Talentuen parabola ezagunenetakoa da seguru. Bidaiari ekin aurretik, jaun batek hiru langileren esku utzi ditu bere ondasunak. Lehenengo biak berehala hasi dira lanean. Jauna itzuli denean, emaitzak aurkeztu dizkiote jaunari: biek bikoiztu egin dituzte hartutako talentuak. Eskuzabal saritu die jaunak beren ahalegina, jakin baitute erantzuten berak espero zuenari.
Hirugarren langilearen jokabidea bitxia da. Buruak eman dion gauza bakarra, hartu duen talentua lurpean gordetzea izan da eta seguru gordetzea azkena arte. Jauna iritsi denean, itzuli dio hartutakoa, uste izanik haren desirari leial erantzun diola: «Hor duzu zeurea». Jaunak gaitzetsi egin du. Langile hau zabarra da eta alferra; ez du ulertu ezer ere. Bere segurtasuna izan du gogoan, soil-soilik.
Argia da Jesusen mezua. Ez kontserbadurismoari, bai sormenari. Ez bizitza antzu bati, bai Jainkoari eraginkor erantzuteari. Ez segurtasun-obsesioari, bai mundua aldatzeko ahalegin arriskutsuari. Ez konformismoan gordetako fedeari, bai Jesusi jarraitze konprometituari.
Oso tentagarria da beti problemak saihestuz eta patxada bilatuz bizitzea: ez konprometitzea bizitza korapila diezagukeen ezertan, geure ongizate txikia defendatzea. Ez dago bizitza antzu, txiki eta horizonterik gabe bizitzeko era hoberik.
Gauza bera gertatzen da kristau-bizitzan. Gure arriskurik handiena ez da betiko eskematatik irten eta gehiegizko berritasunetan erortzea, baizik eta geure fedea izoztu eta ebanjelioaren freskotasuna epeltzea. Geure buruari galdetu beharko genioke zer ari garen ereiten gizartean, nori diegun kutsatzen esperantza, non arintzen dugun sufrimendua.
Errorea izango litzateke Jainkoaren aurrean hirugarren langilearen jarrerarekin aurkeztea: «Hona zurea. Hona zure ebanjelioa, zure erreinuaren egitasmoa, zure maitasun-mezua sufritzen ari direnei. Leial asko gorde dugu. Ez digu balio izan geure bizitza eraldatzeko, ezta zure erreinua munduan txertatzeko ere. Ez dugu arriskurik hartu nahi izan. Baina hemen duzu zeurea oso-osorik».
José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Urteko 33. igandea – A (Mateo 25,14-30)
NO ENTERRAR LA VIDA
La parábola de los talentos es seguramente una de las más conocidas. Antes de salir de viaje, un señor confía sus bienes a tres empleados. Los dos primeros se ponen de inmediato a trabajar. Cuando el señor regresa, le presentan los resultados: ambos han duplicado los talentos recibidos. Su esfuerzo es premiado con generosidad, pues han sabido responder a las expectativas de su señor.
La actuación del tercer empleado es extraña. Lo único que se le ocurre es «esconder bajo tierra» el talento recibido y conservarlo seguro hasta el final. Cuando llega el señor, se lo entrega pensando que ha respondido fielmente a sus deseos: «Aquí tienes lo tuyo». El señor lo condena. Este empleado «negligente y holgazán» no ha entendido nada. Solo ha pensado en su seguridad.
El mensaje de Jesús es claro. No al conservadurismo, sí a la creatividad. No a una vida estéril, sí a la respuesta activa a Dios. No a la obsesión por la seguridad, sí al esfuerzo arriesgado por transformar el mundo. No a la fe enterrada bajo el conformismo, sí al seguimiento comprometido a Jesús.
Es muy tentador vivir siempre evitando problemas y buscando tranquilidad: no comprometernos en nada que nos pueda complicar la vida, defender nuestro pequeño bienestar. No hay mejor forma de vivir una vida estéril, pequeña y sin horizonte.
Lo mismo sucede en la vida cristiana. Nuestro mayor riesgo no es salirnos de los esquemas de siempre y caer en innovaciones exageradas, sino congelar nuestra fe y apagar la frescura del evangelio. Hemos de preguntarnos qué estamos sembrando en la sociedad, a quiénes contagiamos esperanza, dónde aliviamos sufrimiento.
Sería un error presentarnos ante Dios con la actitud del tercer siervo: «Aquí tienes lo tuyo. Aquí está tu evangelio, el proyecto de tu reino, tu mensaje de amor a los que sufren. Lo hemos conservado fielmente. No ha servido para transformar nuestra vida ni para introducir tu reino en el mundo. No hemos querido correr riesgos. Pero aquí lo tienes intacto».
José Antonio Pagola
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