La Iglesia de Arratia da inicio a un ciclo de tres semanas dedicados a la Eucaristía y a las Asambleas dominicales en ausencia de presbítero (cura).
Eukaristiak Eliza egiten dau
Aurtengo Otsailean, hiru
domeketan, hiru homilien bitartez, hiru gai erabiliko doguz Arratiako parroki
guztietan sakonetik aztertzeko: 1) Eukaristiak Eleizea egiten dau; 2) Jaunaren
Eguneko Abadea bako elizkizuna (ADAP deritxona); 3) Domekean Jesusegaz eta
alkarteagaz bat
Jaunaren Egunaren ospakizun
bete-betea Eukaristia da, pazko-oroimena. Kristoren heriotza eta biztuera da
kristau fedearen ardatz nagusia, eta hortik sortzen da liturgi ospakizunaren
mamina.
Eukaristia, domekako
alkarte-ospakizuna, oinarri oinarrizko atala da bai Eleizearentzat baita be
kristau bizitza oparoarentzat. Apostoluengandik eta lehen kristauegandik
jasotako testigantzat (tradizinoak) guzti hau baieztatzen dau. Apostoluen
Ekintzetako liburuan hauxe agertzen da: lehen kristauak apostoluen irakatsian,
bizi alkartasunean, ogia zatitzean eta otoitzean zintzo bizi ebela fedea.
Vatikano II. Kontzilioak be hauxe dino:
“ Eleizeak, tradizino apostolikoa sortzen dan unetik, zortzi egunetik behin
ospatzen dau pazko misterioa, bidezko danez, Jaunaren Eguna edo domekea deritxon egunean “.
Lehenengo kristau
belaunalditik hasita, hutsik barik, gaur arte bete izan dau Eleizeak praktika
hau.
Eleizea egiterakoan
Eukaristiak daukan garrantzia azpimarratu nahi dogu. Izan be, kristauok domekan
Hitzaren eta Ogiaren mahai inguruan parte hartzen dabenean Eleizea lez
autortzen dabe euron burua.
Beraz,
domekea, Jaunaren Eguna izateaz gain, Eleizearen eguna ere bada. Eta hori, domekako
batzarrean parte hartzeak nabarmentzen dau. Eukaristian ez dogu Jesus
berbiztuaren oroimena bakarrik ospatzen; Jesus berberarekin alkartzen gara bere
hitza entzunez eta bere presentzia egiztatuz eukaristi ogia hartzerakoan.
Horregaitik dinogu Jaunaren Eguna ospatzea
ez dala soilik eliz agindu bat edo ohitura bat betetzea; baizik eta kristau
izatean oinarrituta dagoan esperientzi sakon eta eraginkor baten parte hartzea.
Eleizearen lekua ez da
toki sakratua edota tenplua soilik.
Eukaristia ez da ere tenpluan amaitzen. Bizitzara eroan behar dogu Eukaristia.
Eukaristian bizi izandako balore, esker on, konpromiso eta bizi poza guztiak
gure gizartean egiztatu behar ditugu praktikan jarriaz gure eguneroko jardunetan.
Gure kantu eder batek
dino: “Zure hitza entzutera eta ogia hartzera, zure etxeko mahaira elkarrekin
batu gara ”. Labur-labur esanda, horra hor domekako Eukaristia ospatzeak daukan
garrantzia gure kristau bizitzarako eta geure buruak Eleizearen parte dirala
oso osoan sentitzeko.
Gu ere, sarritan,
ohituraren ohituraz edo, Eukaristiaren baloreak galtzeko arriskuan gagoz.
Jesusen mahaian danok gara mahaikide. Ogi beretik jaten dogu eta Hitz bardinez
argitzen gure bizitzarako irizpideak. Ez ete da guzti hau eskerrak emotekoa?.
Aspaldikoa da Vatikanoko II. Kontzilioak esandakoa: “Eukaristia da kristau
liturgia osoaren helmuga eta iturburua ”.
La
Eucaristía crea
Iglesia
En
este mes de febrero, durante tres domingos sucesivos y por medio de tres homilías
comunes, en todas las parroquias de Arratia vamos a tratar de profundizar en
tres importantes temas: 1) La
Eucaristía crea Iglesia; 2) Celebraciones en ausencia del
sacerdote (las llamadas ADAP); 3) El domingo nos une a Jesús y a la comunidad.
La Eucaristía es la mejor y más adecuada forma de
celebrar en toda su riqueza el Día del
Señor. Hacer memoria y celebración
de la pascua de Jesús, de su muerte y resurrección, pertenece a las raíces
mismas de la experiencia cristiana y es fuente de la que brota toda la
significatividad de la liturgia creyente.
La
Eucaristía del domingo, como celebración de la asamblea
cristiana, se sitúa en la centralidad de la vida de la Iglesia y del cristiano.
Tanto el testimonio recogido de los apóstoles como de las primeras comunidades
(lo que llamamos “tradición”) certifica todo lo anterior. En el libro de los
Hechos de los Apóstoles se nos dice que las primeras comunidades eran fieles a
su fe en la escucha de la enseñanza de los apóstoles, en la vida en común, en
la oración y en la fracción del pan.
Así mismo, el Concilio Vaticano II subraya:
“La Iglesia, desde el momento
mismo de la tradición apostólica, celebra cada ocho días el misterio pascual en
el domingo, celebrando así, como se debe, en ese misma fecha, el llamado Día
del Señor”.
La
Iglesia ha conservado esta práctica, ininterrumpidamente
hasta hoy, desde las primeras generaciones de cristianos.
Los
cristianos, al tomar parte en la mesa del Pan y de la Palabra el domingo, se
manifiestan e identifican como Iglesia.
Por
lo tanto, el domingo, además de ser el día del Señor, es también
el día de la Iglesia. Y esto lo atestigua y certifica la asamblea dominical.
El
lugar de la Iglesiano se reduce al templo, a lo sagrado. Tampoco la Eucaristía
termina en el templo. Llevamos la
Eucaristía a la vida. Debemos llevar a la práctica de nuestro
quehacer diario todos los valores vividos en
Dice una hermosa canción: “Alrededor de tu mesa
venimos a recordar que tu Palabra es camino, tu Cuerpo fraternidad”. De qué
forma más breve condensa esa canción lo que es la Eucaristía como aspecto
fundamental de la vida cristiana y como expresión inequívoca de nuestra
pertenencia a la Iglesia.
También
nosotros, por la fuerza de la costumbre o por otros motivos, podemos estar
perdiendo el sentido de la importancia de la misa dominical. Comemos el mismo
Pan y clarificamos nuestros criterios para la vida a la luz de la misma
Palabra. ¿No es esto motivo de agradecimiento sincero? Hace ya mucho nos lo
recordaba el Vaticano II: “La
Eucaristía es fuente y meta de toda la liturgia cristiana”.
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