Jaiotzez da itsua. Ez berak, ez
gurasoek dute inolako errurik, baina bere zoria markatua du betiko. Jainkoak
zigortu duen bekataritzat hartu du jendeak. Ikasleek galdetu diote Jesusi ea
zeinena den bekatua: itsuarena berarena ala haren gurasoena.
Beste era batean begiratu dio
Jesusek. Ikusi duen momentutik, hura bere zoritxarreko eskale-bizitzatik
ateratzea erabaki du, jende guztiak gutxiesten badu ere, bekataritzat hartuz.
Jainkoaren deia sentitzen du Jesusek: hain juxtu ere, baztertua eta umiliatua
den jendea defenditzeko, onartzeko eta sendatzeko deia.
Itsuak, berak ere Jesusekin lan egin
eta sendatze neketsu baten ondoren, lehen aldiz ikusi du argia. Jesusekin topo
egin egin izanak kanbiatu egin du haren bizitza. Noizbait ere, gozatu ahal
izango du bizitza duin batez, inoren aurrean lotsatu gabe.
Oker pentsatu du, ordea. Gidari
erlijiosoek beharturik sentitu dira erlijioaren garbitasuna kontrolatzera.
Haiek, berek dakite zein den bekatari eta zein bekaturik gabe. Haiek, berek
erabakiko dute itsu izana elkarte erlijiosoan onartzekoa den ala ez.
Alabaina, sendatua izan den eskaleak
argiro aitortzen du Jesus izan dela hurbildu zaiona eta sendatu duena; baina
fariseuek uko egiten diote haserre bizian: «Guk
badakigu gizon hori bekataria dela». Eskaleak Jesus defenditzeari eutsi
nahi dio: profeta bat da, Jainkoagandik dator. Fariseuek ezin jasan dute: «Bekatupean jaio zinen burutik oinetara, eta
gure irakasle izan nahi al duzu?»
Ebanjelariak dio: «kanpora bota zutela entzun zuenean, haren bila joan zen Jesus».
Labur mintzatu dira biak. Jesusek galdetu dionean ea Mesiasengan sinesten duen,
kanpora bota dutenak diotso: «Eta, nor
da, Jauna, harengan sinets dezadan?» Hunkiturik erantzun dio Jesusek: Ez da
zugandik urrun. «Bera ikusten ari zara; mintzo
zaizuna, horixe da». Eta eskaleak: «Sinesten
dut, Jauna».
Horrelakoa da Jesus. Beti bidera
irteten zaie erlijioak ofizialki onartzen ez dituenei. Jesusek ez ditu zapuzten
bere bila dabiltzanak eta maite dutenak, elkarte eta erakunde erlijiosoek zokoratzen
badituzte ere. Gure elizetan lekurik ez dutenek leku berezi-berezia dute
Jesusen bihotzean.
Zeinek eramango die, gaur egun,
Jesusen mezu hori talde horiei, edozein momentutan gidari erlijioso
itsuengandik kondena publiko zuzengabeak entzuten dituzten horiei?, gure
eukaristietan bakean ezin jaunartu duten horiei?, Jesusekiko beren fedea beren
bihotzeko isiltasunean, kasik era ezkutu eta klandestinoan, bizi beharrean
gertatzen diren horiei? Adiskide ezezagunok, ez ahaztu: kristauok uko egiten
dizuegunean, bere harrera eskaintzen ari zaizue Jesus.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Berena dute Jesus zokoratuek ere.
Bidali hau.
2014ko martxoaren 30a
Garizumako 4. igandea A
Joan 9,1-41
PARA EXCLUÍDOS
Es
ciego de nacimiento. Ni él ni sus padres tienen culpa alguna, pero su destino
quedará marcado para siempre. La gente lo mira como un pecador castigado por
Dios. Los discípulos de Jesús le preguntan si el pecado es del ciego o de sus padres.
Jesús lo mira de manera diferente.
Desde que lo ha visto, solo piensa en rescatarlo de aquella vida desgraciada de
mendigo, despreciado por todos como pecador. Él se siente llamado por Dios a
defender, acoger y curar precisamente a los que viven excluidos y humillados.
Después de una curación trabajosa en la
que también él ha tenido que colaborar con Jesús, el ciego descubre por vez
primera la luz. El encuentro con Jesús ha cambiado su vida. Por fin podrá
disfrutar de una vida digna, sin temor a avergonzarse ante nadie.
Se equivoca. Los dirigentes religiosos
se sienten obligados a controlar la pureza de la religión. Ellos saben quién no
es pecador y quién está en pecado. Ellos decidirán si
puede
ser aceptado en la comunidad religiosa.
El mendigo curado confiesa abiertamente
que ha sido Jesús quien se le ha acercado y lo ha curado, pero los fariseos lo
rechazan irritados: “Nosotros sabemos que ese hombre es un pecador”. El
hombre insiste en defender a Jesús: es un profeta, viene de Dios. Los fariseos
no lo pueden aguantar: “Empecatado naciste de pies a cabeza y, ¿tú nos vas a
dar lecciones a nosotros?”.
El evangelista dice que, “cuando
Jesús oyó que lo habían expulsado, fue a encontrarse con él”. El diálogo es
breve. Cuando Jesús le pregunta si cree en el Mesías, el expulsado dice: “Y,
¿quién es, Señor, para que crea en él?”. Jesús le responde conmovido: No
esta lejos de ti. “Lo estás viendo; el que te está hablando, ese es”. El
mendigo le dice: “Creo, Señor”.
Así es Jesús. Él viene siempre al encuentro
de aquellos que no son acogidos oficialmente por la religión. No abandona a
quienes lo buscan y lo aman aunque sean excluidos de las comunidades e
instituciones religiosas. Los que no tienen sitio en nuestras iglesias tienen
un lugar privilegiado en su corazón.
¿Quien llevará hoy este mensaje de
Jesús hasta esos colectivos que, en cualquier momento, escuchan condenas
públicas injustas de dirigentes religiosos ciegos; que se acercan a las
celebraciones cristianas con temor a ser reconocidos; que no pueden comulgar
con paz en nuestras eucaristías; que se ven obligados a vivir su fe en Jesús en
el silencio de su corazón, casi de manera secreta y clandestina? Amigos y
amigas desconocidos, no lo olvidéis: cuando los cristianos os rechazamos, Jesús
os está acogiendo.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Jesús es también para los
excluidos. Pásalo.
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30 de marzo de 2014
4 Cuaresma (A)
Juan 9,1- 41
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