aski duzu
zeure fede arin hori. Ez kezkatu. Entzuten badidazu, konturatuko zara
Jainkoaren maitasuna beti zuri barkatzen bizitzea dela. Eta, hau sinesten
baduzu, aldatuko da zure bizitza. Nabarituko duzu bakea zeure bihotzean».
Apokalipsi liburuan hauxe irakur
daiteke: «Hara, atean nauzu, deika; norbaitek nire ahotsa entzun eta irekitzen
badit, sartuko naiz haren etxera». Kristauen eta ez-kristauen atean jotzen du
Jesusek. Ireki diezaiokegu atea edota uko egin diezaiokegu. Alabaina, ez da
gauza bera Jesusekin ala hura gabe bizitzea.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Iragar ezazu Jesus. Bidali hau.
2014ko martxoaren 16a
Garizumako 2. igandea A
Mateo 17,1-9
ESCUCHAR A JESÚS
El
centro de ese relato complejo, llamado tradicionalmente “La transfiguración de
Jesús”, lo ocupa una Voz que viene de una extraña “nube luminosa”, símbolo que
se emplea en la Biblia
para hablar de la presencia siempre misteriosa de Dios que se nos manifiesta y,
al mismo tiempo, se nos oculta.
La Voz dice estas palabras: “Este es mi Hijo, el
amado, mi predilecto. Escuchadlo”. Los discípulos no han de confundir a
Jesús con nadie, ni siquiera con Moisés y Elías, representantes y testigos del
Antiguo Testamento. Solo Jesús es el Hijo querido de Dios, el que tiene su
rostro “resplandeciente como el sol”.
Pero la Voz añade algo más: “Escuchadlo”. En otros
tiempos, Dios había revelado su voluntad por medio de los “diez mandatos” de la Ley. Ahora la voluntad
de Dios se resume y concreta en un solo mandato: escuchad a Jesús. La escucha
establece la verdadera relación entre los seguidores y Jesús.
Al oír esto, los discípulos caen por
los suelos “llenos de espanto”. Están sobrecogidos por aquella
experiencia tan cercana de Dios, pero también asustados por lo que han oído:
¿podrán vivir escuchando solo a Jesús, reconociendo solo en él la presencia
misteriosa de Dios?
Entonces, Jesús “se acerca y,
tocándolos, les dice: Levantaos. No tengáis miedo”. Sabe que necesitan
experimentar su cercanía humana: el contacto de su mano, no solo el resplandor
divino de su rostro. Siempre que escuchamos a Jesús en el silencio de nuestro
ser, sus primeras palabras nos dicen: Levántate, no tengas miedo.
Muchas personas solo conocen a Jesús de
oídas. Su nombre les resulta, tal vez, familiar, pero lo que saben de él no va
más allá de algunos recuerdos e impresiones de la infancia. Incluso, aunque se
llamen cristianos, viven sin escuchar en su interior a Jesús. Y, sin esa
experiencia, no es posible conocer su paz inconfundible ni su fuerza para
alentar y sostener nuestra vida.
Cuando un creyente se detiene a
escuchar en silencio a Jesús, en el interior de su conciencia, escucha siempre
algo como esto: “No tengas miedo. Abandónate con toda sencillez en el misterio
de Dios. Tu poca fe basta. No te inquietes. Si me escuchas, descubrirás que el
amor de Dios consiste en estar siempre perdonándote. Y, si crees esto, tu vida
cambiará. Conocerás la paz del corazón”.
En el libro del Apocalipsis se puede
leer así: “Mira, estoy a la puerta y llamo; si alguno oye mi voz y me abre la
puerta, entraré en su casa”. Jesús llama a la puerta de cristianos y no
cristianos. Le podemos abrir la puerta o lo podemos rechazar. Pero no es lo mismo
vivir con Jesús que sin él.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Anuncia Jesús. Pásalo.
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16 de marzo de 2014
2.
Cuaresma (A)
Mateo
17, 1-9
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